جامعه

لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به اهمیت بازنگری به برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد گفت: برخی عوامل در راستای گشایش اقتصادی نیازمند بازنگری مجدد است.

به گزارش مجله خانواده، صدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با حضورعلیرضا فخاری استاندار تهران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تهران و رئیس‌کل دادگستری استان در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی الزامات تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اختصاص داشت، فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها به طرح چالش‌های حوزه فعالیت خود در بخش تولید پرداختند؛ از موانع موجود در برابر صادرات گرفته تا ناترازی در بخش انرژی و قیمت گذاری دستوری؛ اما مسئه‌ای که در کلام اغلب تولیدکنندگان در این جلسه مشترک بود، گلایه از عدم توجه دولت و سیاست‌گذاران به نظرات بخش خصوصی پیش از تصمیم‌گیری‌ها بود. این گلایه با صراحت از سوی رئیس اتاق تهران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران هم مطرح شد.

 در ابتدای این جلسه، رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با اشاره به تلاش برای حداکثرسازی مشارکت و سهم فعالان بخش خصوصی به ویژه تولیدکنندگان در اقتصاد اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل بازدارنده‌ ای که گردش دارایی‌ها در کشور را کُند می‌کند، عواملی است که ظاهر مشروعی دارد اما به دلیل بازدارنده بودن نیازمند بازنگری است. به بیان دیگر برخی مجریان به نحوی عمل می‌کنند که رفع مشکلات محقق نمی‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فخاری استاندار تهران با اشاره به تحقق شعار سال با انسجام، تدبیر و تدبر، یادآورشد: چنانچه حل سه الی چهار مسئله برای سال جاری در دستورکار شورا قرار گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد، به طور حتم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا