جامعه

اظهار نظر اولیه مدیرکل پزشکی قانونی: هیچگونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت مهسا امینی نیست

به گزارش آنلاین از مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس کل پزشکی قانونی استان تهران اولین نظر این سازمان را درباره رسیدگی به پرونده مهسا امینی تشریح کرده است.

در این کامنت فقط به مواردی مانند پرونده پزشکی و معاینه بالینی مرحوم امینی اشاره شده است، اما آنچه در این بین زمان می برد، تعیین علت مرگ است. بررسی نمونه های گرفته شده و ترکیب آنها با نتایج آزمایش مشخص می شود، کالبد شکافی جسد و مدارک پزشکی انجام می شود و در قالب گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی به مراجع قضایی ارائه می شود.

مهدی فروزش از روند رسیدگی به پرونده مهسا امینی در سازمان پزشکی قانونی و اینکه چرا جسد متوفی در مدت کوتاهی به خانواده اش تحویل داده شد و جسد چند روزی برای معاینه در پزشکی قانونی نگهداری نشد، گفت. وی گفت: بر اساس دستورالعمل و مواردی که از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور تعریف شده است، در روند رسیدگی و رسیدگی به پرونده های ارجاعی به این سازمان نیازی به شناسایی نبوده و هویت جسد نیز مشخص نشده است و با توجه به اینکه

وی افزود: روند رسیدگی به پرونده های اجساد قابل شناسایی به طور طبیعی بسیار کوتاهتر از اجساد بی هویت است.

رئیس کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: این پرونده در کمترین زمان ممکن رسیدگی شد.

فروزش افزود: با توجه به اینکه برای هرگونه اظهارنظر پزشکی قانونی کشور در مورد پرونده مذکور در این نهاد، مستندات دقیق و مستدل لازم است، در این مورد خاص، تا کنون مستندات پزشکی قابل استناد، بیمارستان وی در سال 1385 در سن 1385 فوت شده است. هشتم، در یک مورد مربوط به عمل مغزی انجام شده در یکی از بیمارستان های تهران.

رئیس پزشکی قانونی استان تهران درباره سؤالات مطرح شده در پرونده مهسا امینی گفت: اعضای بدن متوفی با اقدام لازم باید اعلام کنم که در معاینات و کالبد شکافی هیچگونه اثری از آسیب به سر و صورت، کبودی اطراف چشم و یا شکستگی قاعده جمجمه مشاهده نشد.

فروزش می گوید:

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در پایان تاکید کرد: برای مشخص شدن علت فوت متوفی، پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش نمونه های گرفته شده و تلفیق با نتایج، زمان نیاز است. معاینات و کالبد شکافی اجساد و مدارک پزشکی وارد شده و در قالب گزارش رسمی سازمان های پزشکی قانونی به مراجع قضایی ارائه می شود.

4747

دکمه بازگشت به بالا