جامعه

ادامه عملیات امداد در فیروزکوه و دماوند/افزایش قربانیان سیل به ۵۳ نفر

رئیس هلال احمر با اعلام ادامه عملیات جستجو و نجات در فیروزکو و دماوند گفت: تاکنون سیل در این کشور 53 کشته و 16 مفقود بر جای گذاشته است.

به گزارش مجله خانواده، پیرحسین کولیوند در گفت وگوی ویژه خبری تلویزیونی به جزئیات خسارات و تلفات سیل اخیر پرداخت و گفت: ۱۱۱ شهر و ۳۱۰ روستا با این پدیده مواجه بودند و ۲۹ محور مواصلاتی درگیر شدند. در مجموع 385 نقطه در کشور تحت تاثیر سیل اخیر قرار گرفتند.

وی افزود: در سراسر کشور طی چند روز گذشته 53 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست داده و 16 نفر مفقود شده اند. بیشترین تلفات ما در استان تهران بوده و در نقاط مختلفی مانند امامزاده داوود، فیروزکوه، زرین دشت و روستای آتشان سیر رخ داده است.

آقای کوریوند در خصوص وضعیت امداد رسانی در امامزاده داوود و فیروزکوه گفت:

وی افزود: با سه هزار نفر به عنوان امدادگر اولیه و سابقه امداد رسانی در سراسر کشور در نقاط کلیدی قرار دارند. اولین کاری که انجام می دهیم جستجو و نجات افراد زنده است. مردی 40 ساله روز گذشته در امامزاده داوود در پایین رودخانه پیدا و تحویل امدادگران شد. همچنین افراد زیادی از مناطق خطرناک به مناطق امن منتقل شدند. توزیع مواد غذایی و اقلام بیولوژیکی نیز انجام خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سختی امدادرسانی در برخی نقاط گفت: دسترسی به فیروزکو و دماوند با فروریختن کوه ها بسیار دشوار بود. شدت این حادثه به حدی بود که مسیر ریلی شرواد برای انتقال مواد بیولوژیکی و مواد مغذی مورد استفاده قرار گرفت. یک گروه نجات نیز شبانه از همین مسیر حرکت کرد. از این روش برای تخلیه از محل حادثه نیز استفاده شد. این منطقه به حدی صعب العبور است که حتی یک هلیکوپتر هم نمی تواند فرود بیاید. برای نجات دو مجروح و انتقال مجروحان مجبور به فرود در 100 متری خانه شد.

کولیوند گفت: ضمناً برای پیشگیری هشدارهای لازم از طریق رسانه ها صادر شد. اکنون که عملیاتی شده است، بیشتر کارها در فیلسکو و دماوند انجام می شود. معاون رئیس جمهور جناب آقای مهندس نیز در محل حادثه حضور داشتند و تقسیم کار بسیار خوب و دقیق انجام شد. البته پیچیدگی و سختی کار باعث شد تا عملیات جستجو و نجات زمان بر باشد. با تداوم بارندگی امروز برای 18 ایالت هشدار هواشناسی صادر شده است. فارس یکی از استان هایی است که باید برای مقابله با سیل آماده شود.

کولیوند تاکید می کند:

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا