جامعه

بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد شهر ایرانی_اسلامی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر لزوم توجه به طرح های تفصیلی شهر تهران گفت: این طرح در دستور کار رویکرد شهر ایرانی-اسلامی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مجله خانواده، بر اساس اعلام معاونت شهرسازی و معماری شهر تهران، ناظران چهارمین برنامه خدمات شهری تهران در خصوص بازدید از منطقه سه با اشاره به کمبود پارکینگ در تهران.حمیدرضا صارمی که هست گفت: حقوق شهروندی. مشکل کمبود پارکینگ است. این موضوع هیچ ربطی به دیروز ندارد و امروز تهران سال هاست از این موضوع رنج می برد و متأسفانه سیاست های متناقضی که در چند سال گذشته در این زمینه انجام شده تنها کمکی به حل این موضوع نکرده است و امروز دغدغه پارکینگ یک مشکل است. بحران جدی هم برای بازدیدکنندگان و هم برای ساکنان مراکز کار و مراکز فعالیت شهر، زیرا ترافیک و جاده ها و جاده ها افزایش می یابد، زیرا تا حدودی به آن دامن زده است و می تواند منجر به مسدود شدن خیابان ها شود.

معاون شهرسازی و معماری شهر تهران گفت: منطقه 3 نیز یکی از مناطقی است که مراکز اداری، درمانی و تجاری در آن متمرکز شده و کمبود پارکینگ را تشدید کرده و باعث سردرگمی منطقه شده است. منطقه 3 دوره فقط یک نمونه است. باید گفت یکی از تمام مناطق و محله های مبتلا به این معضل است و شاهد سونامی خودروها در مجاورت شهر همراه با ترافیک و آلودگی هوا است. کمبود جای پارک باعث سلب آسایش شهروندان شده است. برای حل این مشکل باید مدیریت خردمندانه پارکینگ حاشیه ای با اولویت استفاده مشترک از فناوری اطلاعات با ساکنان توسط معاونت حمل و نقل و شهرسازی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اتخاذ رویکرد صحیح، تعیین استانداردهای مناسب و استفاده از ابزارهای کارآمد در این زمینه گام بزرگی در جهت رفع مشکلات موجود است. از این رو معاونت شهرسازی و معماری شهر تهران به دنبال انجام پژوهشی در این زمینه در زمینه آسیب شناسی و بررسی قوانین پارکینگ کاربری اراضی تهران و در این راستا «پارکینگ و پارکینگ در شهر بزرگ تهران» بود. با عنوان “بررسی آیین نامه ها” نظر شورای عالی حمل و نقل و حمل و نقل جهت ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری تهران گزارش شده است.

تهیه طرح محلی جدید ده ونک

معاون شهرسازی و معماری شهر تهران در ادامه سخنان خود به طرح های بومی دی ونک اشاره کرد و گفت: ده ونک یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است که با گسترش شهر، این روستای زیبا یکی از محله های تهران است. با توجه به شرایط خاص این محله، توسعه طرح‌های ویژه و تعیین مساحت فضای سبز برای آن و نداشتن سند برای برخی املاک، این منطقه ده‌ها سال است که دچار یخ زدگی شده است. انجام شده. دی ونک هم اکنون یکی از مناطق ویران تهران است و فرسودگی این منطقه و تخلیه ساکنان آن باعث بروز آسیب های اجتماعی و نوعی آسیب اجتماعی شده است. آشفتگی در این محله

سالمی گفت: طرح های تفصیلی انجام شده در گذشته برای دوانک به دلیل عدم تطابق با نیاز اهالی و عدم امکان سنجی، بازنگری شده است. طرح های محلی در این محله. برنامه توسعه جدیدی در این محله انجام شده است. طرح های قبلی ده ونک با مداخله و مالکیت گسترده ایجاد و تصویب شد که در واقع امکان سنجی آنها را بسیار کاهش داد.اینها دادگاه بودند.همچنین در شورای نظارت مورد رسیدگی قرار گرفت و شکایت کرد که وی حقوق شخصی را در پروژه اعلام کرده است.نباید تخطی و امتناع کرد.این موضوع در حال حاضر در دست بررسی و متداول می باشد.همچنین مقدمات بررسی این طرح با در نظر گرفتن تمامی جوانب و جوانب در مراحل پایانی تحقیق می باشد.

وی افزود: با توجه به ارزش ده ونک و اهمیت فضاهای باز با ارزش تاریخی و اکولوژیکی در منطقه سعی در کاهش تعارضات و چالش های این مکان داریم که یکی از رویکردها استفاده از رویکرد انتقال حقوق توسعه است. : «در واقع، واگذاری حقوق توسعه، توسعه را در مناطق توسعه مناسب تشویق می‌کند و موجب توسعه بیشتر در عرصه‌های زمین و ارزش شهری می‌شود. ابزاری مکمل برای پیشگیری.

بررسی طرح تفصیلی تهران با رویکرد شهر ایران اسلامی

وی همچنین سیاست های مقام معظم رهبری، بیانات مرحله دوم انقلاب اسلامی، ضوابط برنامه توسعه، سند توسعه علمی و شهردار تهران را بیان کرد. همانطور که در مورد طرح، طرح جامع شهر تهران مورد تاکید است و طرح تفصیلی باید هر پنج سال یکبار مورد بازنگری و بازنگری قرار گیرد اما با گذشت حدود 10 سال از ابلاغ این طرح اقدامات جامعی انجام شده است. هنوز در این راستا. برای برنامه پنج ساله سوم، این بررسی باید تا پایان سال سوم برنامه انجام شود. در نهایت، پیش نویس دستورالعمل بازنگری نیز نیاز به تصویب و ابلاغ به کمیته ماده 5 دارد که هنوز انجام نشده است. ..

سالمی گفت: عالی: با توجه به بازخوردهای دریافتی از طرح تفصیلی و تغییرات چشمگیر ایجاد شده در شهر تهران، طرح تفصیلی را بر اساس رویکرد شهرسازی ایرانی و اسلامی بررسی و به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه فرمایید. ) مورد نیاز است.«به زودی با تشکیل کارگروهی ویژه در معاونت شهرسازی و معماری این مهم را به سرانجام خواهیم رساند.

وی همچنین مهمترین نواقص طرح تفصیلی فعلی را مواردی چون پهنه بندی، انجام نشده و انحراف از طرح برشمرد.

معاون شهرسازی و معماری شهر تهران تاکید کرد: البته توجه به طرح تفصیلی تهران لزوماً به معنای بازآفرینی طرح تفصیلی نیست، بلکه ادامه روند بازنگری در طرح تفصیلی است. نظارت بر طرح های تفصیلی منطقه بندی و تغییر کاربری اراضی، بازنگری قوانین و مقررات (مشابه موارد ذکر شده برای بازنگری ضوابط و مقررات پارکینگ)، تکمیل وظایف باقیمانده، برنامه ریزی محلی و موضوعی در صورت نیاز (مشابه موارد ذکر شده) عنوان سوم سند توسعه سطح) یکی از اقدامات انجام شده برای بازنگری طرح تفصیلی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان با اشاره به موضوع یکپارچه سازی املاک در منطقه 3، بیان کرد: اگر کمبود خدمات وجود داشته باشد، نمی توانیم اقدامات مناسبی برای جبران آن انجام دهیم. این بدان معناست که می تواند تأثیر منفی بر جامعه و عدم ارائه خدمات در محله داشته باشد، بنابراین لازم است قبل از ادغام، جنبه های کاری و بررسی دقیق را در نظر گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا