جامعه

سرخک؛ مسری ترین بیماری عفونی است/ واکسیناسیون کودکان‌ را به تاخیر نیندازید

پس از شیوع بیماری همه گیر کرونا در جهان ، روند واکسیناسیون برای بیماری های دیگر کاهش یافته است. این در کشور ما نیز یک چالش بود ، اما باید توجه داشت که عدم واکسیناسیون در کودکان با این شرایط می تواند خطر بیماری هایی مانند:

به گزارش مجله خانواده با ظهور ویروس کرونا ، جهان با مشارکت ایران به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است. افراد زیادی به این بیماری آلوده شده اند. از ابتدا گروه های دفع کننده واکسن با انتشار شایعات در گروه ها و شبکه های اجتماعی باعث ایجاد شایعات و وحشت در برخی خانواده ها شده اند. بر این اساس ، برخی از خانواده ها از واکسیناسیون فرزندان خود خودداری کردند. بنابراین ، ویروس تکثیر شد.

یکی از این ویروس ها ویروس سرخک است که در ایران به مرحله ریشه کنی رسیده است ، اما اخیراً اعلام شد که 25 مورد جدید در شهرهای کراسان رزابی ، سیستان ، بالچستر ، آلبولز و هرمزگان شناسایی شده است .. خطر شیوع سرخک در ایران انجام می شود. لازم به ذکر است که این عامل غیرقابل جبران است.

سرخک ؛ مسری ترین عفونت

واکسن ؛ مهمترین مانع سرخک

در همان زمان ، طبق گفته دکتر موسن زراعی ، مدیر گروه بیماری های قابل پیشگیری که توسط وزارت بهداشت واکسینه شده است ، سرخک مسری ترین بیماری عفونی است. در صورت وجود عروق کرونا ویروس ، اگر گفته شود که هر بیمار می تواند 2-3 بیمار را مبتلا کند و در مورد سرخک نیز هر بیمار می تواند تا 18 نفر را در تماس با دیگران قرار دهد. بنابراین ، باید توجه داشت که سرخک بسیار مسری است و مهمترین مانع ما در برابر این بیماری واکسیناسیون است و برای جلوگیری از شیوع ویروس باید دامنه واکسیناسیون کودکان را بالا نگه داشت.

بنابراین ، به یاد داشته باشید که کودک خود را در 12 و 18 ماهگی واکسینه کنید تا از کودک شما محافظت کند. لازم به ذکر است که واکسیناسیون به موقع کودک شما را در برابر همه بیماری ها محافظت می کند.

باید توجه داشت که عدم ایمن سازی به موقع فرزندان ، سلامتی آنها را به خطر می اندازد.

طبق کانال تلگرامی Vebda ، این نیز مسری تر است. بنابراین ، به بهانه کرونا ، بر اساس اظهارات غیرعلمی غلط گروه واکسیناسیون ، واکسیناسیون سرخک را در کودکان در 12 و 18 ماه به تعویق نیندازید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا