جامعه

تولید روزانه 80 تا 110 تن زباله بیمارستانی در تهران در فروردین ماه

رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: میزان زباله های تولید شده روزانه در بیمارستان های تهران به 80 تن در اوایل اسفند 1998 و 90 تن در اواخر اسفند رسیده و به دلیل این تعداد در ماه آوریل با افزایش تعداد بیماران و بیماران بستری ، ” ماه بین 80 تا 110 تن در روز متغیر است.

در مصاحبه با مجله خانواده ، فاطمه اکبرپور افزود: میزان زباله تولید شده در بیمارستانها در سایر شهرهای استان تهران در اوایل اسفند و قبل از آن با 11 تن در روز و در فروردین به 10 افزایش یافته است. روز بین 11 تا 20 تن در روز افزایش می یابد. “

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل شیوع بیماری کورو ویروس ، از ابتدای اسفند سال 1998 شاهد افزایش تولید زباله های بیمارستانی و شهری بودیم.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در گذشته زباله های بیمارستانی به سه دسته “عادی” ، “مسری ، تیز و برنده” و “شیمیایی و دارویی” تقسیم می شدند. در سال 1998 با نمایندگان بهداشت سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای کاهش و از بین بردن خطر شیوع این بیماری دیدار کردیم و تأکید کردیم که علاوه بر رعایت مقررات زباله در بيمارستان ، در گذشته اجرا شده بود – در بخش های بیمارستان هایی که بیماران کرونری در بیمارستان بستری هستند ، زباله در کیسه های لایه ای و سه لایه.

وی ادامه داد: علیرغم همه این استانداردها ، مقرر شده است تمام زباله های بیمارستانی – که قبلاً به دو دسته نرمال و عفونی تقسیم می شد – به عنوان زباله های عفونی طبقه بندی شده و به عنوان زباله های عفونی در کهریزک دفن شوند.

اکبرپور گفت: با شیوع بیماری کورو ویروس در اوایل اسفند ، همه بیمارستان های کشور بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا را دریافت نمی کردند و تعداد محدودی از بیمارستان ها برای ارائه خدمات به افراد مبتلا انتخاب شدند. یا covid-19 این بیماری شاهد افزایش ضایعات بیمارستانی بوده است و با افزایش تعداد بیمارستان ها برای بیماران کروناویسی ، بیماران و بیماران بستری در بیمارستان ها میزان زباله های بیمارستانی را افزایش داده اند و اکنون طبق گفته ها در وزارت بهداشت ، 149 ب. یامراستان در تهران از این بیماران استقبال می کند.

میزان تولید ضایعات شیمیایی و دارویی در روزهای بیماری کرونا

اکبرپور خاطرنشان کرد: پسماندهای شیمیایی و دارویی به طور جداگانه از سایر زباله های بیمارستانی دفع شده و سهم کمی در حجم زباله ها دارد. “زباله های شیمیایی و دارویی راه خود را طی می کنند و برای دفن نهایی در یکی از سایت های مجاز کشور به سراغ افراد حقیقی و حقوقی می روند. کشور واگذار شده است. حجم زباله های شیمیایی و دارویی در روزهای اولیه در ماه مارس روزانه 3 تن بود و پس از شیوع ویروس کرون ، بین 3 تا 4 تن در روز تغییر کرد ؛ یعنی تغییر چندانی نکرد. همچنین این نوع زباله های بیمارستانی بود. در زهکشی با زباله های بیمارستانی ، از جمله ضایعات طبیعی و عفونی در کهریزک دفن نشده است.

رئیس اداره طبیعت انسانی استان تهران با استناد به اطلاعاتی که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ارائه داده است ، اظهار داشت: در روزهای اخیر میزان دریافت زباله های بیمارستانی در دفن زباله ها کاهش یافته و دوباره به همان 80 تن در روز نزدیک شوید. ” که ارتباط مستقیمی بین بیماران و بستری با میزان زباله های تولید شده در بیمارستان ها نشان می دهد.

نقض سوزاندن زباله در برخی مراکز پزشکی پس از شیوع تاج

اکبرپور خاطرنشان کرد: با شیوع کروناویروس در کشور ، بیشترین نظارت به بیمارستانها انجام شد. “این بدان معنا نیست که سایر مراکز پزشکی مانند کلینیک ها و مراکز درمانی کوچک از اهمیت کمتری برخوردار هستند بلکه اولویت های بعدی هستند ، اما به همین دلیل است. تخلفات زیادی مرتکب شده اند این مراکز و آنها از موقعیت استفاده کردند.

وی ادامه داد: دو مورد “تخلیه غیرمجاز زباله های پزشکی به مناطق طبیعی” داریم که یکی از آنها در اسفندماه سال 1388 در اراضی کشاورزی جنوب شهر ورامین و دومین مورد در فروردین 1388 بین. “حسن‌آباد” و “وهاب‌آباد” در ولسوالی. “فشافویه” شهر ری در استان تهران است.

معاون منابع انسانی استان تهران افزود: طبق آزمایشات انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران ، زباله های تخلیه شده در این مناطق عمدتاً “گان” (نوعی پوشاک برای پزشکان و کارکنان اتاق عمل) و ماسک ها. ما دریافتیم که میزان زباله های تخلیه شده در هر دو منطقه و در کیسه های زرد و سیاه بسته نشده اند و متعلق به مراکز بیمارستانی و سایر مراکز درمانی مانند کلینیک ها یا پرستاران پرستار.

اکبرپور اضافه کرد: متأسفانه برای کمک به شناسایی مراکز تهاجمی پزشکی ، برچسب یا اوراق بهادار در زباله ها پیدا نکردیم ، اما با ورود فرمانداران شهرستان ری و ورامین و مأمورین توسط شهرداری هر دو شهر ، این زباله ها به روش بهداشتی جمع آوری و دفن شدند. ” میکروتراپی رایج تر شده است و خوشبختانه هیچ مورد دیگری از دفع زباله های غیر مجاز گزارش نشده است.

رئیس اداره محیط زیست انسانران تهران در پاسخ به سؤال مجله خانواده در مورد پیامدهای حذف غیرمجاز پسماندهای پزشکی به مناطق طبیعی گفت: “سرپرست مراکز پزشکی مجاز به ترخیص نیست. زباله های بیمارستانی به مراجع قضایی معرفی شد. ” با توجه به اختیار مقام قضایی به آنها عمل خواهد شد.

وی افزود: طبق ماده 16 قانون مجازات اسلامی و ماده 688 قانون مجازات اسلامی ، این عمل تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می شود و جرایمی که برای این افراد در نظر گرفته شده است. فراموش نشدنی است زیرا این عمل نقض کننده می تواند تاج ویروس را گسترش دهد. “

افزایش پسماند در تهران بعد از کرونا

اکبرپور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال مجله خانواده در مورد تغییرات تولید زباله خانگی در پایتخت از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: “قبل از شیوع ویروس کرونا ، طبق اقدامات و اقدامات برنامه ریزی شده از تفکیک زباله های شهرداری تهران پایتخت شهرداری پایتخت وارد “مجتمع پردازش و دفع زباله” آرادکوه “از 7 هزار و 500 تن در روز به 4 هزار و 900 تن یا حدود 5 هزار تن می شود ، اما اکنون به دلیل قطع عملیات تفکیک ضایعات و استفاده از تجهیزات محافظتی ، از جمله ماسک و ماسک ، دستکش و غیره. مقدار زباله اضافه شده است و مقدار زباله پایتخت شهر دوباره روزانه 7000 تا 7،500 تن باز کرده است.

دفن مستقیم همه زباله های شهری و خانگی

وی ادامه داد: “با شیوع کورو ویروس و احتمال آلودگی برخی پسماندهای خانگی با تلف کردن افراد Covid 19 که در خانه قرنطینه زندگی می کنند و حتی ناقلین کرومی انسانی نیز بدون علائم وجود دارد.” او گفت کارخانه های زباله شهری و کارخانجات فرآوری شهرداری در مجتمع دفع زباله های آردکوه بسته شده است و مقرر می شود تمامی زباله های شهری و خانگی بدون پردازش یا سوزاندن و کارخانه های کمپوست جمع آوری و دفن شوند.

رئیس اداره محیط زیست تهران در پاسخ به سؤال مجله خانواده مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای عوامل اجرایی مدیریت پسماند انجام شده است ، گفت: طبق ماده 5 قانون مدیریت پسماند ، در صورت انفجار از coronavirus و قبل از آن ، مدیران زباله موظف به انجام این کار هستند. ” آنها باید مطابق دستورالعمل ها و آیین نامه های وزارت بهداشت گام بردارند تا از سلامت ، بهداشت و ایمنی عوامل اجرایی تحت نظارت آنها اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت علاوه بر پروتکل های قبلی ، از ابتدای شیوع ویروس تاج پروتکل های جدید بهداشتی را برای اصناف مختلف و عوامل دخیل در مدیریت پسماند تهیه کرده است ، و در شرایط فعلی ، آنها باید با حساسیت ، شدت و قدرت بیشتری پیروی و اجرای کنند. “

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: براساس آماری که از سوی شهرداری تهران ارائه شده ، هیچ موردی از مدیران زباله در کورو ویروس گزارش نشده است. وی ادامه داد: صاحبخانه ها ، پیمانکاران ، رانندگان کامیون های زباله و کلیه عواملی که در حال حاضر در مزرعه فعالیت می کنند مدیریت پسماند فعال و جهادی است و آنها در صدر مبارزه با کوروی ویروس قرار دارند.

وی گفت: ما باید ضمن جلوگیری از شیوع بیماری ، ضمن استفاده از تجهیزات محافظتی مانند ماسک و دستکش ، نگرانی های بهداشتی و زیست محیطی را در نظر بگیریم. به ناچار برای استفاده هرچه کمتری از این دستگاه ها ، باید در حد ممکن در خانه بمانیم و خانه را برای کارهای غیر ضروری ترک نکنیم تا بتوانیم انتقال این زنجیره ویروس را قطع کنیم و در نتیجه کاهش دهیم. تولید زباله های بیمارستانی و خانگی.

اکبرپور با تأکید بر نحوه دفع زباله در منزل و شهر نتیجه گیری می کند: “افرادی که مریض هستند و علائم بیماری اعم از سالم یا غیر علامت دار دارند ، باید زباله هایی را بگذارند که با استفاده از آنها بسته شود. کیف آن را در سطل زباله خانگی یا مخازن شهری رها کنید تا در صورت عدم رعایت ویروس ها ، آوار و کودکان کار آلوده نشوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا