جامعه

تفاهم محیط زیست فارس و دانشگاه صنعتی شیراز

مجله خانواده / فارس دپارتمان حفاظت از محیط زیست فارس و انستیتوی فناوری شیلرز با هدف تقویت همکاری های علمی و پژوهشی و تسهیل اولویت بندی پروژه های عملیاتی و تحقیقاتی ، تفاهم نامه ای را امضا کرده اند.

پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی و فنی برای حل مسائل و تهدیدات زیست محیطی ، تقویت همکاری علمی پژوهشی و ترویج و اولویت بندی اجرای پروژه های عملیاتی و تحقیقاتی در طول روز ملی هوای پاک ، سه شنبه ، 20 ژانویه. تفاهم نامه ای بین وزارت امور داخلی و ارتباطات ، حفاظت از محیط زیست فارس و موسسه فناوری شیراز به منظور امضا و مبادله شد.

در جلسه امضای و مبادله این تفاهم نامه ، مدیر حفاظت از محیط زیست فرث گفت: به عنوان یک مرجع علمی م effectiveثر ، موسسه فناوری شیلرز می تواند از پشتیبانی زیست محیطی ارزشمندی در مدیریت کیفیت هوا برخوردار باشد.

حمید ظهرابی گفت: “این همکاری زمانی موثر و امیدوار کننده است که همکاران بتوانند در واقع از قدرت متخصصان از رشته های مختلف دانشگاه استفاده کنند.”

وی افزود: “ما باید بیشتر روی مسائل آلودگی آب و هوا متمرکز شویم و علل مسائل را بررسی کنیم.”

ظهرابی گفت: “مشکلات آب می تواند ناشی از مصرف ناکارآمد ، مصرف غیراصولی و مصرف بی تناسب مرتبط با تولید باشد. ارزش افزوده ایجاد شده به ازای هر متر مکعب آب در کشور متوسط ​​جهان است. با کمتر از یک سوم ، کشورهای پیشرفته وضعیت بدتری دارند.

وی با اشاره به موضوع مصرف انرژی ، افزود: “برخی از مسائل مربوط به انرژی که بر افزایش آلودگی هوا تأثیر می گذارد ، کیفیت سوخت های مورد استفاده در حمل و نقل ، خانوار و صنایع است.”

مصرف انرژی ایران سه برابر استاندارد جهانی است

“علاوه بر این ، نحوه تبدیل انرژی به خدمات و کالاهایی که به آن نیاز دارند نیز باعث سردرگمی می شود ، بنابراین مصرف انرژی و پسماند ایران تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است ، بسیار بیشتر از همسایگان آن. بسیاری وجود دارد. ” است.

وی گفت: “یکی از اصلی ترین اشکالات این زمینه کمبود فناوری است.” از فناوری ها و فن آوری های جدید استفاده کنید.

ظهرابی افزود: فقدان توسعه فن آوري نيز عامل بسيار واضحي در اين زمينه در زمينه مديريت زمين و انتقال از انتخاب و توسعه شهر است كه يكي از دلايل وقوع و گسترش آلودگي است.

فارس ، مدیر حفاظت محیط زیست ، تأکید کرد: محیط زیست در زمینه فناوری جدید برای حفاظت از آلودگی ، نظارت ، کنترل ، حفاظت و مدیریت و استفاده اصولی از منابع نیاز به همکاری و مشارکت دانشگاه ها دارد.

براساس این گزارش ، به عنوان ادامه کنفرانس حل مسئله صنعت آلوده ، نیازها و اولویت های تحقیقاتی برای ایجاد پایگاه های اطلاعاتی مربوط به آلاینده های هوا ، آب ، خاک و زباله و استفاده از قابلیت ها و رشته های موجود همکاری دو جانبه برای ارائه رتبه بندی و راه حل ها. در انستیتوی فناوری شیراز مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا