بین الملل

ایران جغرافیای انقلاب اسلامی را ترسیم کرده است/ ظرفیت ملت‌های عربی در خدمت بیداری اسلامی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، گزارش “محمد صادقال هاشمی” به بررسی نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه فعلی ، آینده و تأثیر انقلاب اسلامی در جهان پرداخت. وی در قسمت اول گزارشی از اقداماتی که ایران طی 40 سال اول انقلاب انجام داد ، نوشت: “انقلاب مردم ایران با موفقیت دوره انتقالی را پشت سر گذاشته و به یک دولت مستقل با ساختار منسجم تبدیل شده است. تعداد دستگاههای دولتی مشخص است. در عین حال ، ایران امنیت را حفظ کرده است. سازگاری اساسی اقتصادی ، اداری و امنیتی ساختارها در دستور کار قرار گرفت.

دهه فجر

بر اساس این گزارش ، از زمان آغاز رونق انقلاب ایران ، پیشرفت های علمی ، فناوری و فناوری به موازات ارتقا توان دفاعی ، گسترش فرهنگ مقاومت و توسعه کشور در همه زمینه ها دنبال شده است. . .. علاوه بر این ، ایران توانست جمهوری اسلامی را به عنوان یک آموزه ، روش و تفکر تبلیغاتی شناسایی کند.

مدیر مرکز تحقیقات عراق نوشت: در 40 سال اول انقلاب اسلامی ، ایران توانست ثبات اقتصادی ، تجارت آزاد با کشورهای همسایه و سایر کشورها ، افزایش منابع و دستیابی به استقلال داخلی را بدون توسل به لیزینگ یا سیاست خارجی به ارمغان آورد. ارزشهای اسلامی ، انقلابی و اسلامی از دیدگاه علمی و اخلاقی به درونی ساختن آن در ذهن و عقاید مسلمانان ایرانی و ضمیرهای سایر نسلهای کشور و انقلاب کمک می کند.


بیشتر بخوانید:

دهه فجر یادآور بزرگترین واقعه تاریخی قرن بیستم برای مردم ایران است.


در یک گزارش ، تحلیلگران عراقی گفتند: “تقویت وحدت اجتماعی مردم ایران و ارتقا the وضعیت سیاسی و فرهنگی نتیجه انقلاب اسلامی. دولت و سمینارها ایجاد شده است.

هاشمی افزود: “علاوه بر این ، جمهوری اسلامی ایران توانست با انواع چالش های داخلی و خارجی روبرو شود و بسیاری از موانع داخلی ، امنیتی ، اقتصادی و فرهنگی را پشت سر بگذارد.” فرهنگ شهری و اجتماعی احیا شده ، دامنه خدمات و امنیت غذایی گسترش یافته و بهداشت ، آموزش ، کشاورزی و سایر عناصر لازم برای 40 سال اول ساخت و توسعه ایران فراهم شده است.

جمهوری اسلامی ثابت کرده است که “سیاست اسلامی” می تواند استقلال و ثبات ملی را حفظ کند و با عصر جدید و واقعیت جهان متمدن سازگار است.

این گزارش می افزاید: ایران به یکی از نیروهای خلیج فارس (فارس) تبدیل شده است. این منطقه جایی بود که آمریکایی ها می خواستند حیاط خلوت آنها و حیاط خلوت متحدانشان باشد ، اما ارتش انقلابی از نظر اقتصادی ، تاکتیکی و ایمنی متعادل بود. عدم تعادل نیروهای پشتیبانی کننده مقاومت تأثیر مثبتی در فضای داخلی ایران داشت. نقش یمن ، عراق و سوریه در نقشه ژئوپلیتیک منطقه اکنون بسیار مهم است و در آینده حساس تر خواهد بود. علاوه بر این ، ایران توانست توطئه های “خاورمیانه بزرگ” و “تجارت قرن” را به زور شکست دهد.

وی درباره اقداماتی که ایران طی 40 سال اول انقلاب در سمت خارجی انجام داد ، می نویسد: “پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع از مسلمانان و حمایت از آرمان فلسطین به یکی از اهداف جمهوری اسلامی تبدیل شد.” در این راستا ، ایران ابتدا مسئله فلسطین را پایه گذاری کرد و سپس آن را بین المللی کرد. سعی کردم آن را در یک حلقه معمولی توضیح دهید و پشتیبانی کنید. مقابله با استکبار جهانی ، به ویژه توطئه آمریکایی ها برای مقابله با مقاومت گسترش یافته به متحدان در منطقه ، بخشی از هویت ملی مردم ایران شده است.

شهادت حاج قاسم سلیمانی بدون شک منجر به نابودی استکبار جهانی خواهد شد

محمد صادق الهاشمی می نویسد: جمهوری اسلامی با حفظ هویت و منافع مردم و با جذب و بسیج کشورهای اسلامی ، به دنبال استفاده عمدی از توانایی های خود در چارچوب بیداری اسلامی بود. نقشه راه سیاسی و انقلابی این امکان را به ایران داد تا جغرافیای انقلاب اسلامی را که از جغرافیای جمعیتی و فیزیکی گسترده تر است ، ترسیم کند.

وی اظهار داشت: “منطقه در مخالفت با پروژه صهیونیستی آمریکایی در حال گسترش است و مرکز این منطقه از ایران هر روز قویتر می شود.” محور تهران-عراق-دمشق-بحرین عربستان است ، از جمله مدیترانه ، یمن و بحرین. در حال توسعه به سمت اعماق شبه جزیره از طرف دیگر ، نقش های اقتصادی و بین المللی چین و روسیه در منطقه تحت فشار آمریكا در حال افزایش است.

یک تحلیلگر عراقی گفت: “ایران با شجاعت از مسلمانان لبنان ، فلسطین ، عراق و سوریه دفاع کرد و توطئه جدایی طلبان غربی را که می خواستند یک جنگ نیابتی در منطقه برپا کنند متوقف کرد.” محور مقاومت اکنون قطب امیدوار کننده ای در منطقه است.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا