بین الملل

منفعت بن سلمان برای ترامپ و کوشنر

دونالد ترامپ و دامادش جارد کوشنر به دلیل منفعت بردن از پول‌های سعودی در ازای حمایت‌ بین‌المللی از محمد بن سلمان مورد انتقادات تیز و تندی قرار گرفتند.

به گزارش مجله خانواده، گزارش اخیر روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقامات ارشد سابق کاخ سفید از اطلاعات جدیدی پیرامون روابط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و دامادش جارد کوشنر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پرده برداشت.

گزارش این روزنامه به جزئیات جدیدی از روابط میان ترامپ و کوشنر با بن سلمان اشاره کرده؛ روابطی که حتی پس از اتمام ریاست این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ادامه داشته و به همراه دامادش از پول‌ها و سرمایه‌های سعودی نفع می‌بردند.

“صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان” (PIF) تحت رهبری بن سلمان، ۹۳ درصد از تور گلف LIV را در اختیار دارد و ۱۰۰ درصد از هزینه‌های مربوط به رویدادها و تورنمنت‌های این تور را پرداخت می‌کند و یک سال پس از آنکه ترامپ کاخ سفید را ترک کرد، زمین‌های گلف این رئیس‌جمهوری سابق شروع به میزبانی تورنمنت‌های LIV کردند.

«فرد ولمن» کارشناس سیاسی در توییتر خود نوشت: کنگره ایالات متحده آمریکا درباره این جرم خانوادگی تحقیق و تفحص نمی‌کند و پس از آنکه ترامپ و کوشنر به افزایش سرمایه‌های بن سلمان کمک کردند، سپس از همین سرمایه‌ها بهره بردند.

همچنین توافق‌های مالی میان بن سلمان و خانواده ترامپ شامل ارائه ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در “صندوق خانوادگی” کوشنر و یک میلیارد دلار برای شرکت سرمایه‌گذاری استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ می‌شود.

ریچارد سینیورلی، دستیار سابق دادستان ایالات متحده آمریکا در ناحیه جنوبی نیویورک روز یکشنبه در توییتر نوشت: این موضوع نیازمند توجه بسیار زیادی است؛ به خصوص رابطه LIV گلف عربستان سعودی با ترامپ که احتمالا هر سال میلیون‌ها دلار دریافت می‌کند.

این حمایت‌های مالی میان عربستان سعودی، ترامپ و کوشنر ابعاد مختلفی نیز دارد؛ به عبارتی دونالد ترامپ، بن سلمان را از تحقیقات سازمان سیا پیرامون قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی که به دستور بن سلمان در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید، نجات داد.

جدای از این موارد، “سازمان ترامپ” در ماه نوامبر گذشته با یک شرکت املاک و مستغلات سعودی جهت ساخت هتل ترامپ به عنوان بخشی از یک اقامتگاه گلف ۴ میلیارد دلاری در عمان توافقی را امضا کردند.

به طور کلی نقض حقوق بشر سعودی مدتهاست که نگرانی دولت آمریکا را برانگیخته است. اگرچه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داده بود که عربستان سعودی را به خاطر اقداماتش “پاسخگو” خواهد کرد اما کارشناسان به واشنگتن پست گفتند که اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ رئیس‌جمهور آمریکا شود، درگیری آتی آمریکا با عربستان سعودی به دلیل همین مشارکت‌های مالی بعید خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا