بین الملل

محدودیت های اروپا در اروپا علیرغم هشدارهای سازمان بهداشت جهانی ، 1 میلیون نفر در ایالات متحده به كرونا آلوده هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، تعداد کل موارد خاص کرونا ویروس در سراسر جهان از 3 میلیون نفر فراتر رفته و تقریباً یک میلیون گزارش فقط در ایالات متحده گزارش شده است.

در حالی که بسیاری از کشورها برای برطرف کردن یا کاهش محدودیتها اقداماتی انجام داده اند ، Tedros Adhanum ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ، گفت که هنوز قبل از اتمام Corona راه طولانی وجود دارد. ما راه طولانی داریم و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

بانک جهانی همچنین در نظر دارد 195 میلیون دلار آنچه را “برنامه کمک مالی” به 64 فقیرترین کشور جهان که بیماری “Qoid-19” در آن شیوع دارد ، توزیع کند.

بسته کمک های مالی بین 1.5 تا 1.5 میلیون دلار برای هر کشور است و بیشترین بسته کمک های مالی در این کشورها خواهد بود که به عنوان آسیب پذیرترین کشورهای ویروس طبقه بندی می شوند.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت عراق از حرم امام حسین (ع) بازدید کرد + عکس

آمریکا

رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ گفته است كه به دنبال توصیه های مرگبار وی برای درمان تاج ، مسئولیت تعداد فزاینده افرادی كه از نوشابه های ضد عفونی كننده استفاده می كنند را بر عهده نخواهد گرفت.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که توصیه های مرگبار وی برای بیماری کورو ویروس دشوار شد و بسیاری از افراد را در ایالات متحده مسموم کرد.

در ایالات متحده ، بیش از 1 میلیون نفر با کرونا ویروس منقبض شده و 56803 نفر درگذشت.

از طرف دیگر ، برزیل ، کشوری که رئیس جمهور وی ویروس Coronavirus را ناچیز توصیف کرد ، بیشترین افزایش تعداد Qovid-19 را در آمریکای مرکزی و جنوبی شاهد بود.

برآوردهای رسمی فعلی و موارد تأیید شده بیماری کروناویروس در برزیل شامل 67000 بیمار است و حدود 4600 نفر جان باخته اند. با این حساب ، تعداد رسمی برزیل به شماره های رسمی چین و روسیه نزدیک می شود.

شماری از محققان اظهار داشته اند كه احتمالاً بیش از یك میلیون نفر مبتلا به Covid-19 در برزیل وجود دارند. اما این کل داستان نیست ، به خصوص که زمستان در حال نزدیک شدن به نیمه جنوبی جهان است و گرما در قسمت جنوبی کشور درحال ضعف است.

برخی رسانه ها ، از جمله نیویورکر ، گزارش داده اند که هیچ یک از مقامات عالی رتبه جهان به اندازه کوید 19 رئیس جمهور برزیل ناچیز نبوده است.

بولسونارو در 28 آوریل به دنبال مشاجره با لوئیز انریکه ماندتا ، وزیر بهداشت کشور ، در مورد چگونگی برخورد با تاج ویروس وی را اخراج کرد. ماندتا شیوع کروناویروس در کشور خود را “یک چالش اساسی” توصیف کرد و خواستار تنظیم مقررات و محدودیت های اجتماعی شد. بولسونارو همچنین وزیر بهداشت را متهم کرد که از وضعیت اقتصادی و تجاری مردم نادیده گرفته است.

اروپا

به گفته رابرت كوچ از آلمان ، در 1111 نفر دیگر كه به این بیماری ویروس مبتلا شده اند ، تعداد كشته ها به بیش از 158،000 و 163 مورد دیگر منجر به كشته شدن 6126 نفر شد.

پس از ظهور شیوع تاج آلمان ، از دیروز نقاب در همه مغازه ها و مغازه های شهری در اکثر ایالت های آلمان اجباری شده است ، هر چند برخی ایالت ها مانند بایرن (بایرن) ) که مونیخ در آن قرار دارد ، مقررات نقاب را سخت تر کرده است. آنها آن را از جاهای دیگر مانند برلین اجرا کردند.

رقابت عمومی برای کنترل coronavirus

رسانه های آلمانی می گویند پوشیدن ماسک در راهرو مدارس الزامی است اما در داخل کلاس ها اختیاری است. دانش آموزان اجازه بازگشت به مدرسه را می دهند که در کلاس فیزیکی از هم قرار دارند و در کلاس قرار دارند و هنگام ورود به راهروها و زنگ های تفریحی باید ماسک بپوشند. کلاس های مدرسه و اماکن عمومی نیز باید با مواد ضد عفونی کننده تمیز شوند.

دولت فرانسه تصمیم گرفته است اعتبار کلیه ویزاهای اقامت در این کشور را برای سه ماه دیگر از 16 مارس تا 15 مه 20 2020 تمدید کند.

پاریس گفت: دلیل تمدید ویزا شیوع تاج ویروس و افزایش تعداد بیماران محدودیت قرنطینه است.

در فرانسه ، بیش از 156.800 نفر با کرونا ویروس منقبض شده و 23293 نفر دیگر درگذشت.

آمارهای رسمی برای مبتلایان به کروناویروس در روسیه نشان می دهد که تعداد افراد مبتلا به Covid-19 در این کشور از تعداد مبتلایان به ویروس چینی فراتر رفته و این منبع اصلی ویروس است.

در روسیه 187 هزار و 147 نفر با بیماری کرونو ویروس منقبض شده و 794 نفر دیگر فوت کردند.

غرب آسیا

از طرف دیگر ، پوشش روزانه در ترکیه به پایین ترین سطح خود در 20 روز گذشته رسیده است. وزیر بهداشت ترکیه گفت: 2131 مورد جدید تاج و 95 مرگ و میر گزارش شده است. درمجموع تعداد افراد آلوده به بیش از 112 هزار نفر و تعداد قربانیان به 2900 نفر رسیده است.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه درباره تکذیب موارد و مرگ ویروس کوویداز در این کشور گفت: انشالله ، ما با پایان این ماه مبارک رمضان ، بر این بیماری که به یک فاجعه جهانی تبدیل شده است ، غلبه خواهیم کرد و دو عید را جشن می گیریم.

رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان

وی افزود: ما وارد مرحله ای می شویم که شاهد مبارزه مشترک خود در برابر گسترش تاج هستیم. روزانه تعداد موارد و مرگ و میر کووی 19 کاهش می یابد. هیچ بیمار کروناویروس در کشور ما بدون معالجه بیمارستان به خانه نمی رود و دوره درمان هر بیماری ناقص است.

وی همچنین اعلام کرد که محمولات لوازم بهداشتی از جمله ماسک ، محافظ صورت ، سپر ، ماسک N95 ، همجنسگرایان و ضد عفونی کننده ها از فردا به ایالات متحده ارسال می شود.

آسیا

چین و کره جنوبی از شناسایی 6 و 14 بیمار جدید با تاج خبر داده اند. چین مرگ جدیدی را گزارش نکرده است ، اما یک نفر در کره جنوبی درگذشت.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام كرد كه 13 هزار و 614 نفر به دلیل بیماری كرون مورد آزمایش قرار گرفتند و 385 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

اقیانوسیه

نخست وزیر نیوزلند ، جاسیندا آردن گفت انتقال کروناویروس جدید از شخصی به فرد دیگر و گسترش جامعه در کشورش اکنون متوقف شده است. زلاند یکی از موفق ترین کشورها در مبارزه با تاجگذاری است و هم اکنون در مورد اینگونه تحقیقات محدودیت ها را برداشته است.

زلاند که خبر مرگ جدیدی کمتر از 10 مورد را اعلام کرده است و حتی دیروز نیز خبر از بروز یک مورد جدید از ویروس داده است ، موفق ترین کشور منطقه در برداشتن عروق کرونا است.

انتهای پیام / 4106/4033 / پ

دکمه بازگشت به بالا