جامعه

تاخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی / درخواست ردیف بودجه مشخص برای این حوزه

تأخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی از سال 1998 ، متخلف در این زمینه ، نیاز به رسیدگی جدی و نظارت بر این موضوع از سوی وزارت بهداشت و تأمین بودجه اختصاصی به بخش تجهیزات پزشکی درخواست از دولت برای انجام این کار با تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در موضوعی که در کنفرانس مطبوعاتی امروز مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش مجله خانواده مجید روحی-رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: بیست و دو سال از تأسیس انجمن می گذرد و 300 عضو دارد. حدود 1000 تولید کننده در زمینه های مختلف تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و دارویی و مواد مصرفی وجود دارد که حدود 700 مورد از آنها سابقه بسیار طولانی دارند.

“وقتی نوبت به تولید تجهیزات پزشکی می رسد ، با توجه به نیازهای ملی در زمینه بهداشت از نظر کمی و کیفی ، اکنون بار سنگین بحران کرونا بر دوش شرکت های خصوصی و تولیدی است. ما نمی خواهیم. طرفداران تولیدکنندگان کار را روز و شب سخت انجام می دهند تا به مردم خدمت کنند و کاستی ها و مشکلات را جبران کنند.

روحی تأکید کرد: هنگام بحث درباره ادعاهای تولیدکنندگان و بزهکاری ، بزهکاری همیشه در بحث تجارت بود. بدون شک ، هر خریداری برنامه ها و خطوط بودجه خود را دارد. در بخش دولتی ، که اکثر خریداران آن دولت و سازمان های نظارتی هستند ، مهم نیست دولت چقدر خوب است ، این بخش نیز خوب است. با این حال ، بدون برنامه ریزی ، موضوع شکایات در برنامه های تغییر سلامت از سال 1997 ادامه داشته است. ما تولید ، فروش و عرضه می کنیم ، اما رایگان است. البته مجموع حسابهای دریافتنی حدود 300 میلیون تومان برآورد شده است که یک سوم تولید این رقم یعنی 100 میلیارد تومان است ، اما این شرکت به سرمایه در گردش نیاز دارد.

وی تأکید کرد که: “اگر بتوانیم پول را از دولت به موقع دریافت کنیم ، ممکن است دیگر شرکت ها نیازی به دریافت وام از بانک نداشته باشند. تورم نه تنها باعث کاهش شدید ارزش پول می شود ، بلکه نمی تواند نقدینگی را نیز تأمین کند.” ارزش پول کاهش می یابد و مشکلات دیگری رخ می دهد.

روحی گفت: “در بحث تأمین نقدینگی ، ما از دولت می خواهیم محدودیت های بودجه خاصی را برای بخش تجهیزات پزشکی در نظر بگیرد.” با وجود برداشت 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی ، این پول به دست تولیدکنندگان نرسید. بنابراین ، اگر می خواهید بودجه خود را برداشت کنید ، باید از آن به درستی در ستون خود استفاده کنید.

“خوشبختانه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی اقلام مورد نیاز بازار را با بالاترین استانداردهای بین المللی با کیفیت تضمین شده تولید می کنند ، 70 درصد نیازهای کشور توسط تولید داخلی تامین می شود و گاهی تولید مازاد وجود دارد.” “متاسفانه با توجه به تحریم ها ، مشکل تحویل طولانی است طی سه سال گذشته ، علی رغم بحث ارز اولویت دار ، تولیدات در بحث ارز تعداد بسیار کمی دریافت کرده است.

در پی جلسه جلیل سعیدلو_ نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکیوی گفت: “کشور ما یکی از کشورهای موفق در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بحث کرونا بود.” با این حال ، در بحث حمایت از تولید عملی نیست. دولت باید مساله وسایل پزشکی را که مستقیماً با سلامت مردم مرتبط هستند ، در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: مفهوم حذف ارزهای 4200 تومانی این است که تولیدکنندگان باید حدود شش برابر سرمایه داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند ، اما او از دولت است وقتی نمی توانید مطالبه ای دریافت کنید ، باعث بحران مالی و کمبود می شود. ، که منجر به نقدینگی ، کاهش تولید و افزایش قیمت می شود. بیشتر تصمیمات توسط وزارت بهداشت گرفته می شود.

در زیر جواد نوایی_ مسئول بخش مواد مصرفی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی وی گفت: “در حال حاضر ، همه همکاران از سال 1998 در رابطه با صدور صورت حساب ، جریمه پرداخت نشده اند.” متأسفانه به دلیل پرداخت نشدن قبوض ، بیشتر سرمایه و پرسنل خود را از دست دادیم. وقتی دولت در این زمینه همه کاره است ، دست تولیدکنندگان کاملاً بسته است. متأسفانه تولیدکنندگان به دلیل تقاضا ضرر می کنند ، اوراق قرضه باید از بخش خصوصی حذف شود و مطالبات مربوط به کالاهایی که توسط بخش خصوصی به مراکز درمانی توزیع می شود باید ظرف سه ماه پرداخت شود.

در زیر بازرس انجمن_عرباو می گوید: “وقتی قرار است کالاهای فروخته شده دو سال بعد به تولید کننده پرداخت شود ، نمی توان انتظار داشت که تولید کننده زنده بماند.” اوراق قرضه به نفع تولیدکنندگان نیست. قدرت تأمین کننده تضعیف شده و در نتیجه تولید متوقف می شود. وصیت نامه وزارت بهداشت می تواند همه این مشکلات را حل کند. اگر مطالبات این عضو پرداخت نشود ، آیا بودجه وزارت بهداشت هر چند سال یکبار داده می شود؟ عدم پرداخت حسابهای دریافتنی به دلیل عدم نظارت نیست ، اما هیچ نظارتی در مورد اینکه چرا کالا به تامین کننده پرداخت نشده است وجود ندارد.

وی اظهار می دارد: “امروز ، تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده اند که چرا باید در چالش فعلی تولید کنند.” اما اگر کسی در وزارت بهداشت روی این موضوع کار می کند ، حل آن بسیار آسان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا