جامعه

ظرفیت‌های مغفول در حوزه سلامت تحت عنوان مالکیت معنوی به سرمایه تبدیل می‌شوند

رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری معاونت توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در مراسم معرفی تمامی توانایی های مغفول مانده به ویژه در حوزه سلامت را شناسایی و تحت عنوان مالکیت فکری به سرمایه تبدیل می شود. که انجام آن ضروری است. اموال و محققین می توانند از ایده های خود استفاده کنند.

به گزارش مجله خانواده در مراسم معارفه دکتر حسین رضایی زاده، رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری، دکتر محمدرضا منظم، مدیر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، به ویژگی های منحصر به فرد مدل پیشنهادی مالکیت فکری اشاره کرد. الحاق کمیته مدیریت: به منظور تجاری سازی اختراعات بر اساس نیاز جامعه و عرضه آنها به بازار، مدلی منعطف و پیشرفته که تمامی زوایا را پوشش می دهد، پیشنهاد و عرضه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مالکیت معنوی زیربنای ثروت ملی است، تصریح کرد: 18 نهاد و نهاد مجری وجود داشت و این مدل مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر منظم با بیان اینکه این مدل برای اولین بار در قالب یک برنامه مدیریتی مدون، مالکیت معنوی را وارد بازار و تجاری سازی می کند، تصریح کرد: در غیر این صورت ایده ها به سختی به بازار می رسید، اضافه کردم. برای هموار کردن راه برای مشوق های سرمایه گذاری، ابتدا باید نیازهای خود را بسنجید و بر اساس مسائل واقعی جامعه خود ایده هایی ارائه دهید.

وی گفت: دفاتر مالکیت فکری در دانشکده های پزشکی وابسته به کمیته مدیریت مالکیت فکری راه اندازی می شوند تا برنامه های خط مشی و راهبردی را تنظیم کنند. این دفاتر بخشی از این شبکه هستند و باید از پتانسیل ها و قابلیت های خود استفاده کنند.

به گفته مدیر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، کمیسیون همچنین یک هسته حقوقی ایجاد خواهد کرد تا موضوعات مرتبط با شرکت های دانش بنیان و مالکیت معنوی در قراردادهای آنها از منظر قانونی پوشش داده شود.

دکتر منظم هدف کمیته مدیریت مالکیت فکری را همه فناوری ها در بخش سلامت ملی دانست و گفت: ما یک دانشکده پزشکی، یک دفتر مالکیت معنوی دانشگاه هستیم و تحقیقات و فناوری هایی مانند: توانایی حامیان را دارد. بنابراین نیماد و بنیاد INSF.”

توانایی هایی که در سلامت و تندرستی نادیده گرفته می شوند را شناسایی کنید

دکتر رضایی زاده رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری ضمن قدردانی از این اطمینان که دکتر منظم این مسئولیت را به ایشان می سپرد و ضمن ایجاد طرحی نو و ساختن اولین خشت در حوزه مدیریت مالکیت فکری، با استقرار آن تاکید کرد: : توانایی به ویژه در زمینه سلامت. با بزرگ‌نمایی تحت عنوان مالکیت معنوی، محققان می‌توانند از ایده‌های خود استفاده کنند.

رئیس کمیته مدیریت مالکیت فکری که پیشتاز تدوین سیاست ها و سیاست ها در این حوزه است، گفت: ما در حال گذار هستیم و در این زمینه تبلیغات، فرهنگ سازی و آموزش زیادی صورت گرفته است. نیاز به آموزش برای فعالان مختلف در رشته های مختلف دارد. ” تجربیات مختلف خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

کمیته مدیریت مالکیت فکری فعالانه در تلاش برای حمایت از ایده ها است

مهندس عبدالناصر آزادباکت گفت: ساختار وزارت بهداشت بر اساس نیازها و فناوری است. شکل گرفته است و این یک پیشرفت و رکورد موفق است.

وی در دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه این کمیته تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا به بهترین نحو ممکن به رسالت خود عمل کند، گفت: این کمیته تا به امروز دارای اعضای هیئت علمی، استعدادهای درخشان و ثبت ژنتیک بوده است. ما در حال حاضر فعالانه روی مدل‌های جدید کار می‌کنیم، همه فناوری‌ها و اختراعات را بررسی می‌کنیم و از آنچه می‌توان برای بازار تجاری‌سازی کرد، حمایت می‌کند.

نیمار آماده سرمایه گذاری بر روی ایده هایی است که قابل تجاری سازی هستند

دکتر ویتا مسگرپور مشاور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به نقل از سخنگوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: موسسه نیماد آمادگی سرمایه گذاری در ایده هایی مانند: شالیزار را دارد. در حال حاضر، این قانون نیاز به بازنگری دارد، اما برای اطمینان از بازگشت سرمایه به چرخه تحقیق و در عین حال حفظ حقوق همه طرف ها، در حال تدوین است.

به گفته وی، دیدگاه محققان ما با تجاری سازی فاصله زیادی دارد. امید است این کمیته بتواند این خلأ را پر کند.

دکتر مسگرپور در خصوص کمک هزینه بین المللی موسسه نیمار گفت: “در حالی که موسسه نیمار انواع کمک های مالی را ارائه می دهد، کمک های مالی از بخش بین المللی و سایر کشورها نیاز به یک نهاد مشورتی از کمیسیون مدیریت مالکیت معنوی برای محافظت از آنها دارد. محققین ایرانی در سراسر جهان درست است. “لطفا مراقب باشید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا