حوادث

انهدام باند فروش رمدسیویرهای تقلبی در تهران

رئیس پلیس فتای تهران از انهدام یک باند فروش داروهای تقلبی کرونا در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مجله خانواده سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این خصوص گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد که یک آمپول رامسویر برای درمان کرونا در فضای مجازی خریداری کرده است اما وقتی آن را برای استفاده به پزشک مربوطه تحویل داد، متوجه شدم که می توان از آمپول استفاده کرد. . استفاده نمی شود و مطالب به صورت دستی پر می شود.

وی ادامه داد: پس از ملاقات و صحبت شاکی در ابتدا با فردی ناشناس که در فضای مجازی جست‌وجو کرد و به دلیل ابتلای همسرش به ویروس کرونا در اینستاگرام خود را یکی از واردکنندگان آمپول معرفی کرد و گفت که پول پرداخت کرده است. پس از دریافت مبلغی برای خرید این داروها و داروها، پزشک تصمیم گرفت که بررسی کند و تصمیم بگیرد که این داروها هرگز قابل استفاده نیستند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ با استفاده از ابزارهای علمی و فنی برای شناسایی افراد در فضای مجازی تحقیقاتی را آغاز کردند و متهمان 4 متوجه شدم باندی متشکل از افراد تشکیل داده و صفحاتی را راه اندازی کرده ام. فضای مجازی داروهای فاسد و غیرقابل استفاده به نام داروهای کرونا اینستاگرام را به کسانی که به آن نیاز دارند می فروشد.

گودرزی پس از احراز هویت متهم و تشکیل پرونده، در نهایت پوسته خالی آمپول کرونا “رمد سیور” را با مواد آسیب دیده غیرقابل استفاده در مخفیگاه پر کرد و در نهایت جنایتکار به شروع عملیات اشاره کرد. در یکی از مناطق جنوبی تهران بیش از 45000 قلم مواد مخدر کمیاب و کمیاب و تعداد زیادی از این جیب‌های مملو از مخفیگاه این افراد کشف شد.

رئیس پلیس فتا دانشگاه تهران به عموم مردم توصیه کرد: خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن، اکثر این افراد کلاهبردار نیز هستند و بسیاری از این افراد اصلاً مواد مخدر ندارند. با یک جستجوی ساده در فضای مجازی اطلاعاتی به دست می آید و ادعا می شود که شما داروی کمیاب دارید. همچنین شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا