شما خیلی بهتر از من می دانید که از 30 سال پیش یعنی تا قبل از سال ۱۹۹۱ میلادی، اینترنت به شکل امروز در دسترس همه نبود و بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی، نزدیک به 360 میلیون از افراد به اینترنت دسترسی داشتند. روند دسترسی به دنیای دیجیتال چنان صعودی شد که در سال ۲۰۲۱ از هر ۱۰ نفر ۶ نفر از آنها اینترنت در اختیار داشتند. این روند به جایی رسید که امروز می توانیم بگوییم حدود ۶۵ درصد از افراد روی کره زمین دسترسی به اینترنت دارند.
اگر آن را به صورت ساعتی بیان کنیم بیشتر حیرت زده خواهید شد؛ متوسط استفاده کاربران از اینترنت روزانه حدود 6 ساعت و 56 دقیقه است که صرف وبگردی می شود. خوب است بدانید کاربران ایرانی بیشتر زمانشان را اول در فروشگاه های اینترنتی و بعد در شبکه اجتماعی اینستاگرام مصرف می کنند. امروز میخواهیم شما را با آمار فروش فروشگاه های اینترنتی در جهان و ایران آشنا کنیم. در ادامه قرار است آمار سایت های اینترنتی ایرانی و خارجی را مرور کنیم تا اگر همچنان در راه اندازی سایت برای فروشگاهتان مردد هستید، تصمیم قطعی بگیرید.
در وبسایت های اینترنتی چه خبر است؟
هیچ می دانستید از ۳۰ سال پیش تاکنون حدود ۱.۸ میلیارد سایت ساخته شده است؟! اگر بخواهیم آن را ملموس تر بیان کنیم، یعنی به ازای هر 2 کاربر اینترنتی 1 سایت وجود دارد.
شاید الان این سوال برایتان پیش بیاید که اصلاً این همه سایت، درآمد دارند یا خیر؟! در جواب باید بگویم در سال ۲۰۱۴، درآمد کسب و کارهای آنلاین در دنیا حدود ۱.۳ تریلیون دلار شده است. اشکالی ندارد،یک بار دیگر این رقم را مرور کنید.
این بار با دقت بیشتری بخوانید، در سال ۲۰۲۰ این درآمد به ۴.۲ تریلیون دلار رسید. یعنی پس از شش سال این رقم به رشد بیش از 3 برابر رسیده است.
بد نیست بدانید، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان فروشگاه اینترنتی آمازون است. میزان استقبال مردم از آمازون به حدی است که هم اکنون شرکت آمازون ۸۰ انبار فعال در سراسر دنیا ایجاد کرده است و طبق آمارها میزان فروش این سایت در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴۸.۳ میلیارد دلار است.
اصلا چرا راه دور برویم! در ایران به طور کلی بیش از ۳۵۰ هزار کسب و کار اینترنتی فعالیت دارند. اصلا همین دیجی کالای خودمان که کمتر کسی است آن را نشناسد، در سال ۹۹ حدود ۳۰ میلیون بازدید کننده داشته است.
تا قبل از سال ۹۹ مردم کشورمان چندان به خریدهای اینترنتی روی خوش نشان نمی دادند تا اینکه در آن سال با شیوع کرونا به تدریج فروشگاه های آنلاین رشد قابل توجهی داشتند و مردم به این گونه خرید عادت کردند و از خرید اینترنتی استقبال خوبی کردند. به طوریکه تعداد کسب و کارهای اینترنتی تا سال ۱۴۰۰ از عدد ۲۸ هزار به 89 هزار رسید.
مخلص کلام کسب و کار اینترنتی
دلایلی اعم از درآمد بالای کسب و کارهای اینترنتی، صرفه جویی در وقت، شبانه روزی بودن فروشگاه های اینترنتی، هزینههای محدود راه اندازی سایت و بازاریابی، راحتی خرید برای مشتریان، مصون ماندن مشتریان و مدیران کسب و کار از خطرات احتمالی و بیماری ها و … زمینه استقبال را برای هر دو گروه بیش از پیش کرد و به اصطلاح یک معامله دو سر سود برای هر دو به شمار آمد.
با این وجود اگر قصد راه اندازی و طراحی سایت را برای فروشگاهتان دارید، نکاتی مانند بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، استانداردهای گرافیکی جذاب، سئو، سرعت سایت، داشتن رابط کاربری ساده و …. را رعایت کنید.
برای رعایت کلیه فاکتورها و داشتن یک سایت کاربر پسند و تر و تمیز، ما به شما آکادمی استاد سربند را پیشنهاد میکنیم. این تیم طراحی سایت در کاشان با داشتن بهترین و مجرب ترین متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی نرم افزار در کنار شما هستند که بهترین و باکیفیت ترین طراحی سایت را برای شما انجام دهند.