جامعه

بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدگشایی از مهسا امینی انجام شد

سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات خود برای تعیین علت مرگ مهسا امینی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران مبنی بر رسیدگی ویژه به این پرونده، یکی از همکاران مجرب این سازمان را برای معاینه دقیق در بیمارستان و به صورت تخصصی در فرآیند تشکیل اعزام کرد. کمیته درگذشت او را دریافت کرد. پس از اطلاع از فوت متوفی و ​​با دستور مقام محترم قضایی، جسد متوفی به سالن تشریح تشخیصی و معاینه مرکز تشخیص و معاینه استان تهران منتقل شد، تیمی مجرب از کارشناسان پزشکی قانونی موکول شدند. سپس کالبد شکافی جسد انجام شد.

برای رسیدگی به این پرونده، بررسی دقیق و کامل با معاینات و کالبد شکافی انجام شد، کلیه معیارها و شاخص های تعیین علت فوت، معاینه خارجی، اندام های داخلی بدن انجام و نمونه های لازم گرفته شد. از بافت بدن و اندام‌های داخلی گرفته شده و به آزمایشگاه تخصصی ارسال می‌شود. پس از بدست آمدن نتایج آزمایش‌های ارسالی، با در نظر گرفتن نتایج آزمایش‌ها، محتویات پرونده‌های بیمارستانی و مدارک پزشکی نیز لحاظ می‌شود. در قالب کمیسیون پزشکی ویژه به دستور دادستان افتخاری اداره کل جهت اخذ نظریه های تخصصی در زمینه مورد نظر، بازرسی پزشکی قانونی استان تهران به مرجع قضایی مربوطه تشکیل شد.

مهسا امینی، دختر 22 ساله چهارشنبه گذشته توسط گشت ارشاد دستگیر و در همان روز بازداشت در بازداشتگاه وزارتی تهران اعلام شد که دچار سکته مغزی شده است. یک بیمار در کما در بیمارستان کسری بعدازظهر جمعه درگذشت.

روز پنجشنبه پلیس تهران تایید کرد که مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس دچار سکته قلبی شده است. ناگهان با قلبش مشکل پیدا کرد. ”

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، به وزیر کشور دستور داده تا حادثه تلخ مسا امینی را پیگیری و بررسی کند.

پیکر مهسا امینی امروز در ساکز تشییع شد. در مراسم تشییع جنازه علاوه بر خانواده و بستگان آن مرحوم، جمع زیادی از مردم و مسئولان شهر ساکوسو نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا