جامعه

تلف شدن کودکان در فاضلاب، برای مسئولان کشور ضایعه است

مجله خانواده/خوزستان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موارد جان باختن کودکان خوزستانی در چاه فاضلاب گفت: در سیلاب سال ۹۸ مردم منطقه با دل و جان آمدند و کمک کردند اما اکنون شاهد این هستیم که در این منطقه کودک معصوم در فاضلاب می‌افتد و تلفات داده می‌شود؛ به خانواده آن‌ها تسلیت می‌گویم و این یک ضایعه است و برای مسئولان کشور نیز ضایعه است که یک کودک معصوم با ندانم‌کاری ما جان خود را از دست بدهد.

علی سلاجقه در شورای اداری شهرستان کارون که امروز (۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان را باید حتما با توجه به جایگاهی که در اقتصاد دارد به همان شکل هم به آن رسیدگی کرد.

به گزارش مجله خانواده، وی با اشاره به وضعیت شهرستان کارون افزود: ورودی شهرستان کارون چهره بسیار ناخوشایندی دارد که در خور و  در شأن مردم نیست. ساحل این منطقه باید سریعا در قالب طرح جامع، ساماندهی شود. بحث گاومیش‌ها را هم می‌توان با هماهنگی مردم ساماندهی کرد. اگر گاومیش‌ها ساماندهی شوند شهر از این حال بیرون می‌آید.

سلاجقه گفت: باید از تمام ظرفیت‌های محیط زیست و شهرداری استفاده شود تا این ساحل ساماندهی شود. ورودی شهر نیز از نظر پسماند چهره بسیار زشتی دارد که باید ساماندهی شود.

وی بیان کرد: در سیلاب سال ۹۸ مردم منطقه با دل و جان آمدند و کمک کردند اما اکنون شاهد این هستیم که در این منطقه کودک معصوم در فاضلاب می‌افتد و تلفات داده می‌شود؛ به خانواده آن‌ها تسلیت می‌گویم و این یک ضایعه است و برای مسئولان کشور نیز ضایعه است که یک کودک معصوم با ندانم‌کاری ما جان خود را از دست بدهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احساس می‌کنم اعتباراتی که به شهرستان کارون تعلق گرفته، خوب مدیریت نشده است و هدررفت منابع داریم. قرار نیست همیشه مُسکن تزریق کنیم؛ شهرستان کارون باید ساماندهی شود، طرح ساماندهی جامعی داریم و دولت هم مکلف است تامین اعتبار کند و مقام معظم رهبری نیز نگاه ویژه‌ای به مردم منطقه دارند.

وی ادامه داد: هدررفت منابع در این منطقه وجود داشته است و این را نمی‌پذیریم. اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان مدنظر است تا وضعیت فعلی ساماندهی شود؛ این را حتما پیگیری می‌کنیم و سعی می‌کنیم در مصوبات سفر هیات دولت به خوزستان گنجانده شود تا کوت عبدالله از این وضعیت بیرون بیاید.

سلاجقه افزود: هنوز می‌بینیم که با کوچکترین سیلاب، شهر کوت عبدالله با مشکل روبه‌رو می‌شود. با دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز در ارتباط بودم؛ سیلابی که اینجا را فرا گرفت سیلاب عجیبی بود.

وی گفت: بحث کیفیت نامناسب آب و چاه‌های فاضلابی که وارد رودخانه کارون می‌شود برای خود کارون که سرمایه ملی است و شریان اصلی است، مطرح است. سعی می‌کنیم رودخانه کارون در تراز اصلی آب خود قرار بگیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: شهرستان کارون پتانسیل بسیار عالی در زمینه تربیت نیروی انسانی دارد و زیرساخت اصلی، آموزش و پرورش است. در منطقه‌ای که یک زمانی جزو کلانشهر بزرگی مانند اهواز بود، اکنون چنین وضعیتی داریم و اصلا زیبنده استان خوزستان و دولت نیست. حتما این بحث را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: کوت‌عبدالله یکی از گره‌های کشور شده است. هم رهبری و هم دولت نسبت به این منطقه توجه ویژه‌ای دارند. احساس می‌کردم که در بحث فاضلاب شهرستان کارون، دیگر مشکلی وجود نداشته باشد اما ۵۰ درصد کار انجام شده است و بقیه کار را نیز حتما پیگیری می‌کنیم. حضور ما تنها برای حل مشکل و باز شدن گره‌ها است.

سلاجقه گفت: در این سه ماه که کشور را گرد و غبار سیاسی گرفت بود و دشمن از تمام ظرفیت استفاده می‌کرد، استان خوزستان جزو سرآمدهای کشور بوده است. این مردمی که مرارت کشیدند و هشت سال جنگ را تحمل کردند، این قومیت‌ها ظرفیت‌های کشور هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا