بین الملل

از نحوه صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی خوشحال نیستیم

یخچالی شایستگی زیادی دارد

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال گفت: از اینکه تیم ملی بسکتبال به جام جهانی رفت خوشحالیم هر چند نحوه صعود این تیم چندان خوشحال‌کننده نبود.

مهران حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شکست تیم ملی بسکتبال مقابل چین اظهار داشت: در ابتدای امر خیلی خوشحالیم از اینکه به جام جهانی رفتیم و دل جامعه بسکتبال و همچنین مردم با این اتفاق خوشحال شد اما بهتر است به جای اینکه در روز پایانی به جام جهانی برویم همانند سال 2009 و 2013 که با عنوان قهرمانی آسیا به این رویداد مهم رفتیم باز هم بتوانیم با این رویه به کار ادامه دهیم. در پرتاب پنالتی هم اگر بهتر عمل می‌کردیم شاید نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد. البته این بازیکنان می‌توانند به مراتب بهتر از این کار کنند.

وی ادامه داد: حقیقتأ شاهد بازی کاملا متفاوتی از تیم ملی ایران در مقایسه با دیدار مقابل ژاپن بودیم. زیرا تیم ما در آن بازی، سردرگم بود و بازیکنان هم در حد خودشان ظاهر نشدند اما در این دیدار با تمام قدرت ظاهر شدند و بازیکنان، تمرکز بالایی داشتند. البته برعکس 3 کوارتر ابتدایی که خوب جنگیدند و حتی از حریف هم پیش افتادند اما در کوارتر چهارم و پایانی تمرکز خودشان را از دست دادند و نتوانستند بازی را اداره کنند. برعکس ما هم بازیکنان چین خوب بودند و در حد بالای خودشان بازی کردند، حتی باید بگویم بازیکن گارد آنها خیلی خوب توپ را در اختیار بازیکنان دیگر تیمش می‌گذاشت و به چرخش در می‌آورد. 

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال افزود: به هر حال باید فکری صورت بگیرد تا تیم ما در برخی پست‌ها تقویت شود هر چند که باید از طرف خود بچه‌ها هم سعی و تلاش بیشتری انجام بگیرد تا تیم بهتری تشکیل شود. بالاخره فرایند جام جهانی با مسابقات انتخابی متفاوت است و در این رویداد مهم بهترین‌های دنیا می‌آیند که تا بهترین نتیجه را بگیرند. آنجا دیگر شوخی‌بردار نیست و در هر مسابقه‌ای باید با قدرت‌های برتر دنیا قدعلم کنیم.

حاتمی درباره اینکه چه صحبتی درباره عملکرد ارمغانی در تیم ملی دارد، گفت: خودم سرمربی بودم و چنین شرایط سختی را تجربه کرده و ترجیح می‌دهم چیزی نگویم. اما مربیان ایرانی خیلی خوبی هم داشته‌ایم که به نتایج خوبی رسیده‌اند و کنار آن نیز مربیان خارجی بوده‌اند که با وجود هزینه بالایی که برای آنها انجام شده اما انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بهنام یخچالی در دیدار با ژاپن ستاره بی بدیل تیم ملی بود، گفت: واقعأ بهنام بازیکن خوبی است اما باید بدانیم لیاقت و شایستگی بالاتری دارد. در هر بازی بهتر و بهتر می‌شود. حقیقتا برخی بازیکنان در حد خودشان نبودند و باید برای آینده بهتر شوند.

سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص اینکه درباره صعود تیم ملی به جام جهانی چه صحبتی دارد، اظهار داشت: مایه خوشحالی است که بار دیگر جهانی شدیم اما از نحوه صعود تیم ملی چندان نباید خوشحال باشیم. زیرا شاید ممکن بود وضعیت برای ما به شکل دیگری پیش برود و از نظر ما پتانسیل بالایی در بین بازیکنان ما وجود دارد. برای اینکه از سایر تیم‌ها در آسیا عقب نمانیم باید بهتر از این کار کنیم. 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا