جامعه

اماده باش شهرداری تهران برای بارش‌های احتمالی/تامین تجهیزات برف روبی در سطح مناطق

مدیرکل اداره کل خدمات شهری شهرداری تهران از لایروبی 100 کیلومتر از رودخانه های روباز شهرداری تهران خبر داد و از آمادگی نیروهای خدمات شهری برای بارش های احتمالی و تهیه تجهیزات برف روبی در منطقه دید تهران خبر داد. شهر

علیرضا جعفری در گفت وگو با مجله خانواده. وی در تشریح روند لایروبی مسیل ها و آبراه های شهر تهران و آماده سازی مجتمع های خدمات شهری شهرداری تهران برای بارندگی های پاییزی و زمستانی گفت: با توجه به شروع فصل بارندگی، البته لایروبی قنوات و رسوب برداری از برکه ها و کانال های شهری ادامه دارد.

وی افزود: لایروبی گودال های روباز شهر تهران توسط پیمانکاران خدمات شهری به صورت هفتگی 70 کیلومتر کانال و بیش از 100 کیلومتر روباز در سطح شهر تهران مورد بازنگری قرار گرفته و در چند سال گذشته با مشکل مواجه شده است. نقاط بحرانی شناسایی شده به عنوان دارای نیز روزانه بررسی می شوند.

وی افزود: خوشبختانه مشکل خاصی در شهرستان وجود ندارد و برای بارندگی احتمالی آمادگی داریم. حتی با پیش‌بینی هواشناسی برای شب‌های آینده به ویژه در ارتفاعات، خدمات شهری باید آمادگی لازم را داشته باشند تا تهران در صورت بارندگی با مشکل خاصی مواجه نشود.

مدیرکل خدمات دولت های محلی شهرداری تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در تشریح اقدامات سازمان های زیرمجموعه شهرداری تهران برای آمادگی در برابر بارندگی، خواستار رفع رسوبات ناشی از سیلاب در امامزاده شد. داوود و اضافه: رسوباتی که از سیل امامزاده داوود به آبراهه پایین دست سرازیر شده بود که به تهران که آمدیم رسوبات کاملاً خارج شده بود و مشکل خاصی وجود نداشت.

وی تاکید کرد: شهرداری های تهران نیز تجهیزات لازم را برای انجام اقدامات لازم برای برف روبی و مدیریت بارندگی در اختیار دارند. در سطح منطقه، پیمانکار دیگری به پیگیری لایروبی این گودال روباز ادامه می دهد. به این ترتیب در حوزه خدمات شهری از نظر امکانات و نیروی انسانی آمادگی کامل داریم و آژانس های خدمات شهری نیز آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا