جامعه

آتش‌سوزی‌های جنگلی را نباید ساده گرفت

معلم مؤسسه ملی جنگلداری و چرای انتقاد از نگرش مسئولان نسبت به آتش سوزی های زاگرس طی چند هفته گذشته انتقاد کرد و گفت: “اگر از آتش سوزی های جنگلی غافل نشویم و برنامه های مدیریتی برای احیای مناطق طبیعی تهیه کنیم ، این می تواند به یک پدیده منجر شود. ” سنگین مانند سیل یا زمین لغزش.

رضا سیاح منصور در مصاحبه با مجله خانواده وی گفت: آتش سوزی جنگل و تخریب عوامل مؤثر مانند سیل ، زلزله ، تغییر آب و هوا ، آلودگی هوا ، تشکیل مراکز تولید گرد و غبار ، فرسایش ژنتیکی و خاک و وزن و غلظت مناطق آتشفشانی است. صفحه سازه زمین بدون مطالعه مکان نیرویی که بر روی آنها اعمال شده تقریباً دائمی است و می تواند هر چند سال یا صدها سال تغییر کند تا ناپایدار شود ، اما در مناطق طبیعی آتش سوزی وجود دارد ، به دنبال آن فرسایش خاک ، آب و هوا. فقط هنگامی که نوسانات ، گرم شدن کره زمین و ذوب ادامه می یابد. آتش سوزی ها در زیستگاه زاگرس سطحی هستند زیرا وقوع کلاه های یخی قطبی ، تغییر انواع بارش ها و بالا رفتن دمای خاک می تواند ترتیب نیروها بر روی صفحات تکتونیکی زمین را مختل کرده و منجر به زلزله شود. نباید آن را ناچیز دانست.

وی همچنین اظهار داشت: تعداد زیادی سیل که در سال 1998 در لرستان ، خوزستان ، ایلام ، مازندران ، کرمانشیر و سایر نقاط کشور رخ داده است نتیجه مدیریت و نگرش ما نسبت به مناطق طبیعی کشور از جمله جنگل ها بوده است. “”

سیا منصور گفت: “آتش سوزی جنگل مدت هاست که در سراسر دنیا وجود دارد ، اما اکنون ، به دلیل تغییر آب و هوا ، آتش سوزی جنگل ها بسیار گسترده تر شده و به میلیون ها هکتار رسیده است.” آتش سوزی های بزرگ در آمازون (ریه های زمین) ، سیبری ، ایالات متحده ، فرانسه ، اسپانیا و غیره رخ داده است.

وی ادامه داد: میزان آتش سوزی در جنگل های ایران به دلیل اختلاف در پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی از بسیاری از کشورها پایین تر است ، اما منابع طبیعی کشور محدود است و این منابع غالباً آسیب دیده یا آسیب دیده اند. آتش سوزی های سطح پایین یک فاجعه است زیرا آنها نابود شده اند. “این یک زیستگاه ملی محسوب می شود.

اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات لرستان با انتقاد از دیدگاه برخی از کارکنان در زمینه آتش نشانی اظهار داشتند: برخی از کارمندان درگیر در بحث آتش نشانی دید خوبی نسبت به آتش نشانی ندارند و خشک بودند. ما معتقدیم که خاموش کردن آتش در جنگل ها سطحی و بسیار مهم نیست. »رسانه ها و کارشناسان از این مسئله غافلگیر هستند ، اما حساسیت و آسیب پذیری این اکوسیستم ها باعث می شود که آتش نشانی در این مناطق امکان پذیر شود. اهمیت آن را دو چندان می کند.

نیاز به اجرای یک برنامه مدیریتی برای خاموش کردن آتش سوزی جنگلها به موقع

مدیر ملی یک پروژه تحقیقات ملی آتش سوزی در پاسخ به سؤالات مجله خانواده مبنی بر اینکه چه کسی آتش سوزی در دانشگاه زاگرس را نگران کننده می داند ، اظهار کرد: آتش سوزی در زاگرس در درجه اول مردم و ساکنان حوضه است. سلامتی و معیشت مردم و ساکنان این مناطق را فراهم کرده و شامل برنامه های مدیریتی برای آتش سوزی به موقع و احیای جنگل های سوخته شده است. ..

منصور در مورد آتش سوزی عمدی اظهار داشت: آتش سوزی عمدی در مناطق طبیعی جرم علیه بشریت است زیرا در نسل های فعلی و آینده موضوع تنفس انسان است آتش سوزی در زیستگاه های طبیعی است. همچنین باعث ایجاد یخ قطبی می شود. ” این بدان معناست که آتش سوزی هایی که در ایران یا هر جای دیگر جهان رخ می دهد ، بر آب و هوای زمین تأثیر خواهد گذاشت. متأسفانه ، ایران هنوز این اقدامات را در مورد دسته جرائم درجه یک به کار نگرفته است ، و ضعف های قانونی ، اداری و حمایت ضعیف از قانونی که منجر به حمایت از مدیران محیط زیست می شود ، در این زمینه مشکلاتی ایجاد کرده و این افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. گرفتن.

معلمی در موسسه ملی جنگلداری و چرا می گوید: “آتش اصطلاح ترکیبی است که برای همه نوع در آتش سوزی در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد اما آتش سوزی در محیط و اکوسیستم رخ می دهد.” در مورد تأثیر اکوسیستم ها در آسیب رساندن. این عمل بسته به نوع گیاه متفاوت است. هنگامی که هوای گرم و خشک در این منطقه منفجر می شود یا به دلیل تغییر آب و هوا هنگام خشکسالی ، آتش سوزی در جنگل های هالکانیان به دلیل مواد قابل اشتعال انباشته شده در جنگل های شمالی و هیرکانیان بسیار نگران کننده است. است. خواهد بود.

“در برخی اکوسیستم ها ، آتش سوزی باعث از بین رفتن پوشش گیاهی می شود. با مدیریت صحیح ، این اکوسیستم ها ممکن است تا چند سال آینده تا حدی بهبود یابند ، اما جنگل های موجود در هاکانیا می توانند بسوزند. اگر این کار را انجام دهید ، ممکن است در بعضی مناطق عمیق باشد. “یک متری” بلوک خاک سوخته “به وجود آمده است. این می تواند به دلیل بارندگی زیاد در جنگل های هالکانی باعث فرسایش شدید و از بین رفتن مواد مغذی خاک شود. در نتیجه نباید از آتش سوزی در جنگل های هالکانی چشم پوشی کرد ، زیرا آنها ترکیب و نوع پوشش گیاهی مناطق را تغییر می دهند و تغییرات آب و هوایی در آن مناطق را روشن می کنند.

سیاه منصور بلوکی از خاک سوخته را تشریح می کند و اظهار می دارد: هنگامی که آتش سوزی در یک زیستگاه طبیعی رخ دهد ، بسته به شدت و مدت آتش سوزی و میزان رطوبت خاک ، می تواند دمای خاک را بالا ببرد و به خاک و ارگانیسم ها آسیب برساند. هنگامی که شدت و سطح آتش کم است ، یعنی وقتی گیاهان یک ساله متراکم آتش را شروع نمی کنند ، دما می تواند تا عمق خاک چند میلی متر افزایش یابد. با این حال ، چندین سال “Hürserberg” (که منجر به برگهای تازه یا خشک و شاخه های جوان در خاک جنگل شد (و چوب در سطح خاک فشرده شد) و پوسیدگی ، و آتش و زغال سنگ به سطح خاک)). برای مدتی باقی خواهد ماند ، برای مثال 1 متر عمق ، لطفا آن را داغ نگه دارید تا هیچ موجود زنده ای باقی نماند.

وی گفت: “به استثنای برخی از گونه های آبزی که در دمای 90 درجه سانتیگراد زندگی می کنند ، اصول علمی می گویند که چشمه های آتشفشانی آتشفشانی زنده مانده است. به طور کلی ، تمام موجودات زنده از جمله انسان ها دارای آنزیم هایی در 55 درجه سانتیگراد هستند. تجزیه می شود. “مرگ هر ارگانیسم در آن دما. بنابراین ، اگر دمای یک منطقه طبیعی به دلیل آتش سوزی در طولانی مدت به سرعت افزایش یابد ، می تواند تا عمق 1 متر از خاک سوزاند و تمام ارگانیسم ها و بانکهای ژن بذر موجود در خاک را از بین ببرد. آن را بگیرید و خاک را به خاک استریل و بی ثمر تبدیل کنید. در مناطق کوهستانی با باران شدید و زمین های شیب دار قابل احیا نیست.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات لورستان گفت: فرسایش خاک سه مرحله دارد: حفاری ، حمل و نقل و رسوب. وی ادامه داد: وقتی خاک را در مناطقی مانند زاگرس تحت تأثیر آتش فاقد پوشش گیاهی قرار می دهیم ، می خواهیم ابتدای باران سال آینده و توپوگرافی های مختلف زمین در کمربند گیاهی زاگرس و بی نظمی های مختلف در ارتفاع کم و زیاد را یادآوری کنیم. با “فرسایش آب” روبرو شوید ، اولین قدم برای حفر خاک. به عبارت دیگر ، این اولین مرحله فرسایش خاک است.

تعداد دقیق حیوانات گمشده در آتش زاگرس هنوز اعلام نشده است

منصور در پاسخ به این سؤال که آیا گزارشی تأیید شده از جانوران کشته شده در آتش زاگرس وجود دارد ، گفت: “آمار دقیقی درباره تعداد جانوران کشته شده در آتش وجود ندارد ، و آژانس محیط زیست تعداد حیوانات را تخمین زده است. وجود ندارد. ” در آتش سوزی اخیر در زاگرس آتش گرفت و من به شما نمی گویم اگر آماری وجود داشته باشد ، اما در پایان ، فقط حیواناتی که در آتش گرفتار شده اند و قادر به فرار نیستند ، سوزانده و از بین رفتند. حتی گیاهان مناطق آسیب دیده نیز سرنوشت مشابهی را دنبال کردند. برخی از آنها گونه های کمیاب بومی کشور مانند کرفس هستند که فقط در یک منطقه محدود از زاگرس رشد می کنند ، وقتی آتش سوزی مکرر در زیستگاه آن رخ می دهد. آنها همیشه ناپدید می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر آتش سوزی های کشور از نوع بشر بوده و بسیاری از گیاهان و حیوانات در اثر این آتش سوزی ها نابود شده اند. “هنوز هیچ موردی در کشورهایی که سازمان حفاظت از محیط زیست دارد گزارش نشده است. با پیگیری قانون ، آتش نشانان درگیر جنگل های جنگلی شدند تا هزینه خسارت حیوانات سوخته یا حفاظت از حیوانات وحشی را در آتش سوزی مطالبه کنند. من قربانیان را گزارش کردم.

یک پروژه تحقیقاتی ملی آتش نشانان با انتقاد از عدم فعالیت آژانس حفاظت از محیط زیست در خاموش کردن آتش سوزی ، اظهار داشت: “خوشبختانه اخیراً به وزارت جنگل و وزارت دفاع اختیارات لازم برای خاموش كردن آتش سوزی داده شده است. در مناطق طبیعی فعالیت آتش نشانی وجود ندارد. آژانس حفاظت از محیط زیست در حال بررسی مناطقی از حیوانات منهدم شده در آتش سوزی است ، من به یاد نمی آورم که برنامه ای را برای انتقال حیوانات به منطقه یا حیواناتی که از آتش سوزی فرار کرده اند ، به دست آورد. وی به منطقه اعزام شد و در آنجا مستقر شد. مدیریت پس از آتش سوزی بسیار ضعیف است و اینها یک نقطه کور در چالش است.

سیامسانور در پایان سخنان خود تأکید کرد: سازمان های مسئول باید در برنامه های مدیریتی خود تغییراتی ایجاد کنند و کلیه سازمان های مسئول در معرض خسارت ناشی از آتش سوزی در یک منطقه طبیعی در دستور کار خود قرار بگیرند. ارائه روشنی از آمار باید ارائه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا