جامعه

طراحی شهری شرط لازم، نه کافی برای ترویج دوچرخه سواری

مجله خانواده/ قم فخر گفت: طراحی شهری مانند ایجاد پارکینگ برای دوچرخه ها، مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و در نظر گرفتن پارک ها و ریل های راه آهن ویژه در آنها نیاز است، اما کافی نیست. ما استفاده از دوچرخه را به عنوان وسیله نقلیه یا سبک زندگی نپذیرفتیم. قطعا استقبال از دوچرخه سواری کم است.

دوچرخه سواری یکی از ورزش هایی است که می تواند سبک زندگی کم تحرک افراد جامعه مکانیکی امروزی را تغییر دهد و افراد را از بیماری هایی مانند افزایش وزن، نارسایی قلبی، دیابت، ضعف عضلانی و مفاصل و مشکلات روحی دور کند، سبک زندگی برای محافظت است. فقط جسم و روح نیست.

استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل بدون کربن جایگزینی برای استفاده مداوم از خودرو است و در کاهش مصرف سوخت، بار ترافیکی و آلاینده های زیست محیطی ناشی از خودروها موثر است.

همچنین استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل در شهر نه تنها باعث کاهش هزینه های اقتصادی مردم می شود، بلکه باعث کاهش هزینه های اقتصادی دولت در سطوح مختلف می شود، اما استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل مورد استقبال قرار نمی گیرد. توسط عموم مردم در جامعه و زیرساخت های مورد نیاز برای تشویق مردم به دوچرخه سواری در کشور، به ویژه در ایالت کام، ایجاد نشده است.

در همین راستا محمد جوادوفکور، شهروند حفاظت محیط زیست و عضوی از هر دو گروه دوچرخه سواری منظم در سطح شهر و راکبان مهربان در گفت وگو با مجله خانواده، اظهار کرد: بیان کرد. استفاده از این نوع وسیله نقلیه در واقع یک انتخاب سبک زندگی است که به دلیل مزایای اقتصادی و زیست محیطی است.

با توجه به مزایای استفاده از دوچرخه گفت: افرادی که در این منطقه از دوچرخه استفاده می کنند با کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا را کاهش داده و بار ترافیک شهری را کاهش می دهند، همچنین به دلیل سبک وزن بودن دوچرخه، جاده ها نیز آسیب آسفالت را کاهش می دهد. درباره کمک به محیط زیست و چرخه هایی که در آن منابع باید برای تعمیر و بازسازی آسفالت استفاده شود.

فخر در شهرهای بزرگی مثل لندن به دلیل جمعیت و تردد زیاد، به جای ساخت بزرگراه و بزرگراه برای ترغیب مردم به استفاده از ماشین، از همان خیابان های قدیمی و باریک استفاده می کند. من سعی می کنم از این وسیله استفاده کنم. وسایل نقلیه مخصوصا دوچرخه.

وی گفت: دوچرخه سواری در کوتاه مدت منجر به سلامت جسمی و روانی مردم محلی می شود و در دراز مدت منجر به حفظ محیط زیست ملی و دولتی و صرفه جویی در اقتصاد کلان می شود. از آنجایی که کمتر بیمار می شود، هزینه های درمانی جامعه دولتی بسیار کاهش می یابد. مطالعات همچنین نشان داده اند که دوچرخه سواری دو هورمون سروتونین و دوپامین را ترشح می کند که منبع نشاط بدن هستند. این نشاط، ارتقای بهره وری و بهره وری نیروی انسانی در جامعه است.

فخر افسردگی را یکی از معضلات جامعه امروزی دانست و افزود: مشکلات و مشکلات زیادی وجود دارد. بسیار مفید و ثابت شده است که دوچرخه سواران دارای تفکر بالا و استرس کم هستند.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری باعث سلامتی شما می شود این چیزی است که امروزه مردم در جراحی و رژیم غذایی به دنبال آن هستند.

فکول با بیان اینکه اضطراب عامل اصلی بی احتیاطی و عدم تمایل شهروندان به استفاده از دوچرخه است، گفت: در چنین شرایط ترافیک شهری و خودروهای پرسرعت، بسیاری از مردم احساس اضطراب می کنند و تصادف می کنند. ” عامل دوم نبود قوانین راهنمایی و رانندگی برای کمک به دوچرخه سواران است و متأسفانه آنها تحت پوشش بیمه حوادث دوچرخه مانند موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه نیستند.

او یکی دیگر از موضوعات زیرساختی را یک موضوع فرهنگی و تبلیغاتی می داند، هیچ کاری برای معرفی دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه انجام نشده است و اغلب گفته می شود دوچرخه سواری شرم آور است. در حالی که جامعه بویژه دوچرخه در کوم به بدبختی و ضعف مالی متهم شده است، تبلیغات در ساخت و فروش خودرو باعث معرفی خودرو به عنوان کالای لوکس شده و استفاده از خودروهای مدرن مورد توجه قرار گرفته است. ، اما هیچ اقدامی برای فرهنگ سازی و تشویق مردم انجام نشده است. نه برای دوچرخه سواری

فخر یکی دیگر از دلایل عدم توجه به دوچرخه سواری را به دلیل نداشتن پارکینگ دوچرخه بیان کرد و گفت: جلوی معابر عمومی و ادارات قفسه دوچرخه وجود ندارد و برای کارمندان ادارات استحمام نمی شود، ما یک چیز داریم. مشکلی که ما با آن روبرو هستیم.”

وی گفت: طراحی شهری مانند ایجاد پارکینگ برای دوچرخه، مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و در نظر گرفتن پارک ها و ریل های راه آهن ویژه در آنها نیاز است، اما کافی نیست. دوچرخه را به عنوان وسیله نقلیه یا سبک زندگی قبول نکرد. بدون شک دوچرخه سواری قابل قبول نیست.

فخر ادامه می دهد. وی ادامه داد: جامعه ما باید به مرحله ای برسد که این باور برای همه شهروندان متولد شود، استفاده از دوچرخه با هدف ارتقای کیفیت زندگی، کاهش هزینه های اقتصادی و ارتقای سطح بهداشت و حفاظت از محیط زیست است و به معنای انتخاب سبک زندگی مناسب است. در حالی که قطعاً برای این باور نهادینه کردن طراحی شهری مؤثر است، اما طراحی شهری مناسب به تنهایی برای دوچرخه سواری کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه نقش مسئولین در همه جوامع و کشورها مهم است و اولین قدم این است که خود مسئولین در این امر دخیل باشند و پزشکان، شهرداران، اعضای شورای شهر و سایر مسئولین در حال تردد باشند، می گوید: اولویت شهرها ذکر شده است. در جامعه استفاده کننده از دوچرخه بدون شک تأثیر روانی قابل توجهی بر جمعیت محلی خواهد داشت. از سوی دیگر، سیاست مسئولان باید در راستای سیاست ارائه تسهیلات بانکی برای خرید دوچرخه و بیمه و مشوق ها و حمایت های قانونی باشد.

فخر گفت: کوم شهر کوچکی است و اگر بخواهید از خانه تا محل کار و همچنین از شرق به غرب یا شمال به جنوب شهر پیاده روی کنید، کار سختی نیست. بسیاری از شهرها، Com، دشواری پدال زدن را کاهش داده اند.

وی با اشاره به اینکه گروه ها و افراد دوستدار محیط زیست به صورت انفرادی در این زمینه فعالیت می کنند، افزود که تا به حال هیچ حرکت یا کمپینی برای چنین مطالباتی در ایالت کام ندیده است. مسئولان اما متاسفانه هیئت های دوچرخه سواری چندان فعال نیستند و آن طور که ما می خواهیم مطالبه نمی کنند.

فخر گفت: موضوع ترویج دوچرخه سواری مربوط به یک اداره یا سازمان نیست و نیازمند مشارکت همه ادارات در کشور است. برای تسهیل دوچرخه سواری و حل مشکلات و مشکلات آن، جلسات و اتاق فکری با حضور مقامات کشوری لازم است. قوه قضائیه، نهادهای قضایی و انتظامی، کمیته های دوچرخه سواری، دولت محلی و کارکنان بخشداری باید تشکیل شوند.

استانداری به عنوان سازمانی که بر تمامی ادارات نظارت دارد، بسیار موثر است و می تواند مقررات را تنظیم کند. به خصوص در شرایط فعلی که بحث کرونا را داریم، استفاده از دوچرخه سواری بسیار ضروری است. جامعه پزشکی از آنجایی که تایید شد بهترین وسیله نقلیه دوچرخه است، استانداری می تواند به اداره اطلاع دهد و تسهیلات ویژه ای برای مسافران فراهم کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا