جامعه

رونمایی از واگن‌های جدید مترو مخصوص بانوان و کودکان

اپراتورهای متروی تهران و حومه برای جلوگیری از ورود برخی مردان به واگن های زنانه، واگن هایی برای زنان و کودکان با فضاهای بصری متفاوت اعلام کرده اند.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از روابط عمومی اپراتورهای مترو تهران و حومه. از واگن جدید طراحی شده ویژه بانوان و کودکان با حضور فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی تا سمیه رفیعی عضو شورای اسلامی شهر تهران مریم اردبیلی تهران مهدی شایسته اصل مدیرعامل مترو و حومه روز چهارشنبه 6 دی ماه معرفی شد.

در ابتدای این مراسم مهدی شایسته اصل، مدیرعامل مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه بانوان تهرانی به مترو اعتماد دارند و آن را برای تردد در تهران انتخاب می کنند، گفت: افزایش یابد. دوره ای برای افزایش رفاه زنان. “

تهران و مدیرعامل یکی از اپراتورهای متروی حومه شهر تهران با بیان اینکه 12 اتاق مادر و کودک در گذشته افتتاح شده اما تعطیل شده است، گفت: در نظر داریم 10 اتاق مادر و کودک دیگر را در ایستگاه مترو افتتاح کنیم.

شایسته اصل نیز از طراحی جدید واگن زنانه و کودکانه می گوید: طبق یک بررسی، واگن های زنانه در متروهای هشت کشور توسعه یافته وجود دارد.» مترو تهران واگن های باری مخصوص بانوان نیز دارد، اما ما برای بسیاری از مسائل استانداردهایی را تعیین کرده ایم و این موضوع را به حداکثر رسانده ایم، شما باید به حق خود آگاه باشید. برای نظارت از سوی مسافران آقا باید شرایطی فراهم شود تا اتفاقات خوب فرهنگی بیفتد.

وی با بیان اینکه برخی از این حوادث به دلیل مسئولیت مترو بوده است، ادامه داد: برای رعایت بهتر این موضوع، ناوگان ایزوله تر شد و آقایان می توانستند در ساعات اوج بار از ناوگان استفاده کنند، زمان سفر باید کمک رسانی کنند.

میام اردبیلی، مدیر امور بانوان استان تهران گفت: نگاه به نیازها و نیازهای اقشار مختلف مردم یکی از اصول حکمرانی شهری است.

وی افزود: زمانی که نیازهای فردی یک فرد در زندگی شناخته شود، به سمت مدیریت شهری انسانی تر حرکت خواهیم کرد. بنابراین دیدن نیازهای زنان در مترو می تواند آرامش زنان را ایجاد کند.

رفیعی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به شایسته اصل، مدیرعامل متروی تهران و حومه گفت: پروژه، و ما از این اقدامات حمایت می کنیم. “

وی افزود: این فضا باعث کاهش خطاهای اجتماعی و تامین امنیت شهروندان زن مترو می شود. علاوه بر این، بازگشایی اتاق مادر و کودک در ایستگاه مترو به عنوان شهر دوستدار مادر در تهران مورد توجه مادران قرار گرفته است.

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و نماینده تهران در شورای اسلامی نیز گفت: چنین رفتاری. ”

وی افزود: مطالبات شهروندان باید به صحنه برسد و شهر تهران موظف است با توجه به ابعاد اجتماعی به این مطالبات پاسخ دهد. با اجرای این طرح ها در همه زمینه ها باید احساس امنیت را برای زنان ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت مناسب مترو در برپایی نمایشگاه های عرضه کالاهای خانگی، تصریح کرد: نگرانی زنان خانه دار را کاهش دهید. “

گفتنی است در ابتدای این مراسم قطار با فضای بصری جدید در واگن بانوان به صورت نمادین از ایستگاه شهر به سمت ایستگاه امام خمینی در حضور مسئولان و بانوان حرکت کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا