عمومی

پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در یونسکو پیگیری می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش ایمیل خبرنگاران، علیرضا بایرام زاده بعدازظهر جمعه در جشنواره انار در این شهرستان. خدا رحمت کند در آن روستا مردانکام وی بابیان اینکه دو اثر در بازار تبریز و کلیسای جلفا آذربایجان شرقی ثبت جهانی شده است، گفت: او گفت: ثبت جهانی جنگل های آلسباران در دستور کار و بایگانی این اثر طبیعت گردی و به مرحله کشوری راه یافت.

بعداً معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از پیگیری ثبت جهانی جنگل ارسباران در یونسکو خبر داد و افزود: رونق گردشگری و صنعت گردشگری طبیعی در مناطق زیبای آذربایجان شرقی و آلسبران و پذیرایی از گردشگران خارجی.

وی با اشاره به ضعف بازاریابی و ارتقای توان گردشگری گفت: دیگران می توانند شهرهای احتمالی را معرفی کنند.

بایرام زاده درباره لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری و مسیرهای دسترسی گردشگران به روستا خدا رحمت کند وی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بهسازی و ساخت جاده های محلی، گردشگران داخلی و خارجی را قادر می سازد از قابلیت های روستاهای گردشگری محور شهرستان بهره مند شوند. خدا رحمت کند حتی می تواند در درآمد روستاییان نیز تفاوت ایجاد کند.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی صدور مجوز کسب و کار برای ایجاد واحدهای بوم گردی در روستاها را تسهیل کرد. خدا رحمت کند وی خبر داد و یادآور شد: هر روستایی خدا رحمت کند در صورت تمایل به ایجاد واحد بوم گردی بومی آماده همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در زمینه توسعه گردشگری طبیعی در شهرستان و صدور مجوزهای لازم به پایان رسیده است. خدا رحمت کند نیز حاضر به همکاری هستند.

وی همچنین در پایان سخنان خود به ثبت نام میانپور در فهرست آثار معنوی و غذاهای ملی به نام روستاها اشاره کرد. مردانکام شهر خدا رحمت کند مطلع.

دکمه بازگشت به بالا