عمومی

انقلاب اسلامی بنای «تمدن نوین اسلامی» و «نهضت بیداری» را کلید زد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام حسین ملکی ابرده، ظهر پنج‌شنبه در مراسم گردهمایی علمای تشیع و تسنن شهرستان تایباد که به همت سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی‌ایران دو اتفاق «بنای تمدن نوین اسلامی» و «نهضت بیداری»، پایداری و مقاومت را کلید زده است و همین دو اصل عامل دشمنی با این نظام است.

امام جمعه اهل تشیع تایباد با بیان این‌که بنای تمدن نوین اسلامی برای جبهه استکبار ایجاد مزاحمت کرده است، ادامه داد: نظام استکبار، اسلام را مزاحم افکار سلطه‌طلبی خود می‌بیند زیرا اسلام پرجاذبه است و بر پایه فطرت انسانی بنا شده است.

وی افزود: دشمن در ابتدای انقلاب از پروژه ترور شروع کرد اما نه تنها نتیجه نگرفتند بلکه انقلاب قوی‌تر شد، سپس به پروژه تجزیه روی آوردند و چند قائله ایجاد کردند، پس از آن به جنگ روی آوردند و وقتی از این جنگ سخت نتیجه نگرفتند، به جنگ فرهنگی و نرم متوسل شدند.

ملکی تصریح کرد: تفکر جبهه استکبار، تفکر فرعونی است که قرآن را فساد تعریف کرده و راهبرد ما در مقابله با این تفکر، وحدت است؛ وحدت یک امر واضح و روشن است و در طول تاریخ، علما و صالحان جامعه، محور وحدت، عزت و سخنگوی جامعه اسلامی بودند.

امام جمعه اهل تشیع تایباد بیان کرد: دشمن جهان اسلام را تکه تکه کرده است تا بتواند بر ذخایر انسانی و خدادادی کشورهای اسلامی مسلط شود، اهانت و تحقیر کار استکبار است به‌طوری‌که شاهد بودیم چطور یک کشور را گاو شیرده خود معرفی کردند، این راهبرد استکبار است.

دکمه بازگشت به بالا