بین الملل

پیشنهاد ونزوئلا به ایران برای خرید موشک قابل بررسی است/ خرید سوخت و مواد غذایی اولویت اقتصادی کاراکاس

به گزارش گروه بین الملل آنا ، روز گذشته نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت: “خرید این موشک از ایران ایده خوبی است.”

اظهارات روز بعد در حالی رخ داد که رئیس جمهور کلمبیا گفت که ونزوئلا با توجه به روابط خوبش با تهران موضوع خرید موشک از ایران را دنبال می کند.

ایران سه ماه پیش چندین تانکر نفت برای سهولت در تحریم های آمریکا به ونزوئلا فرستاد. این اقدام باعث شده است تا مقامات آمریکایی نسبت به روابط فزاینده بین تهران و کاراکاس ابراز نگرانی کنند.


بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور ونزوئلا از ایده خرید موشک های ایرانی استقبال می کند


در یک کنفرانس ویدئویی در کابینه ونزوئلا ، مادورو از وزیر دفاع خواستار پیگیری خرید موشکی از ایران شد و گفت: “ایده خوبی است برای مذاکره با طرف ایرانی. موشک های کوتاه ، متوسط ​​و دوربرد. می توانید از آنها بخرید زیرا آنها رابطه خوبی دارند.

احمد سوبانی ، سفیر پیشین ایران در ونزوئلا ، گفت: “در جریان جنگ بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی ، رئیس جمهور پیشین مصر جمال عبدر ناصر ، روزنامه ای را با استناد به مقامات صهیونیست خواند.” مصریان زیر صحرای سینا عبور کرده و به اسرائیل حمله خواهند کرد. این خبر مورد توجه عبدالناصر قرار گرفت و توضیح داد كه چرا او چنین ایده ای را نیاورد. همین اتفاق دوباره اتفاق افتاد و رئیس جمهور کلمبیا از خرید سلاح و موشک ایرانی توسط ونزوئلا خبر داد.

احمد سووانی ، سفیر پیشین ونزوئلا

“معلوم است که این اخبار توجه نیکولا مادورو را به خود جلب کرده است ، و او در یک جلسه وزیران گفت چرا این ایده به ذهن ما نمی رسد. پیش از آنكه رئیس جمهور به قدرت برسد ، وی سلاح و موشك آمریكایی و اسرائیلی را پیش می برد ، و مقامات ونزوئلا گفتند كه آزمایش اسلحه نشان می دهد كه آنها به اندازه كافی برای عملیات نظامی كارآمد نیستند.

مدیرکل سابق وزارت امور خارجه آمریكای لاتین و آسیای غربی گفت: “همه ملت ها حق دارند كه از اسلحه متعارف برای محافظت از خود برخوردار شوند.” ونزوئلا همچنین در گذشته سلاح های آمریکایی داشت و بعدا تعداد زیادی سلاح از روسیه خریداری کرد ، حتی 100000 اسلحه کلاشینکف از روسیه خریداری کرد ، و هنوز هم حق استفاده از سلاح های معمولی از جمله موشک را دارد. من هستم.

سفیر پیشین ونزوئلا گفت: اگر پیشنهادی برای خرید موشک از ایران وجود داشته باشد ، در نظر گرفته می شود و ممکن است. به ویژه ، تحریم تسلیحاتی ایران به زودی به پایان خواهد رسید و تهران قادر به فروش اسلحه به کاراکاس خواهد بود.

اولویت همکاری امروز ایران و ونزوئلا ارسال مواد غذایی و سوخت مورد نیاز مردم این کشور مهمتر از همه است.

Sovani گفت: “ونزوئلا یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان بنزین اوپک از جمله ایالات متحده در دوره ای است که ایران به دلیل تحریم بنزین خود تحریم شده است.” این ونزوئلا بود که ما را سوخت ، و امروز آنها فوراً به سوخت نیاز دارند تا پالایشگاه های خود را به حالت عادی برگردانند.

وی ادامه داد: “فقط متخصصان ایرانی برای کمک به ونزوئلا و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از طبیعی است و خوشبختانه در بسیاری از موارد تولید ما به خودکفایی رسیده است.” آمریکایی ها جرات نکردند چندین بار با پرچم ایران و کشتی های حمل بار حمل و نقل کنند ، اما وقتی آخرین بار ونزوئلا بنزین را در یک کشتی غیر ایرانی خریداری کرد ، آمریکایی ها در معرض این قرار گرفتند: قطعاً نه بنزین ایرانی ، کشتی متعلق به کشور ما نبود. ونزوئلا مرتبط است.

وی ابراز امیدواری کرد که ونزوئلا بتواند با کمک ایران صنعت نفت خود را احیا کند و وضعیت دشواری را که مردم آن به دلیل تحریم های مظلوم ایالات متحده از آن رنج می برند ، از بین ببرد. ..

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا