بین الملل

بدون حمایت ایران ، شاید نسل کشی صدام به فراموشی سپرده شده باشد / لزوم پیگرد قانونی برای کسانی که در فاجعه انفال شرکت کرده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، رژیم بعث در عراق از سال 1988 تحت دیکتاتوری صدام دیکتاتور بوده و در چندین مرحله از جمله نسل کشی انفال با هدف کشتن کردها انجام شده است.

در این جنایات بی سابقه ، بیش از 182000 نفر توسط وحشیانه ترین قتل عام در مناطق کردستان به خاک سپرده شده اند ، و سرنوشت ده ها هزار قربانی نسل کشی هنوز مشخص نیست. طبیعت علاوه بر این ، هزاران روستای کرد توسط همان نقشه جغرافیایی ریخته شده است ، و قبرهای دسته جمعی زیادی در مناطق مختلف عراق و آب و هوا حاوی بقایای دفن شده کشف شده است.

بیشتر بخوانید:

نخست وزیر برکنار شده عراق با کردها همبستگی ابراز کرده است

جنایاتی که توسط انفال انجام شده باید به عدالت محاکمه شود

ناظم دباغ ، نماینده اقلیم کردستان عراق در مجلس گفت: “نزدیک به 32 سال از نسل کشی کردن کردها رژیم بعثی صدام گذشته است و امید است که جنایات رژیم صدام ابتدا در دادگاه ها و دادگاه ها شنیده شود.” تهران ، به خبرگزاری فرانسه گفت. محکوم در داخل و بین المللی و سپس اقدامات تراژدی برای شکایت.

ناظم دباغ (منتشر نشده)

ناظم دباغ ، نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران

وی گفت که دولت عراق هیچ گونه غرامت به کردها پرداخت نکرده است و دولت های مختلف فقط قول پیگیری پرداخت و نسل کشی کردها را داده اند. عراقی ها بارها بر حقوق کردهای عراق تأکید می کنند ، به ویژه در مورد انفال.

ناظم دباغ اظهار داشت: کردها خواستار جبران خسارت مادی نیستند و پول برای آنها مهم نیست. مسئله برای کردها از نظر اعتبار بسیار مهم است و بغداد باید از خانواده های گمشده مراقبت کند.

نمایندگان اقلیم کردستان عراق در ایران می گویند 185،000 زن و کودک در جنایات انفال کشته شده اند و در اثر بمباران شیمیایی حلبچه حدود 5،000 نفر به شهادت رسیده اند و 10،000 نفر زخمی شده اند. او کارهای زیادی برای کردها انجام داد و از کمک کردن دریغ نکرد. ایران هنگام حرکت ، کردها را پذیرفت و از آنها حمایت کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ابعاد ژنوم انفال را در رسانه ها فاش کرده است و اگر به دنبال حمایت رسانه ها نبود ، احتمالاً نسل کشی صدام فراموش می شد و صدای کردها هرگز به جهان نمی رسید. “

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا