جامعه

خطرات جدی “قلیان” برای “سلامت”

سیگار کشیدن بونگ به نحوه عبور دود از طریق آب قبل از رسیدن به دهان مصرف کننده گفته می شود و برخی آن را مضرتر و مضرتر از آب می دانند. دود سیگار حاوی بیش از 7000 ماده شیمیایی است که حداقل 250 مورد از آنها مضر و حداقل 69 مورد سرطان زا شناخته شده اند.

به گزارش مجله خانواده استفاده از قلیان از اوایل قرن بیستم آغاز شد و از خاورمیانه به ایالات متحده و اروپا می رسد. استعمال دخانیات بونگ به سرعت در برخی مناطق جهان ، به ویژه در میان جوانان ، جایگزین سیگار می شود. تصور غلط اصلی مرتبط با این افزایش مصرف این فرضیه است که سیگار کشیدن آب ژیزل به دلیل خواص مضر آن ، جایگزین سالم تری برای محصولات دخانی است. از طرف دیگر ، افزودن طعم به محصولات دخانیات باعث کاهش ناراحتی می شود و در نتیجه ، برای جوانان بسیار قابل قبول است.

استفاده از قلیان در جوانان ، مردان و مناطق شهری معمول است. استفاده از شیشا یک ویژگی متناوب و اجتماعی است ، خواندن مشوق های مهم برای سیگار کشیدن ، معاشرت ، آرامش ، سرگرمی و سرگرمی در قلیان.

به گفته وزارت بهداشت ، یک بررسی سیستماتیک اخیر برآورد زیادی از استفاده از گسیل های آب در میان جوانان در شرق مدیترانه و کشورهای اروپایی را نشان داد. یک بررسی ملی در کویت همچنین نشان داد که 57٪ از مردان و 69٪ از زنان حداقل یک بار از آب منجمد استفاده کرده اند. گزارش های زیادی در مورد استفاده از آب شیرین در مصر وجود دارد ، اما سن شروع آن بسیار کم است. در سوریه و لبنان ، نیمی از دانشجویان دانشگاه قلیان می کشند و یک چهارم آنها مرد هستند.

در سال 2015 ، سیگار کشیدن در دانش آموزان دبیرستان ایالات متحده 33٪ و محصولات ترک سیگار 2٪ کاهش یافته است.

مطالعه دیگری که در زمینه تهیه قلیان در لندن انجام شد ، نشان داد که 98٪ مشتریان سیگار می کشیدند و نیمی از کسانی که قلیان می کشیدند در وهله اول سیگار نمی کشیدند.

شواهد کافی برای حمایت از خطرات جدی بهداشتی مرتبط با کشتی ها وجود دارد. خطرات اصلی سلامتی شامل سرطان ریه ، بیماری تنفسی ، وزن کم هنگام تولد ، اختلالات دهان و دندان ، عفونت هایی مانند سل و شیوع سل و سل است.

استفاده از قلیان به مقدار قابل توجهی نیکوتین در تنباکو اعتیاد دارد که ترک سیگار خصوصاً برای افراد سیگاری را با چالش مواجه می کند.

شواهد همچنین نشان می دهد که اثرات ژزیل آب می تواند از اثرات سیگار کشیدن بر افراد سیگاری و اطرافیان تقلید کند. تخمین زده می شود که یک جلسه کشیدن قلیان معادل کشیدن 100 نخ سیگار است.

طبق گفته وزارت بهداشت ، عمر سلولهای غلیظ آب بسیار بیشتر از استعمال دخانیات است ، در هر بسته مقدار زیادی دود تولید می کند و منجر به استنشاق طولانی مدت این ماده می شود. علاوه بر این ، در برخی از اتاق های سرطان زا و مونوکسیدکربن ، افراد غیرسیگاری که در معرض ذرات معطر هیدروکربن هستند ، در معرض سیگار کشیدن غیرمستقیم قرار می گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا