جامعه

توصیه‌های ضدکرونایی برای مبتلایانِ سرطان

از آنجا که بیماران سرطانی با انواع داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تحت درمان قرار می گیرند ، در معرض خطر بیماری عروق کرونا قلب قرار دارند و باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش مجله خانواده طبق گفته وزارت بهداشت ، بیماران مبتلا به بیماری کرون باید توصیه های زیر را جدی بگیرند.

-معرض قرار گرفتن در معرض افراد ، به ویژه افراد دارای علائم مشکوک را به حداقل برسانید و از لمس دیگران تحت عناوینی مانند دست دادن و مالش خودداری کنید.

-مراقب علائمی مانند تب ، سرفه ، تنگی نفس ، لرز ، بدن درد ، سردرد ، اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ و ترشحات بینی باشید. به ویژه در طی دو هفته از تماس با فردی که این علائم را دارد مراقب باشید. به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

دستان خود را به مدت 20 ثانیه (ترجیحاً هر ساعت یکبار) با آب و صابون بشویید یا با مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.

توصیه می شود قبل از غذا خوردن ، پس از شستن ، بعد از عطسه یا سرفه و دست زدن به سطوح مشکوک آلوده ، دستان خود را بشویید.

هنگام عطسه یا سرفه ، بینی و دهان خود را با دستمال یا قسمت داخلی آرنج خود بپوشانید.

از دست زدن به دهان ، بینی ، چشم ها و محیط اطراف آنها خودداری کنید.

-حتما از همان لحظه خروج از خانه ماسک بزنید.

دستگاه هایی را که مرتباً لمس می کنید مانند کنترل از راه دور ، دستگیره درها ، تلفن های همراه ، لپ تاپ ها و تبلت ها را مرتباً ضد عفونی کنید.

غذا ، خصوصاً گوشت و تخم مرغ را کاملاً بپزید.

-با مصرف مداوم میوه ها و سبزیجات شسته و شسته و ویتامین C طبیعی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

پیام بهداشتی به بیماران سرطانی در مورد مشارکت در درمان شریان کرونا

از پزشک خود بخواهید درمان تشخیصی را به تأخیر اندازد یا به حداقل برساند تا حدی که به درمان ، مراقبت یا سلامتی ما آسیب نرساند.

-اگر نیاز به حضور در یک مرکز تشخیصی و درمانی دارید ، زمان را به حداقل برسانید و از مکانهای شلوغ انتظار خودداری کنید.

-وقتی منتظر ویزیت در بیمارستان یا اتاق انتظار مطب هستید ، حداقل 1 متر از دیگران فاصله داشته باشید.

-هنگام مراجعه به یک محیط تشخیصی درمانی ، همیشه از ماسک مناسب و ترجیحاً دستکش استفاده کنید و از تماس با دهان ، بینی و چشم خودداری کنید.

-لطفاً توجه داشته باشید که کلیه کارکنان مرکز تشخیص و درمان سرطان در محل کار باید ماسک و دستکش مناسب داشته باشند.

-در مورد ضد عفونی سطوح در تماس با مرکز ، بیماران از جمله تخت های پرتودرمانی از کارمندان بپرسید.

-لطفاً توجه داشته باشید که در بخشهای شیمی درمانی سرپایی و بستری فقط بیماران می توانند وارد شوند و کلیه تجهیزات قبل از ورود با بیمار تحویل داده می شوند.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از ورود بیمار به بخش شیمی درمانی ، داروی شیمی درمانی (نه پلاستیک همراه) در یک سبد مناسب قرار می گیرد و به پرستار بخش تحویل داده می شود.

لطفا توجه داشته باشید که از اسلحه های یکبار مصرف در طول معالجه بیمارانی که تحت پرتودرمانی هستند استفاده می شود.

قرار ملاقات های پرتودرمانی و شیمی درمانی را به دقت برای کاهش هزینه ها در مراکز درمانی ترتیب دهید.

-برای کاهش مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

پیام سلامتی برای بیماران مبتلا به سرطان کرونا قلب

-اگر می خواهید در بیمارستان ، کلینیک یا کلینیک تحت درمان تشخیصی قرار بگیرید ، پس از ورود ، تمام لباس های خود را در سبد لباسشویی یا ماشین لباسشویی قرار دهید ، بلافاصله استحمام کنید ، لباس های خود را تمیز کرده و آنها را بپذیرید.

-در خانه مسئولیت مراقبت از بیمار سرطانی بر عهده شخص است. این فرد باید بیش از سایر اعضای خانواده اصول بهداشتی را رعایت کند و تماس با محیط خارجی و سایر اعضای خانواده را به حداقل برساند.

-افرادی که از بیماران سرطانی مراقبت می کنند باید هنگام مراقبت از بیمار از ماسک استفاده کنند و قبل و بعد از هر مراقبت از دست خود را ضد عفونی کنند.

-تمام وسایل شخصی بیماران سرطانی (محصولات بهداشت شخصی ، ظروف غذا ، بالش ، ملحفه ، تشک و …) باید از سایر اعضای خانواده جدا شده و برای بیمار شخصی سازی شود.

-بیماران سرطانی باید در مکانی متفاوت از محل زندگی خود ، جدا از سایر اعضای خانواده باشند ، حداقل یک راه خروج از این محل داشته باشند و در صورت امکان ، بیماران غیر مقیم شما نباید به مکان محل سکونت خود منتقل شوید. از محل زندگی

با توجه به خطر بالای ترومبوز عروقی در بیماران سرطانی تحت درمان ، محصور کردن بیمار در یک اتاق به معنای کم تحرکی نیست و بیمار باید تحرک طبیعی داشته باشد.

مواجهه بیماران سرطانی با خانواده های دیگر را محدود کنید و فضای مشترک را به حداقل برسانید. اطمینان حاصل کنید که محل های مشترک (آشپزخانه ، حمام و …) به خوبی تهویه شده اند (به عنوان مثال پنجره ها را باز نگه دارید).

حرکت سایر اعضای خانواده به سمت اتاق بیمارستان را به حداقل برسانید.

-تمام سطوحی را که بیمار در تماس است (لوازم جانبی اتاق خواب و سرویس بهداشتی) حداقل دو بار در روز ضد عفونی کنید. سطح را با یک پارچه مرطوب مرطوب با مواد ضد عفونی کننده ضد عفونی کنید.

دمای بیمار سرطانی را حداقل یک بار در روز با دماسنج اندازه گیری کرده و از آنجا دریافت و تماس بگیرید.

-افرادی که علائم سرماخوردگی دارند باید حتی از کمی آبریزش بینی یا عطسه به محل زندگی بیمار خودداری کنند.

یک رژیم غذایی هفتگی متعادل برای بیمار برنامه ریزی کنید و تمام موارد بهداشتی ذکر شده در هنگام تهیه و پخت غذا ، به ویژه شستن مداوم دست ها به روش صحیح را رعایت کنید.

-همه تلاش خود را برای حفظ آرامش و آرامش بیماران خود و فراهم آوردن محیطی آرام و بدون استرس در خانه انجام دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا