جامعه

تداوم برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد تهران

رئیس مرکز فعالیت های دینی تهران به نشاط معنوی مسجد تهران و مجاوران در ماه مبارک رمضان اشاره می کند و همچنان معنویت این ماه را در سایر ایام اسلام حفظ می کند، یک کلانشهر نمونه جهانی که به دنبال تلاش بود.

به گزارش مجله خانواده و به نقل از سایت شهر، حجت الاسلام جواد صادق زاده مشاور شهردار تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از برگزاری طرح قرآن چلچرر در شب سی ام ماه مبارک رمضان در مصلی مرکزی پایتخت، گفت: گفتن قرآنی شدن مسجد باید با عزم و همت جدی دنبال شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی گفت: «امسال در مرحله سوم طرح نصب کرسی تفسیر قرآن کریم به مدت 30 روز، ترویج سبک زندگی قرآنی و نیازهای جامعه امروزی در 22 مسجد مرکزی برگزار شد.» علاوه بر این، این پروژه یک فضای مجازی برای ماه مبارک رمضان، پورتال داخلی شهرداری برای مشارکت مردمی و مشارکت کارکنان (کانال پیام رسانی مسجد، سرای محلات، سایت شهر تهران و تهران من در سامانه برگزار شد).

مشاور شهردار تهران خواستار اجرای طرح قرآن چلچرر برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن مسجد به پایگاه قرآنی کشور شد و گفت: با کمک مدیریت شهری پایتخت امکان پذیر است.

حجت الاسلام صادق زاده مهمترین برکات، آثار، دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان را در جامعه ذکر می کند و می گوید: ، نتیجه را در این ماه می بینم.

بویژه جرایم و آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از معنویت در ماه مبارک رمضان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و آمارهای موجود صحت این ادعا را اثبات می کند.

در پایان مدیر مرکز فعالیت‌های دینی تهران گفت: محفل تفسیر قرآن کریم که از ابتدای بهار آغاز به کار کرد، مجموعه ای از درس های قرآن زیر نظر مستقیم ستاد تفسیر قرآن کریم و حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین و گزارش ها و تصاویر دریافتی از مسجد شهروندان برای این برنامه است. واکنش مثبت بود. برخی از ائمه جماعات خواستار ادامه این طرح در مسجد شده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا