جامعه

بیش از ۹۰ درصد کشور تحت پوشش خدمات پیشگیرانه و مداخله‌ای اورژانس اجتماعی قرار دارد

مجله خانواده/ خراسان رضوی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 90 درصد کشور تحت پوشش خدمات پیشگیری و مداخله اورژانس اجتماعی است.

علی محمد قادری در حاشیه سفر به کاشمر در گفت وگو با مجله خانواده، با بیان اینکه سازمان های بهزیستی فعالیت های مختلفی دارند، افزود: سازمان های معلولین و … بهزیستی وجود دارد و خدمات لازم را ارائه می کند.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 34 هزار خانواده دارای دو فرزند و بیشتر تحت حمایت سازمان های بهزیستی هستند و از خدمات ارائه شده استفاده می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: تمامی افرادی که به عنوان اعضای چند خانواده به حساب می آیند تحت پوشش این سازمان هستند و تا پایان شش سالگی تحت پوشش حمایت مستمر قرار می گیرند.

وی گفت: سازمان ها نیز ممکن است بر اساس ضوابط تا سقف 100 درصد شهریه دانشجویان واجد شرایط را پوشش دهند.

کادری در ادامه به اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: اورژانس های اجتماعی اقداماتی را از شناسایی بحران تا مداخله انجام می دهند. خدمات اورژانس اجتماعی در حال حاضر توسط 123 سامانه و وسیله نقلیه یا پایگاه در برخی شهرهای زیر 50000 نفر ارائه می شود.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: به زودی با اعتبارات مصوب در نظام بودجه سنواتی شاهد تغییر در ارائه خدمات اورژانس اجتماعی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر در حال رصد مسائل سخت و پیچیده در اورژانس اجتماعی کشور هستند، گفت:

کادری در ادامه گفت: ساختار اورژانس اجتماعی مبتنی بر تسهیلات است و تامین خودروهای مورد نیاز تنها باید با تایید دولت باشد. در این طرح 400 میلیارد تومان اورژانس اجتماعی در نظر گرفته شده و در صورت موافقت، خودروها بر اساس ضریب نفوذ آسیب، نوع آسیب اجتماعی و … توزیع می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: «با توجه به اینکه قبلاً آزمون اورژانس اجتماعی به صورت داخلی برگزار می‌شد و آشنایان مردمی مشغول به کار بودند، این آزمون از طریق جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.»

قدری همچنین در خصوص اعتبارات اشتغال مرتبط با سازمان های بهزیستی گفت:

او افزود: هدف نهایی ما بهره مندی جوامع هدف از 100000 شغلی است که باید در کشور ایجاد شود.

110 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه به موضوع مشمولان بهزیستی به معرفی اولیه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: زمانی که با وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه ای برای ساخت 160 هزار مسکن امضا کردیم، وجود نداشت. حمایت از مشمولان بهزیستی نهضت ملی مسکن اعلام کردم که مشمولان این سازمان قادر خواهند بود.

وی گفت: تا امروز بیش از 110 هزار نفر از مشمولان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که با مصوبه شورای عالی مسکن نرخ تسهیلات از بالای 18 درصد به 5 درصد کاهش یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان هیچ تعهدی برای ساخت مسکن ندارد، تنها حمایت از مسکن است، گفت: اعتباری که سال گذشته در حوزه مسکن به استان ها و شهرستان ها داده شد، بی بدیل بود.

قدری گفت: یک تریلیون دلار در سال گذشته و یک هزار و 500 میلیارد دلار در سال جاری به سازمان های بهزیستی برای کمک به تامین مسکن اختصاص یافت.

وی گفت: دولت نمی تواند زمین را از متقاضیان بهزیستی پس بگیرد زیرا درآمد اولیه آنها پرداخت نشده است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین از اختصاص 200 میلیون تومان برای مسکن خانواده های دو معلول و بیشتر در شهرها و 150 میلیون تومان برای این دسته از خانواده ها در روستاها خبر داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا