اقتصادیکسب و کار برتر

چرا لوستر مدرن محبوب تر از لوستر کلاسیکه ؟

لوستر مدرن چیست؟

  نقلکارشناسان لوستر روژانو نوع خاصی از انواع آویز و لوستر می باشد که برای نورپردازی در محیط هایی با دکوراسیون ساده و مدرن کاربرد دارد. برخلاف لوسترهای کلاسیک، در این گروه از آویزها شاخه های پر از حباب های مجلل وجود نداشته و سادگی در آن حرف اول را می زند. علاوه براین، استفاده از طرح های کاملا مدرن و صفحات و نوارهای نورانی با اشکال هندسی خلاقانه در این نوع لوستر به چشم میخورد.

آباژور | آباژور ایستاده | آباژور رومیزی

چرا  لوستر بلند مدرن محبوب تر از لوستر کلاسیکه ، یکی از بزرگترین تصورات اشتباهی که اغلب افراد درباره آویزهای مدرن دارند، نورپردازی ضعیف آنها می باشد. لازم است بدانید که نورپردازی این نوع آویز با توجه به محیط نصب آنها و همچنین هدف از کاربرد این وسایل در دکوراسیون کاملا قابل تنظیم می باشد. علاوه براین، تنوع در لوسترهای مدرن به اندازه ایست که می توان نمونه های کاملا مجلل و پرنور را در میان آنها مشاهده و انتخاب کرد.

امروزه لوستر مدرن در میان خریداران طرفداران زیادی دارد چرا که فضای همه ی خانه ها مدرن شده و برای یک خانه ی مدرن، یک مدرن هم احتیاج است. لوستر مدرن به راحتی با فضای خانه های مدرن هماهنگ می شود. لوستر های مدرن قابل استفاده در هر فضایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن است.

چرا لوستر مدرن محبوب تر از لوستر کلاسیکه ؟

در ادامه به توضیح این موضوع می پردازیم پس ما در لوستر مهر و ماه همراه باشید.

هماهنگی سریع با دکوراسیون محیط!

یکی از بزرگ ترین علت هایی که باعث میشود خرید لوستر مدرن به نسبت لوستر های کلاسیک برای شما بصرفه تر باشد، قابلیت سازگاری سریع لوستر مدرن مورد نظر با دکوراسیون محیط شما میباشد، امروزه اکثر خانه ها متراژ زیادی ندارند و به همین علت باید تمامی اِلمان های خانه از قسمت پذیرایی گرفته تا حتی آشپزخانه و… با یک دیگر سازگاری داشته باشند زیرا به دلیل محیط کوچک خانه تقریبا یا یک نگاه همه بخش های مختلف مثل پذیرایی منزل، آشپزخانه و… دیده میشوند!

در واقع لوستر های مدرن به دلیل طراحی های خاص خودشان و ظاهر ساده ای که دارند تقریبا با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ میشوند، به طور مثال فرقی ندارد مبلمانی که در داخل منزلتان استفاده میکنید مدرن باشد یا کلاسیک! یا حتی اگر ظاهر میز تلویزیون منزلتان سلطنتی نیز باشد باز هم لوستر مدرن با سبک کلی فضا سازگاری خواهد داشت!

این در حالی است که به هیچ عنوان به این صورت نیستند! اگر لوستر منزلتان کلاسیک باشد، سایر اجزا نیز باید با آن هماهنگی داشته باشند! به طور مثال استفاده از مبلمان منزل با ظاهری مدرن در کنار لوستر کلاسیک شاید ترکیب خیلی خوب و هماهنگی نباشد!

 

انواع لوستر مدرن

لوسترهای مدرن انواع و اقسام مختلفی دارند و برای سلیقه های مختلف طراحی و ساخته شده اند. یکی از پر طرفدارترین انواع لوسترهای مدرن، است که معمولا با دکوراسیون های خاص هماهنگی دارد.

یکی از مزیت های بزرگ لوستر های مدرن این است که در جنس های متفاوت با استایل ها و فرم های بسیار خلاقانه و جالب طراحی و تولید می شوند. مثل برخی لوسترهای فلزی با شاخه های صاف و مستقیم که از وسط آنها نوارهای ال ایی دی رد شده است. البته شاید فکر کنید که در یک لوستر مدرن خبری از کریستال های زرق و برق دار نباشد، در صورتی که یکی از زیباترین طرح های لوستر مدرن را، لوسترهای مدرن کریستالی تشکیل می دهند.

یکی دیگر از انواع لوسترهای مدرن، هستند که دارای طرفداران زیادی هم هستند. این لوسترها برای آشپزخانه در قسمت کابینت جزیره ای و یا بالای میز ناهارخوری بسیار مناسب و شیک می باشند. همانطور که می دانید شکل های مستطیلی و مربعی و تا حدودی دایروی شکل، از مشخصه لوسترهای سبک مدرن می باشند. مدلی که در شکل بالا مشاهده می کنید نمونه ای از لوستر مدرن آشپزخانه می باشد که با میله های آلومینیومی ساخته شده است. ویژگی جالب این لوستر مدرن، تغییر پذیری شکل آن است، به صورتی که در زمان حضور مهمان مهمان در منزل، می توانید لوستر را به صورت طبقه ای و مرتب قرار دهید.

همانطور که گفته شد لوسترهای مدرن به شکل کریستالی و پر زرق و برق هم می باشند. تصویر زیر نمونه ای از این نوع لوسترها می باشد. این از ترکیب استیل ضد زنگ و شیشه ساخته شده و در عین سادگی به خوبی در محیط خانه، خودنمایی می کنند.

دسته ای از این لوسترها فرمی مستطیلی شکل دارند که مشخصه طرح های مدرن است. دسته دوم از این لوسترها، طراحی و فرم آن ها اندکی فراتر رفته و و از بالا به پایین فرمی هرمی شکل به خود می گیرد. در دسته سوم طراحی لوستر به شکل مارپیچی انجام شده است که در انتهای رشته ها، حباب های کریستالی به شکل قطرات باران نصب شده و تمام لوستر توسط پایه ای از جنس استیل ضد زنگ آویزان می شود.

یکی از جذاب ترین مکان ها برای استفاده از لوستر مدرن، استفاده در بالای میز ناهارخوری است. در حقیقت قسمت ناهارخوری خانه تنها با وجود یک لوستر شیک و لوکس کامل می شود. شکل های زیر تعدادی از ایده های لوستر مدرن کانتر و میز ناهارخوری را نشان می دهند. شکل اول یک لوستر پیچشی LED ساده است که بسیار سبک بوده و نصب آن فقط چند دقیقه زمان خواهد برد.

طرح های بعدی لوسترهایی موسوم به اسپوتنیک را نشان می دهند که شاخه های لوستر از مرکز بدنه لوستر منشعب شده و در اطراف پخش می شوند. از آنجایی که سقف اتاق نشیمن بیشتر منازل سفید و روشن می باشد، اضافه کردن وسیله ای که با رنگ موجود در اتاق نشیمن متضاد باشد، دکوراسیون خانه را بسیار زیباتر نشان خواهد داد. از این رو نصب لوسترهای مشکی رنگ یا برنجی طلایی در زمینه سفید سقف، به عنوان متریالی می باشد که فضای خانه شما برای زیباسازی و تغییر دکوراسیون به آن نیاز دارد.

بین لوسترهای مشکی و طلایی رنگ فلزی – برنجی، مدل های صنعتی با چراغ های حبابی زرد و نارنجی ادیسونی بهترین انتخاب می باشند. شکل زیر نمونه ای از این لوسترهای مدرن اتاق نشیمن را نشان می دهد.

 

مزایای خرید لوستر مدرن

لوسترها در انواع و سبک های بسیار زیادی تولید و در بازار موجود می باشند و هر یک ویژگی های خاصی دارند. در نوع مدرن این آویزها نیز ویژگی های زیادی به چشم میخورد که می توانند در انتخاب آنها موثر باشند. از مهم ترین مزایای خرید آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

زیبایی لوستر

در طراحی لوستر با سبک های امروزی خلاقیت حرف اول را می زند. علاوه براین، استفاده از ال ای دی و smd برای نورپردازی آنها و تلفیق طرح ها با کریستال های بسیار درخشان در نهایت منجر به طراحی خارق العاده و بسیار زیبا خواهد شد. اگر کمی در انتخابتان دقت داشته باشید، با هزینه بسیار کم می توان محیطی بسیار زیبا را طراحی کنید.

کاربرد گسترده

لوسترهای مدرن در مدل و طرح و رنگ های مختلفی تولید میشوند و دست طراحان آنها در استفاده از اشکال هندسی و چند بعدی کردن آنها کاملا باز است. به همین خاطر است که می توان برای خرید لوستر آنلاین پذیرایی و آشپزخانه و حتی محیط های کاملا اداری و تجاری نیز انتخاب های خوبی از این گروه آویز داشت.

سادگی و قیمت مناسب

سادگی به کار رفته در طراحی این گروه از لوسترها باعث شده است تا قیمت های بسیار متنوعی داشته باشند. به طوریکه برخی از آنها که دارای رشته های بلند و پر از کریستال هستند قیمت بالایی داشته و در مقابل، می توان برای لوستر مدرن آشپزخانه و اتاق خواب و سایر محیط ها نمونه های کاملا ارزانی را خریداری کرد.

کاربرد ها و حوزه های استفاده

با توجه به طراحی بروز و مدرن ساختمان ها در این سال های اخیر شما نمیتوانید به سراغ لوستر کلاسیک و سبک های سنتی بروید، یا قادر به نصب آن در منزل نبوده و یا به دلیل وجود محدودیت در فضا، نه تنها جذابیتی به ملک خود نمی افزایند، بلکه ظاهر پذیرایی و اتاق ها فوق العاده بدتر از قبل شده و حتی گاهی ممکن است لوستر متناسب با تم رنگی محیط وجود نداشته باشد.

لوستر مدرن، کم مصرف با ظاهری جذاب

چرا لوستر مدرن محبوب تر از لوستر کلاسیکه ، در انواع لوسترهای مدرن کریستالی از منابع نور فوق کم مصرف استفاده شده است. این منابع نور در عین این که بافت انتشار فوق العاده طبیعی دارند و کنتراست در آن ها به نور روز نزدیک است، فوق العاده کم مصرف هستند و همین طور بهترین گزینه برای تمامی بخش های خانه به حساب می آیند. معمولا عمر مفید این لامپ های فوق کم مصرف که در مدل های مدرن استفاده می شوند ده سال است.

لوسترهای مدرن در ابعاد، ارتفاع و همین طور طرح های مختلفی ساخته و طراحی می شوند. با مشاهده تصاویر این مدل ها می توانید متوجه جذابیت ظاهری و بصری لوستر مدرن شوید. از طرفی امکان پیاده سازی سبک های فانتزی نیز در این نمونه از لوسترها وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است.

چه زمانی لوستر های کلاسیک را انتخاب کنیم؟

اگر به لوستر های کلاسیک علاقه زیادی دارید و لوستر های مدرن نمیتوانند نظرتان را جلب کنند پس محیط مورد نظر شما باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان در آن از لوستر های کلاسیک استفاده کرد، یکی از مهم ترین موارد، در اختیار داشتن فضای کافی است!

لوستر های کلاسیک با توجه به طرح ها و همچنین ابعادی که دارند نیاز به فضای کاملا کافی دارند! اگر محیط مورد نظرتان کوچک است یا ارتفاع زمین تا سقف محیط مورد نظر کمتر از ۳ متر است به هیچ عنوان به سراغ لوستر های کلاسیک نروید!

همچنین شما باید به دیگر عناصر موجود در محیط مورد نظر هم دقت کنید، به طور مثال اگر ظاهر مبلمان یا میز و صندلی شما مدرن است، استفاده از لوستر های کلاسیک شاید گزینه خیلی خوبی برای شما نباشد! حتما باید دقت کنید که سایر اجزای محیط مورد نظر نیز سبکی کلاسیک داشته باشند تا با لوستر مورد نظر هماهنگی ایجاد کنند!

منبع : home-designing.com

دکمه بازگشت به بالا