جامعه

کاهش حدود ۴۰ درصدی درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی

مجله خانواده / چهار محال و بختیاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت: “در گذشته ، اعتبارات از محل درآمد خصوصی کالج های پزشکی به بخش فرهنگی اختصاص می یافت ، اما در شرایط شریان ویروس کرونا ، درآمد خصوصی حدود 40٪ کاهش یافت.”

سیما سادات لاری در جلسه ای با سازمان دانشجویی دانشکده پزشکی شهرکرد در 7 فوریه اشاره کرد که مدیریت بیماری عروق ویروس کرونا قلب یک مسئله پیچیده است. کرونا اثبات کرد که علاوه بر بحث علمی ، مدیران دانشگاه نیز باید در این امر دخیل باشند. در یک رابطه اجتماعی برای مدیریت این. همچنین مد است.

معاون وزیر فرهنگ در مورد کمبود بودجه برای امور رفاهی و فرهنگی در دانشکده های پزشکی گفت: “تاکنون صندوق رفاه دانشجویان نقش مهمی را ایفا نمی کرد اما با رویکرد و مشاوره جدید نقش سرانه را ایفا می کرد. فرهنگ و دانشجویان. بودجه افزایش یافته است. “

با تأکید بر اینکه بودجه بهزیستی در مقایسه با بودجه فرهنگی بسیار ناچیز است ، “شما باید دست کسانی را که در این شرایط فعالیت های فرهنگی انجام می دهند ببوسد. دانش آموزان نه تنها تحصیل می کنند ، بلکه چند وجهی و خارج از منزل هستند. از فعالیت های فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی.

“پیش از این ، اعتبارات از درآمد خصوصی دانشکده پزشکی به بخش فرهنگی اختصاص داده می شد ، اما با بیماری عروق ویروس کرونا ، درآمد خصوصی 40٪ کاهش یافت ، اما اجازه دهید بودجه را به بخش فرهنگی دانشگاه اختصاص دهیم.”

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به کمبود خوابگاه متاهل در کالج های پزشکی افزود: “فقط 800 واحد خوابگاه دانشجویی متاهل در کشور وجود دارد که پاسخگوی نیازها نیست اما اولویت فعلی اختصاص خوابگاه به دانشجویان مجرد است زیرا خانواده ها ترجیح داده می شوند.” با این وجود سعی می کنم خوابگاه های وام سپرده ای به افراد متاهل ارائه دهم. .

وی در ادامه مخالفت خود با صدور مجوز برای ایجاد اتحادیه دانشجویی را توضیح داد. جو تشکل های دانشجویی نباید یک قطبی باشد و باید درگیری های رای گیری وجود داشته باشد تا شاهد شور و نشاط سیاسی در فضای دانشجویی باشیم. دانشجویان ، مجوزها باید ارتقا یابد.

لاری گفت: “افزایش حقوق دانشجویان و كارورزان یكی از خواسته های دانشجویان پزشكی بود. امسال 50٪ حقوق گروه افزایش یافت ، روند پرداخت كمی كند است اما روند آن شتاب بیشتری می گیرد.”

معاون فرهنگی وزارت بهداشت ، درمان و رفاه درباره فعالیت روزنامه های دانشجویی گفت: “برخی روزنامه های دانشجویی هدر دادن پول بود ، بنابراین تصمیم گرفتیم رتبه بندی نشریات را انجام دهیم و نشریات بی ارزش و بی معنی را حذف کنیم. سیستم روشن است ، اما سیستم همچنین می تواند دارای نقص باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه واکسن های روسی 20 هزار بار وارد کشور شده است ، گفت: در این مرحله مشخص نیست که این واکسن ها تا چه اندازه ایمن هستند و واکسن ها در سراسر دنیا چگونه مجوزهای اضطراری دارند. واکسن های ایرانی در بهار سال آینده تولید می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا