اقتصادیکسب و کار برتر

برای بزرگتر نشان دادن قسمت پذیرایی باید چه نوع پرده ای خریداری شود؟

دکوراسیون منازل با فضای کوچک

به نقل از فروشگاه اینترنتی پردکور امروزه با تغییر شیوه و روش زندگی انسان‌ها و اسکانشان در آپارتمان‌های نقلی و کوچک، اهمیت دکوراسیون شیک و کاربردیه منازل کوچک بیش از پیش به چشم می‌آید. برای همین در آپارتما‌ن‌ها به دلیل متراژ پایین ناگزیرند، از ایده‌های به روز در جهت استفاده بهینه و بیشتر در فضای خانه‌ها استفاده ‌کنند. که در ادامه تعدادی از این عوامل موثر در دکوراسیون پذیرایی منازل کوچک را نام خواهیم برد:

  • انتخاب پرده پذیرایی  با رنگ، طرح و ارتفاع مناسب
  • استفاده از گل و گیاه آپارتمانی در فضای خانه
  • سادگی و در عین حال شیک بودن اکسسوری‌ها
  • پرهیز کردن از شلوغی و بی‌نظمی در فضا‌های کوچک
  • ایجاد محیطی بی‌نظیر با نور پردازی مناسب و بخصوص نور طبیعی
  • استفاده از آینه در دکوراسیون پذیرایی برای جذب و بازتاب نور

توجه داشته باشید در دکوراسیون سالن پذیرایی کوچک خود که یک قسمت ویژه برای پذیرایی از مهمانان و ایجاد احساس آرامش می‌باشد از تجمع بیش از حد وسایل و شلوغی بپرهیزید، از مبلمانی با طراحی ظریف و کوچک و رنگ روشن استفاده کنید، پرده های بلند، ساده و روشن برای پنجره‌های کوچک سالن خود نصب نمایید و استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، بژ و کرمی باعث می‌شود محیط و دکوراسیون پذیرایی منازل کوچک، بزرگ به نظر برسند. همچنین برای اتاق خواب‌های کوچک علاوه بر مواردی که در قسمت فوق نام برده شده است انتخاب و  نیز پیشنهاد می‌شود زیرا هم ساده و شیک هستند هم جلوه ای مدرن به اتاق خوابتان می‌دهند. در ادامه می‌خواهیم شمارا در انتخاب و خرید پرده مناسب خانه‌های کوچک کمک کنیم.

پرده اتاق خواب | پرده پذیرایی | پرده سالن

انتخاب پرده مناسب خانههای کوچک

همانطور که پیشتر گفتیم انتخاب و خرید پرده مناسب برای فضا و خانه ‌های کوچک یکی از المان ‌های اصلی برای بزرگتر نشان دادن فضا می‌باشد. پرده‌ها فاکتور‌های مهم در زیبا ساختن سالن‌های پذیرایی هستند. اما اغلب اوقات افراد در انتخاب پرده دقت کافی را نداشته آن را امری ساده و کم ضرورت می‌پندارند و با انتخاب نا به جا، به صرف مد بودن و یا گران بودن پرده ‌ها، فضای دلباز و بزرگ را تبدیل به فضاهای کسل بار و تاریک می‌کنند. پس به انواع پرده و عوامل آن‌ها که در انتخاب پرده مناسب برای خانه های  کوچک مهم هستند می پردازیم.

پرده پارچه ای یا پانچی

استفاده از پرده‌هایی که دارای والان‌های حجیم و پارچه‌ای نسبتا سنگین می‌باشند اصلا مناسب فضای کوچک شما نیستند زیرا آن را کوچکتر نشان می‌دهند.اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که به دنبال سبک و دکوراسیون مدرن هستند بهتر است از  با پارچه‌هایی از جنس حریر یا تور با طرح‌های بسیار ساده و مینیمال استفاده کنید.اگر اتاق شما نور کمی دارد استفاده از حریر یا تور اجازه ورود نور به فضا را می‌دهد.

 

پرده کرکره ای

در فضاهای کوچک انتخاب پرده کرکره‌ای بسیار مناسب می‌باشد. ممکن است در وحله اول بگویید پرده کرکره‌ای، دمده و قدیمی شده است ولی پس از خواندن این مطلب تجدید نظر خواهید کرد. پرده کرکره‌ای دارای دو نوع فلزی و چوبی می‌باشد و با حداقل فضایی که اشغال می‌کند مناسب سبک‌های مدرن بوده و به راحتی به ما در تزئین خانه‌های کوچک کمک می‌نماید.

 

پردههای شید و دبل شید

گزینه دیگری از پرده‌های مناسب فضاهای کوچک که به شما پیشنهاد می‌کنیم  پرده‌هایی چون شید و دبل شید هستند زیرا ساختاری ساده و یکپارچه دارند و دارای قاب می‌باشند و برای کمتر اشغال کردن فضا به صورت رولی به سمت بالا جمع می‌شوند، همینطور امکان سایه روشن ندارند.

پرده زبرا پذیرایی

پرده زبرا یکی از پرده‌های مدرن می‌باشد که به دلیل مکانیسم ویژه کنترل نور، قابلیت بالایی در تنظیم نور فضای کوچک دارند و شما به راحتی می‌توانید میزان نور ورودی مناسب برای بزرگ نشان دادن فضای کوچک خود را کنترل کنید. این نوع از پرده‌ها نیز به سمت بالا و به صورت رولی در قاب مخصوص خود جمع می‌شوند و کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند.

 

پرده رومن یا رومانی

حال می‌خواهیم مناسب‌ترین پرده برای استفاده در فضای‌های کوچک را به شما معرفی کنیم که بسیار مناسب‌تر از چند مدل معرفی شده در قسمت قبلی است. ویژگی بارز پرده رومی به اینگونه است که از محور عمودی به سمت بالا به‌صورت چین‌خوردگی‌هایی تا می‌شود و در عین زیبایی به بزرگتر نشان دادن فضا نیز کمک می‌کند.

 

انتخاب رنگ مناسب برای پرده فضای کوچک

حال وقت انتخاب رنگ پرده مناسب برای سالن پذیرایی کوچک رسیده است. مهمترین کاری که شما باید انجام دهید در نظر گرفتن هماهنگی و هارمونی بین رنگ‌ وسایل دکوراسیون منزل می‌باشد. دقت کنید تا حد امکان از رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای تیره، زرشکی تیره و .. برای پرده سالن پذیرایی کوچک استفاده نکنید زیرا محیط را دلگیر و کوچک‌تر نشان خواهد داد. می‌توانید از رنگ‌های خنثی و سرد برای بزرگتر نشان دادن اتاق خود کمک بگیرید.

انتخاب طرح پارچه پرده

لازم به ذکر است برای پرده سالن‌های پذیرایی کوچک نباید به دنبال پارچه‌هایی با طرح‌های شلوغ و بزرگ باشیم زیرا این پرده‌های طرحدار با تمام ظرافت و زیبایی که در خود دارند یک مانع برای ورود حداکثری نور به داخل محیط ‌می‌باشند. پس در انتخاب پرده مناسب پذیرایی کوچک به سادگی آن، داشتن طرح‌های حداقلی و ریز، با رنگ های خنثی نسبت به زمینه اصلی پارچه دقت نمایید و همینطور به هیچ وجه به سمت پرده‌‌هایی از جنس مخمل ضخیم و گلدار نروید.

اندازه پرده برای پنجرهها

یکی دیگر از عوامل کوچک نشان دادن فضا اندازه و قد پرده‌ می‌باشد و احتیاجی نیست برای پنجره‌های کوچک، پرده‌های کوچک و هم اندازه پنجره خریداری کنید زیرا این کار نقش به سزایی در کوچکتر نشان دادن محیط دارد. پس بهتر است با صرف نظر از اندازه پنجره‌ها و برای بزرگنمایی سالن پذیرایی خود پرده‌هایی با حداکثر ارتفاع را اندازه گیری نمایید و چوب پرده را در بالاترین نقطه نصب کنید.

برای اندازه عرض پرده و عریض‌تر نشان دادن پنجره خوب است پرده‌ها را عریض انتخاب نمایید و آن‌ها را فقط در چهارچوب پنجره نصب نکنید تا سالن پذیرایی دلباز و بزرگتر از حد معمول دیده شود

 

یکی از المان هایی که تاثیر زیادی در زیبایی خانه ها دارند، پرده‌ها هستند چون قسمت زیادی از دیوار خانه را به چهره عمودی در بر می گیرند و هر چه پرده‌ای که برای پذیرایی برگزیده می کنید با رعابت اصول و قواعد بیشتری خریداری شده باشد فضای دلنشین‌تری را برای خانه شما مهیا می کند.

اما در برگزیده پرده پذیرایی باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید و فقط تنها عامل شما برای خرید پرده پذیرایی زیبایی آن نباشد و علاوه بر آن جنس پرده، ابعاد آن و رنگ و نقشه و موارد گوناگون این چنینی هم باید رعایت شوند تا در نهایت پرده شما بهترین گزینه ممکن برای دکوراسیون پذیرایی شما باشد.

وقتی سبک مشخصی برای خانه خود برگزیده کردید باید به سراغ خرید پرده بروید و در عین حال متراژ خانه را نیز در نظر داشته باشید. اگر خانه شما خیلی کوچک باشد می توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن محیط و دلبازتر نشان دادن آن از پرده های رنگ روشن استفاده کنید و یا از پرده‌های حریر که هم رنگ دیوار خانه شما باشند استفاده کنید تا محیط بزرگ‌تر نشان اطلاعات شود.

با برگزیده این نوع پرده هم هزینه زیادی را تقبل نمی کنید و هم خانه شما شیک‌تر و بزرگ‌تر نشان اطلاعات می شود در عین حال اگر پرده شما نورگیر باشد می توانید به راحتی از نورگیری پنجره استفاده کنید. چون به طور کلی هر چه نور در یک محیط زیادتر باشد و رنگ ‌های روشن بیشتری در آن وجود داشته باشد محیط بزرگ‌تر نشان اطلاعات می‌شود.

برای خانه های کوچک برگزیده پرده های مخملی یا ضخیم و رنگ تیره هرگز گزینه مناسبی نیست و همچنین پرده‌های گلدار هم نمی‌تواند گزینه خوبی برای خانه های کوچک باشد و هرچه پرده ساده‌تر و روشن‌تر باشد شیک‌تر است. نکته دیگری که باید برای خرید پرده پذیرایی در نظر داشته باشید توجه به سقف خانه است.

اگر سقف خانه شما کوتاه باشد بهتر هست از والان و پرده های پر نقش و نگار استفاده نکنید و در عوض از یک قاب چوبی ساده برای چوب پرده و قسمت بالایی پرده خود استفاده کنید، چون هم خیلی شیک تر به نظر می رسد و هم سقف را بلندتر نشان می‌ دهد.

نکته ی دیگری که می توانید در برگزیده پرده ها مد نظر داشته باشید این هست که حتی اگر پنجره شما به چهره تمام قد ارتفاع دیوار را فرا نگرفته باشد، شما می توانید برای خرید پرده، از یک مدل سرتاسری از بالا تا پایین به چهره عمودی استفاده کنید، چون خطای دید در مخاطب منجر می شود که سقف شما را بلندتر ببیند و این در زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه شما تاثیر گذار است.

اگر خانه شما دارای پنجره های متعددی هست به فاصله پنجره ها دقت کنید و اگر فاصله پنجره ها اندک بود از پرده یکدست استفاده کنید و اگر فاصله بیشمار بود می توانید از دو یا چند پرده روی ضلع دیوار استفاده کنید و بهتر هست برای پر کردن فضای بین این پرده ها از تابلو یا وسایل دکوری متناسب با سبک خانه استفاده کنید.

منبع : https://www.pardehedris.com/

دکمه بازگشت به بالا