جامعهکسب و کار برتر

تفاوت های بین کلاه زمستانی و کلاه تابستانی

چه کلاه هایی مناسب زمستان هستند؟

یکی از ملزوماتی است که هنگام خروج از منزل در زمستان برای گرم نگه داشتن سر باید از آن استفاده کرد. چرا که گرم کردن سر می تواند تا حد زیادی به گرم شدن بدن شما کمک کند. با پیشرفت صنعت مد این روزها مدل های گوناگونی از انواع کلاه های زمستانی تولید می شود. اما چه کلاه هایی مناسب زمستان هستند؟ ما نکاتی را در ادامه ی این بخش آورده ایم که به شما کمک می کند تا هنگام خرید کلاه زمستانی مردانه انتخاب درستی داشته باشید.

1- کلاهی را که برای زمستان انتخاب می کنید باید این نکته را در بر بگیرد و آن هم اینست که مانع نفوذ سرما به سر و گوش های شما شود و باید کاملاً اندازه سر شما باشد. یعنی نه بزرگ باشد که سرما به گوش و سر شما نفوذ کند و نه انقدر کوچک و تنگ باشد که به سر شما فشار وارد کند.

2- کلاهی که برای زمستان می خواهید استفاده کنید باید رنگی متناسب با رنگ پوست شما داشته باشد. یک کلاه با رنگ خنثی مانند مشکی و طوسی می تواند برای استفاده در استایل های رسمی مناسب باشد و کلاه هایی با رنگ های تند و جیغ و شبرنگ فقط برای استایل های ورزشی و روزانه و ژاکت مردانه بافتنی که کاملاً غیر رسمی هستند مناسب می باشد.

3- کلاه زمستانی همانطور که از نامش مشخص است باید مناسب زمستان یعنی گرم باشد. پس باید به جنس و کیفیت کلاه توجه کنید. باید کلاهی را انتخاب کنید که از جنس پشمی بوده تا علاوه بر زیبایی ظاهری، گرمای خوبی را هم برای شما تأمین کند و مانع نفوذ سرما به سر و گوش شما شود.

4- کلاه زمستانی شما باید منطبق با قالب و فرم صورت شما باشد. صورت انسان به شکل و قالب های مختلفی است. مثل قلبی، کشیده، بیضی، گرد، مربعی و… . برای هر کدام از این فرم و قالب صورت انتخاب های مختلفی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

انواع کلاه مردانه‬‎ | برچسب اول | کلاه زمستانی گنگ‬‎

 4-1- صورت قلبی شکل

انتخابی برای افرادی که صورت های قلبی شکل دارند بسیار متنوع است و تقریباً تمامی انواع کلاه ها با چهره ی آن ها همخوانی دارد. ولی اگر پیشانی پهن و چانه باریک دارید کلاه لبه دار برای شما مناسب تر است و اگر پیشانی بیش از اندازه پهن و چانه خیلی باریک دارید کلاه سطلی لبه دار انتخاب بهتری است. همچنین یکی دیگر از گزینه هایی که افراد با صورت قلبی شکل می توانند از آن استفاده کنند کلاه کشباف همراه با توپک خزه ای بالای سرش است. می توانید از رنگ های عاجی، زغالی و سیاه و سفید انتخاب کنید ولی حتما کلاهی که انتخاب می کنید یک رنگ نباشد و راه راه یا سایه دار باشد. دقت داشته باشید که از پوشیدن کلاه هایی با لبه های پهن و خمیده اجتناب کنید.

4-2- صورت کشیده

کلاه زمستانی انتخابی برای افرادی که فرم صورت آن ها کشیده است باید به گونه ای باشد که کلاه تا پایین روی پیشانی را بپوشاند. به هیچ عنوان نباید از کلاه هایی استفاده کرد که از مدل های تاج دار و یا توپک دار هستند چرا که باعث کشیده تر دیده شدن صورت می شوند. همچنین کلاه های ناقوسی شکل به دلیل این که لبه ی آن سطح پیشانی را می پوشاند نیز می تواند یک صورت کشیده و دراز را متعادل کند.

4-3- صورت بیضی

کلاه بافت یک انتخاب خوب برای صورت های بیضی شکل است. گرچه این صورت ها مانند صورت های قلبی شکل به دلیل ظرافتی که دارند بسیار زیبا هستند. در انتخاب کلاه دستشان کاملاً باز است و می توانند انتخاب های متنوعی داشته باشند ولی یک انتخاب دقیق تر می تواند به زیبایی این چهره ها بیافزاید. کلاه بیسبال کلاسیک نیز یک انتخاب خوب برای صورت های بیضی شکل است اما باید توجه داشت که وجود سنگ های تزیینی روی این کلاه باعث شده که در رده سنی نوجوانان قرار نگیرد. بهترین انتخاب برای این فرم صورت، کلاه هایی با لبه های پهن و کلاه بافت منگوله دار است.

4-4- صورت گرد

کلاه زمستانی که افراد با صورت گرد می خواهند انتخاب کنند باید از کلاه های نامتقارن استفاده کنند. چرا که نامتقارن بودن لبه کلاه صورت را ظریف تر و لاغرتر نشان می دهد. همچنین می توانند با انتخاب کلاه تاج باعث شوند صورتشان کشیده تر دیده شود. این مدل کلاه کلاسیک است و اگر به صورت یک طرفه استفاده شود می تواند زیبایی و کلاسیک بودن چهره را دو چندان کند. این مدل کلاه درست است که کلاسیک می باشد ولی اصلاً مدل قدیمی نیست. کسی که صورت گرد دارد نباید از کلاه هایی با لبه های خمیده استفاده کند.

4-5- صورت مربعی

کلاه زمستانی انتخابی برای بانوانی که صورت مربعی شکل دارند، کلاه های لبه دار می باشد. کلاه هایی با لبه بزرگ و باریک که چانه های زاویه دار را گردتر نشان می دهد. این کلاه کشبافی ساده در لبه های خود سیمی دارد که به لبه کلاه موج می دهد. کلاه لبه دار یا شاپویی یک کلاه پشمی است که ما را به لباس های مردانه می اندازد ولی با وجود روبان آن، لطیف تر و مهربان تر و کمی احساس لطیف زنانگی را القاء می کند.

 چه کلاه هایی مناسب تابستان هستند؟

نیز مانند کلاه زمستانی یکی از ملزوماتی است که هنگام خروج از منزل در تابستان در زمانی که تابش نور خورشید زیاد است، حتماً باید استفاده کرد. چرا که استفاده از کلاه تابستانی علاوه بر خنک نگه داشتن خود می تواند باعث محافظت از پوست شما در برابر نور شدید خورشید شود. اما چه کلاه هایی مناسب تابستان هستند؟ در این بخش نکاتی را برای شما گرد هم آورده ایم که به شما کمک می کند کلاه تابستانی مناسب خود را انتخاب کنید تا هم علاوه بر زیبایی و جذابیت، محافظ شما در برابر نور خورشید نیز باشد. پس ما را دنبال کنید.

1- کلاهی که برای تابستان انتخاب می کنید حتماً دقت کنید که از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان باشد چرا که پارچه هایی با الیاف طبیعی نفوذ هوا دارند و باعث تعریق نمی شوند. ولی اگر می خواهید کلاهی از جنس الیاف مصنوعی مانند پلی استر و فوم خریداری کنید حتماً دقت کنید که قسمت سرپوش آن یا توری باشد یا منافذی برای تهویه هوا داشته باشد.

2- کلاه تابستانی بر خلاف کلاه زمستانی باید از پارچه ای نازک و لطیف باشد تا در گرمای تابستان حس لطافت و خنکی را به شما بدهد.

3- کلاه تابستانی مانند لباس های تابستانی باید از رنگ های روشن باشد چون رنگ های تیره و مشکی دارای جذب نور بیشتری هستند و چون تابستان هوا بسیار گرم تر است پس اگر کلاهی با رنگ تیره انتخاب کنید تعریق بیشتری خواهید داشت. لذا از کلاه هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا نور خورشید را کمتر جذب کرده و خنک تر می ماند.

4- کلاهی که برای تابستان انتخاب می کنید باید کلاهی با لبه های بزرگ و یا نقاب دار باشد. این مدل کلاه ها با لبه های پهنی که دارند به صورت یک آفتاب گیر عمل می کنند.

 5- کلاه تابستانی که می خواهید خریداری کنید اگر از کلاه های توردار باشد برای استفاده روزمره مناسب تر است. این کلاه ها به دلیل سبکی و حفره هایی که دارد سبب تهویه هوا و در نتیجه خنکی سر شما می شود.

6- کلاه تابستان بهتر است یک کلاه ساده انتخاب شود چرا که از خستگی و دلزدگی جلوگیری می کند. علاوه بر آن یک کلاه ساده همواره قابلیت سِت کردن با هر مدل لباسی را دارد.

7- کیفیت کلاه تابستانی یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام خرید به آن دقت کرد. کلاه های زمستانی به دلیل ضخامتی که دارند از طول عمر بیشتری برخوردار هستند ولی کلاه تابستانی اگر کیفیت خوبی نداشته باشد و از پارچه های ضعیف در آن استفاده شده باشد طولی نمی کشد که از کیفیت ظاهر آن کاسته شده و دور انداخته می شوند. باید کلاهی را انتخاب کنید که کیفیت آن بالا باشد تا در اثر شستشو عمر آن کوتاه نشود.

 انواع کلاه زمستانی

کلاه زمستانی با توجه به پیشرفت صنعت مد امروزه مدل های مختلفی دارد. شما باید با توجه به فرم صورت خود و موقعیتی که می خواهید از کلاه استفاده کنید انتخاب مناسبی داشته باشید. نکاتی را که باید هنگام خرید کلاه در نظر بگیرید را تا اینجا گفتیم. در این بخش از مقاله برخی از انواع کلاه را برای شما آورده ایم تا با مدل های مختلف کلاه زمستانی آشنا شوید.

* کلاه Beania

کلاه بافت که از جنس پشم و کرک یا پلی استر و اکریلیک بافته می شود. در مدل های تک رنگ و ساده و هم طرح دار تولید می شود. کلاه بافت Beania مناسب برای افرادی که صورت بیضی شکل دارند. افرادی که صورت قلبی شکل دارند باید از کلاه بافت Beania ای که کمی نوک آن به سمت پایین انحنا دارد استفاده کنند.

* کلاه Bobble

کلاه بافت Bobble شبیه کلاه Beania هست ولی با این تفاوت که یک گلوله ی نخی هم روی نوک آن وصل می شود. این مدل کلاه برای فرم های مختلف صورت مناسب است. این کلاه بافت البته برای کودکان جذابیت بیشتری دارد.

* کلاه‌ خلبانی

کلاه زمستانی که بیشتر از جنس چرم درست می شوند پوشش بسیار خوبی هم برای پوشاندن گوش ها و هم سر می باشد. این کلاه به دلیل این که بیشتر برای مناطق سردسیر درست شده است در قسمت پیشانی و گوش های آن خز به کار رفته است. کلاه خلبانی به بیشتر فرم های صورت همخوانی دارد.

* کلاه Deerstalker

کلاه شکار که به کلاه شرلوک هلمز هم معروف است بیشتر از پشم درست شده و مقداری پنبه هم در الیاف آن به کار رفته است.

* کلاه Fedora

کلاه زمستانی فدورا یا کلاه شاپو ما ایرانی ها، بیشتر از جنس پشم ساخته شده و مناسب افرادی که چهره های کوچک و ریز دارند می باشد. اگر چهره ای مستطیل شکل دارید کلاه شاپو یا فدورایی را انتخاب کنید که لبه های پهن تری دارد.

* کلاه خزدار

کلاهی از جنس خز که معمولاً تزییناتی به همراه دارد. یک کلاه رسمی زمستانی که به کلاه های قزاقی نیز معروفند ولی پوششی برای گوش ندارند. کلاه خزدار برای افرادی که چهره های گرد دارد مناسب است.

* کلاه رینگی

کلاه رینگی یک کلاه بافتنی است که داخل آن رینگ خزدار بدون کش استفاده شده است. این کلاه برای استایل های روزمره مناسب است.

 انواع کلاه تابستانی

کلاه تابستانی نیز مانند زمستانی امروزه مدل های مختلفی دارد. شما باید با توجه به فرم صورت خود و موقعیتی که می خواهید از کلاه استفاده کنید انتخاب مناسبی داشته باشید. نکاتی را که باید هنگام خرید کلاه در نظر بگیرید را تا اینجا گفتیم. در این بخش از مقاله برخی از انواع کلاه را برای شما آورده ایم تا با مدل های مختلف کلاه تابستانی آشنا شوید.

◘ کلاه پاناما

کلاه پاناما از الیافی که از جنس برگ های نخل هستند بافته می شود. کلاهی سبک و با رنگی روشن مناسب تابستان می باشد.

◘ کلاه باکت یا همان سطلی

از جنس کتان و کاملاً شبیه سطل است و دلیل نامگذاری آن همین است. کلاه باکت برای استایل روزمره بسیار مناسب است و اگر پوست روشنی دارید می تواند بهترین انتخاب باشد. کلاه کپ در مجموع جزو پرطرفدارترین کلاه هاست. کلاه کپ بیسبال برای استایل های کژوال که همراه با جین و تیشرت می باشد مناسب است. این کلاه به دلیل این که جزیی از لباس فرم بازیکنان بیسبال هست به نام کلاه کپ بیسبال نام گذاری شده است.

◘ کلاه کپ دَد

دَد بسیار شبیه کلاه کپ بیسبال است ولی اندازه کپ آن ها با هم متفاوت است. کلاه کپ بیسبال در قسمت جلویی کلاه بلندتر و کشیده تر است در حالیکه کپ دد پهن و کوتاه است. همچنین جنس این دو کلاه با هم تفاوت دارد. کلاه کپ بیسبال از جنس پشم و پلی استر است ولی کلاه کپ دد از جنس پارچه کتان است. از دیگر تفاوت های کلاه کپ بیسبال با کلاه کپ دد می توان به بندی که کلاه کپ دد در پشت سر آن دارد اشاره کرد. کلاه کپ دد در دو مدل کلاه کپ دخترانه و کلاه کپ پسرانه تولید می شود. هنگام خرید کلاه کپ دد به دخترانه یا پسرانه بودن آن هم توجه کنید.

◘ کلاه کابوی

کلاه کابوی جزئی از لباس کابوی آمریکایی است و دارای یک قسمت مرکزی گود شده و یک لبه پهن در اطراف آن است. کلاه لبه پهن که برای سوارکاری استفاده می شود، عمدتاً از سنت گاوچران های مکزیکی گرفته شده است. این کلاه بسیار کاربردی است زیرا پهنای آن می تواند هم در برابر آفتاب و هم در برابر باران از صاحب کلاه محافظت کند.

◘ کلاه کلاچ

کلاه کلاچ یا کلوش، این کلاه زنانه که تقریبا شبیه به یک زنگوله است، اولین نمونه های حصیری آن توسط ملکه ی اتریش در وین و توسط دوشس بزرگ توسکانی خریداری شد.

◘ کلاه بوتر

کلاه بوتر یا کلاه قایقرانی مناسب تابستان و موقعیت های نیمه رسمی است. این کلاه یک تاج و لبه ی صاف و مسطحی دارد و یک نواری در اطراف تاج کار شده که آن را از سادگی خارج می کند.

◘ کلاه ویزور

یا که به آن آفتاب گیر هم گفته می شود. کلاه نقابی بدون تاج و تنها از یک قسمت لبه دار و بند دور سر تشکیل شده و به دلیل حالت نقابی آن از صورت در برابر نور خورشید کاملاً محافظت می کند.

 کاربردهای کلاه ها

کلاه زمستانی و کلاه تابستانی هر دو به منظور پوشش سر به کار برده می شوند. کاربرد کلاه در زمستان برای محافظت سر و گوش از سرما و در تابستان برای محافظت سر و پوست صورت از نور شدید خورشید می باشد. اما کلاه هایی هم هستند که تنها به جهت زیبایی و فانتزی بودن آن ها در موقعیت های رسمی و غیر رسمی استفاده می شوند.

جنس پارچه ها از چیست؟

کلاه زمستانی همانطور که گفتیم به دلیل این که باید خاصیت گرم کننده داشته باشد پس باید ضخیم و از جنس پشم و بافت درست شده باشند. در مقابل کلاه تابستانی به دلیل این که باید مانع نفوذ گرما به پوست سر و همچنین مانع انعکاس نور خورشید به پوست صورت شود، باید نازک و از جنس کتان یا الیاف طبیعی ساخته شوند.

منبع : didanist.com

دکمه بازگشت به بالا