جامعه

چگونه برای غلبه بر ترس از تاج ، با کودکان صحبت کنیم؟

روانپزشک کودک و نوجوان در بیمارستان امام حسین (ع) در مورد مدیریت استرس کودکان و نوجوانان در بحران کرونا صحبت کرد و تأکید کرد: در بحران ها ، والدین باید برای حل مشکلات خود با فرزندان خود صحبت کنند. ترس روند زندگی بسیار مشهود است ، و این باور که کودکان خیلی چیزها را نمی فهمند ، توهم است.

به گزارش مجله خانواده ، دکتر داوری: “این روزها بسیاری از کودکان مانند بزرگسالان از اخبار مزاحم و بیماری همه گیر تاج نگران و ناراحت هستند. کودکان نیز تحت تأثیر این بحران هستند اما ممکن است نتوانند آن را اداره کنند. در مورد آن صحبت کنید. ” .

وی گفت: “ما باید در مورد بحران و وضعیت فعلی با کودکان و جوانان صحبت کنیم.” “هنگامی که خبرهای بد اتفاق می افتد ، سن کودک را در نظر بگیرید و ببینید که چگونه او می تواند این اخبار را هنگام گفتگو شنوید.”

“مسائلی مانند تعطیلی مدرسه ، والدین کار نکردن ، دیدن نکردن اقوام و دوستان و حتی تفریح ​​و خرید نکردن باعث ایجاد بسیاری از تعارضات ذهنی در ذهن بچه ها ، بنابراین باید اطلاعات صحیحی با توجه به سن کودک فراهم شود. ” بیایید آنها را کنار بگذاریم.

دکتر برای کودکان معمول است که علائمی مانند حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال ، گریه ، بی قراری ، پرخاشگری ، شب ادراری ، کاهش اشتها یا اختلال خواب را به دلیل استرس یا اضطراب تجربه کنید. اگر این علائم در اثر استرس ایجاد می شود ، طبیعی است و این علائم باعث کاهش استرس می شوند ، اما اگر این علائم عود کننده و طولانی مدت هستند ، حتما با پزشک مشورت کنید.

این روانپزشک کودکان و نوجوانان گفت: هیچ دلیلی برای پیگیری اخبار بد مانند پر کردن بیمارستان ، مرگ و میر و بحران بچه دار شدن وجود ندارد زیرا این موارد کودکان آسیب پذیر را در معرض بحران قرار می دهد. کودکان خردسال نمی توانند در مورد احساسات خود به صورت شفاهی صحبت کنند ، و بیشتر واکنش آنها رفتارهایی است.

وی گفت: “کودکان را تشویق کنید تا از طریق بحران ها صحبت کنند.” “کودکان را تشویق کنید تا نگرانی های خود را با شما در میان بگذارند. به آنها بیاموزید که چگونه از سلامت شخصی خود مراقبت کنند ، و اگر آنها تحت فشارهای زیادی قرار دارند ، با پزشک ، روانپزشک خود صحبت کنید.” یا از روانشناس کمک بگیرید.

دکتر توصیه کرد والدین باید به ویژه در روزهای سخت قرنطینه ، در کنار فرزندان و جوانان خود صبور باشند ، انتظارات خود را برای کارهای خانه خود کمی تنظیم کرده و در صورت امکان این کار را انجام دهند. یک قدم جلوتر بروید و سعی کنید بیش از حد روی مسئله تمرکز نکنید. به عنوان مثال ، اگر آنها در مرحله آزمایشی هستند و نگران نتیجه هستند ، به آنها اطمینان دهید که والدین مدرسه مطمئناً برای خودشان فکر می کنند یا فرصتی برای انجام این کار به آنها می دهند.

وی تأکید کرد: وقتی کودکان و نوجوانان توسط والدین خود فهمیده شوند ، والدین دیگر از فرزند خود عصبانی نخواهند شد و سعی می کنند مسئله را به صورت منطقی حل کنند.

این روانپزشک کودک و نوجوان ادامه داد: در حالی که با کودکان درمورد وضعیت فعلی صحبت می کنید ، آنها را از جزئیات رویدادهایی مانند تعداد بیماران یا درگذشت ناشی از بیماری عروق کرونا قلب ، آگاه نکنید. خبر داشتن هر چه بیشتر بچه ها. “

وی گفت: “سعی کنید تا حد ممکن روزمره فرزندتان مانند خوابیدن ، غذا خوردن و بازی کردن را حفظ کنید.”

این عضو هیئت علمی ادامه داد: اگر فرزند ما به اندازه کافی پیر است و سوالی راجع به این بیماری شروع می کند ، اجازه دهید حقایق تاج را با کلمات و مفاهیمی که برای سن کودک درک شده است ، توضیح دهیم. می توان گفت که سرماخوردگی بنام تاج اتفاق افتاده است و باید این آگاهی را مطابق با وضعیت ذهنی فرزندمان انجام داد.

وی ادامه داد: بیایید اطلاعات روشنی در مورد راه های کاهش خطر بیماری و جلوگیری از بروز این بیماری به او بدهیم تا بتواند با احتیاط و هوشیاری بیشتری عمل کند و در عین حال سعی کنیم در مورد اشتباه و باورهای منفی درباره تاج ، درست مثل هر کس دیگری بیمار می شود. ” ما یا زندگی خود را از دست خواهیم داد و یا با صحبت کردن همه ما از بیماری coronavirus خواهیم مرد.

دکتر تأکید کرد داوری: “به بچه های خود بگویید که بسیاری از افراد می توانند تاج بگیرند ، اما به زودی بهتر می شوند و اگر صدمه ببیند ، بیمارستان ها و پرستارهایی هستند که قطعاً به ما کمک می کنند و نیازی به نگرانی نیست. به همه “

وی افزود: ما باید الگوی خوبی برای کودکان باشیم ، سعی کنیم همیشه اخبار را دنبال نکنیم و در حضور کودکان درباره وضعیت مالی و مشکلات ، بدهی ها و آمار مرگ صحبت کنیم. “

نظارت کافی بر اطلاعات ارائه شده به جوانان از طریق فضای مجازی مورد دیگری است که در آن دکتر والدین باید به این امر توجه کنند.

این روانپزشک کودکان و نوجوانان با بیان این مطلب که کودکان و نوجوانان قبلاً در معرض بحران تاج و تخت آسیب پذیر بودند ، نتیجه گرفت و ممکن است بیشتر تحت تأثیر این وضعیت قرار بگیرند ، بنابراین توصیه می کند که این گروه یا مشاوره انسانی لازم داشته باشند. یا آنلاین.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا