جامعه

ایجاد سامانه رصد اشتغال و تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال

استاندار تهران از ایجاد سامانه رصد اشتغال و تصمیم به اشتراک گذاری هر دستگاه برای ایجاد اشتغال خبر داده است.

به گزارش مجله خانواده محمد تهرانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تهران که با حضور حامد ویس کرمی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی اشتغال صنعتی استان تهران و مدیران ارشد کشوری برگزار شد، سخنرانی کرد. . مهمترین هدف کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در تهران دستیابی به اشتغال پایدار است.

وی افزود: در واقع رفع موانع و مشکلاتی که باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید در شهرها می شود یکی از مهم ترین سیاست های دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال است. سیاست مردمی و انقلابی دولت حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری است و همه شهرستان ها موظف به توجه جدی به اشتغال و سرمایه گذاری هستند.

وی ادامه داد: سامانه خاصی ایجاد شد و دستگاه های اجرایی موظف شدند آمار اشتغال ایجاد شده را به صورت میدانی با سامانه رصد اشتغال ثبت کنند تا بر اساس آمار و اطلاعات این سامانه ایجاد اشتغال کنند که سهم هر دستگاه مشخص می شود.

حامد ویس کرمی مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران در بخشی دیگر از این همایش گفت: اهمیت اشتغال بر همگان آشکار است و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید دارند. وزارت کار در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی فرصت های شغلی ایجاد کرده است. همچنین 42 هزار فرصت شغلی در استان تهران ایجاد شده است.

وی افزود: اولویت های اسناد بالادستی کشور در نظر گرفته شد و جمعیت، بیکاری، محرومیت، بهره برداری از تجهیزات و بسیاری موارد دیگر باعث ایجاد این مشاغل شد. ما به عنوان قوه مجریه باید تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه های دولت برای رسیدن به رفاه مردم به کار بگیریم.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران تاکید کرد: فرصت های شغلی باید هر روز رصد شود. در حوزه اشتغال روستایی نیز موضوع ایجاد اعتبارات لازم در حوزه اشتغال در حال بررسی است و منابع کلذات الحسنه برای اشتغال خانگی نیز در دستور کار قرار دارد. تمامی پروژه ها و طرح هایی که توسط دستگاه تعریف می شوند نیاز به مدارک لازم دارند.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع استان تهران نیز گفت: رویکرد ما توجه به اشتغال است و در این راستا به شرکت های دانش بنیان توجه زیادی داشته ایم. مشاغل خانگی بسیار حائز اهمیت است و از این نظر پارک های تهران دارای بازارچه های متنوعی هستند.

او اضافه کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران برای ایجاد بازار فصلی با محصولات مشاغل خانگی وارد این فضا شده است. مکان های زیادی در تهران وجود دارند که می توانند مقاصد گردشگری باشند و گردشگری نیز به معنای ایجاد شغل است.

وی در خصوص ایجاد بازارچه های ثابت گفت: در این بازارها شغل ثابت ایجاد شد که طی 40 روز بیش از 5000 فروشنده شناسایی و در بازار تهران مستقر شدند و طی 20 روز بازار دیگری ایجاد شد. در این بازارها، سهم بازار زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: 100 وانت قهوه خانه ساماندهی شد که سازمان این وانت ها کافه را ایجاد کرد. قول می دهیم تا پایان سال 10 هزار نفر دیگر به اشتغال تهران در این مناطق اضافه کنیم. بیش از 20 سال است که ایران بیش از 50 میلیون نفر داشته است و امیدوارم همه آنها شغل داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا