جامعه

تاکید شهردار تهران بر ۷ نکته اساسی برای بازآفرینی “باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)”

شهردار تهران با تاکید بر هفت نکته اساسی در خصوص طرح بازآفرینی باغ حضرت فاطمه افرای(س)، هویت بخشی به محیط معماری ایرانی اسلامی، تفریح، سرگرمی و تامین رفاه و آسایش مردم را مورد تاکید قرار داد. حوزه.

به گزارش مجله خانواده طرح بازآفرینی باغ حضرت فاطمه زهرا(س) را یکی از مهمترین طرح های بازآفرینی شهری با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران، معاون شهرسازی و معماری علیرضا زاکانی، استاد همایش فناوری و دانشگاه مهندسی عمران و یک مشاور برنامه ریزی کردند و در حین ارائه طرح توسط مشاور، اعضای حاضر در همایش نظرات خود را در مورد این طرح و نحوه ادامه ارائه کردند.

در ابتدای همایش دکتر پورجعفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت تومودرس با تاکید بر لزوم استفاده از مضامین و خرده فرهنگ های اسلامی در ارزیابی رقابت برای دستیابی به طراحی، فرهنگ لغت غنی ایران را منتشر کرد.طراحی مرجع. وی بر فضای مناسب تر و ملموس تر برای حرکت و مکث تاکید کرد.

وی با بیان اینکه این طرح باید در رسیدگی به مشکلات و مشکلات مردم با در نظر گرفتن موقعیت های مختلف گروه های خاص به ویژه کودکان و سالمندان و به نفع مردم محلی پیشگیرانه تر باشد، گفت: نباید برای جابجایی اقشار کم درآمد هزینه های بالا را تشویق کرد. گروه ها.

پتانسیل و سازوکارهای ایجاد فعالیت های دانش بنیان، خدمات رسانی به گروه های حرفه ای و حمایت از اقشار کم درآمد و توجه به تنگناهای زیست محیطی از جمله کم آبی از دیگر موضوعاتی است که وی به آن اشاره کرد.

دانش پور، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و رئیس کمیته داوران مسابقات نیز بر اهمیت گردشگری و برندسازی شهری در پیشبرد پروژه، توجه به نقش شهرها و شهرهای بزرگ تاکید کرد و این پروژه در محله.تاکید کرد که متعلق به. ..

نقره کار از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز بر فراگیر بودن این طرح تاکید کرد و قبل از درخواست کارفرما مزایای زندگی در اطراف را مد نظر قرار داد.
در ادامه این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران پس از شنیدن نظرات اعضای جلسه در خصوص طرح، نکات اساسی برای اصلاح طرح را مطرح کردند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، موضوعات و مفاهیم مطرح شده در این همایش را مناسب و مهم ارزیابی کرد و بر لزوم کف سازی و استفاده از پوشش گیاهی مناسب و طراحی آلاچیق در این پروژه تاکید کرد. قبل از امام حسن (ع) نکته دیگری وجود دارد که می تواند بر لزوم بهبود روند این پروژه تاکید کند.

شهردار تهران در پایان از زحمات جلسه و رهنمودهای اساتید و شرکت کنندگان تشکر کرد و در مجموع تصمیم گرفت ویژگی هایی را برای پیشبرد پروژه در نظر بگیرد.

او از پروژه ملی و پروژه شناسایی تهران الهام گرفته است. معیار معماری ایرانی اسلامی، هویت و الگوی ماندگار پسا ایرانی است که در مناطق 17 و 18 و در رابطه با اقتصاد منطقه، منافع سازنده و دگرگونی ایجاد می کند. مرحله سرگرمی. وی ایجاد سرگرمی، رفاه و آسایش، پایداری محیط سلامت و تضمین رشد منطقه را از ویژگی های مورد نظر این طرح عنوان کرد.

پس از انتخاب پروژه بازسازی پروژه جاده باغ حضرت فاطمه زهرا(س) و ایجاد فراخوان بین المللی، در اردیبهشت ماه 1388 در فضای مجاور بالای تونل راه آهن تهران-تبریز کار آغاز شد.

از سال 1323 که ساخت راه‌آهن تهران-تبریز در نقطه شروع ایستگاه مرکزی تهران آغاز شد، این خط به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی پایتخت ایران و نقاط دیگر مطرح شد. به تدریج محله های شهری حول این خط شکل گرفتند. 30 سال بعد این مسیر در وسط یک منطقه مسکونی در منطقه 17 تهران قرار گرفت و تهران در جنوب غربی به ویژه منطقه 18 گسترش یافت. عنوان خط Separating Edges را معرفی کرد.

ادامه مهاجرت از سایر مناطق شهری و روستایی به تهران، این جابجایی جمعیت به خارج از تهران شامل مناطق 17 و 18، عدم ساماندهی اطراف راه آهن، کیفیت نامطلوب محیطی، مسائل اجتماعی و… در سال 1386 این خط به مسیر زیرزمینی منتقل شد. و عرصه بالا آزاد شد. کار انتقال این خط به سطوح پایین تر تا سال 1392 ادامه یافت و تونل در خرداد 1392 به بهره برداری رسید.

در مناطق 17 و 18 با جابجایی راه آهن به زمین به طول 9 کیلومتر، فضای شهری وسیع و منحصربفرد در حدود 50 هکتار برای طرح بازآفرینی شهری فراهم شد که توانست روحیه جنوب را بهبود بخشد. بخشی از شهر تصویر شهروند. با رفع اکثر نیازهای همسایگان با بافت های ویران مجاور، نقش مهمی در توسعه آنها ایفا کند. با توجه به اهمیت پروژه و هدف از دریافت ایده های منتخب، موضوعی که مدیریت شهری قدیم اصرار داشت طراحی آن از طریق رقابت پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، طرح بزرگ بازسازی بوستان حضرت فاطمه زهرا(س) ضمن ایجاد رویکردی مهم، قابل شناسایی، پیچیده و کل نگر به محله و محله تهران، فاصله شمال و جنوب را کاهش می دهد. از ساکنان

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا