جامعه

شیرهای پارک وحش اراک به قفس بازگردانده شدند

مجله خانواده/ مرکز شهردار آلاک گفت: «پس از عملیات مشترک، شیر باغ وحش آلاک که یکی از کارکنان آن را کشت، به قفس بازگردانده شد.

دکتر علیرضا کریمی دهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: حادثه باغ وحش اراک و یکی از کارکنان این پارک در پی حمله شیر کشته شدند.

پس از این حادثه، اداره کل محیط زیست، فرماندار اراک، شهرداری ها، آتش نشانی شهرداری اراک و نیروی انتظامی برای مدیریت اوضاع و بازگرداندن شیر به قفس در پارک حاضر شدند. موفقیت آمیز بود.”

شهردار آلاک گفت: قفس شیر به اندازه کافی ایمن است، اما متأسفانه شیر می تواند یکی از درها را برای تغذیه باز کند که باعث این حادثه تلخ می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز به مجله خانواده گفت: حوالی ساعت 13 روز 10 بهمن 1392 با تماس رئیس باغ وحش اراک مبنی بر رهاسازی از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی تماس گرفتم. در باغ وحش اراک که دو شیر نر و ماده از قفس رها شدند بلافاصله یگان های حفاظتی اداره محیط زیست طبیعی و اداره کل حفاظت محیط زیست تحت تجهیزات بیهوشی به محل اعزام شدند.

مهدی مصطفوی گفت: متأسفانه شیرهای نر و ماده پس از مجروح کردن نگهبانان غذا دادن به حیوانات باغ وحش وارد باغ وحش شدند. خوشبختانه با تلاش های انجام شده، دو شیر نر و ماده به قفس خود بازگردانده شده اند و محیط باغ وحش را کاملا امن کرده اند. هنوز علت دقیق حمله شیر به نگهبان باغ وحش مشخص نیست، اما به محض دریافت اخبار تکمیلی گزارش دقیقی از این حادثه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا