اقتصادیکسب و کار برتر

قیمت انواع بخاری ماشین

در بحث مقایسه قیمت بخاری ماشین، یکی از مهم‌ترین نکات، توجه به تکنولوژی ساخت، برند و همین‌طور لیبل عرضه‌کننده است. بخاری خودرو، وسیله‌ای است که برای تسهیل راه‌اندازی سیستم مکانیکی در شرایط سرد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی، اصطلاح “هیتر” به بخاری‌های خنک‌کننده در یک سیستم حرارت و برودت ماشین اشاره دارد. بااین‌حال، پیش گرم‌کردن موتور توسط دستگاه‌های دیگر نیز انجام می‌شود. شمع برق، بخاری دیزلی و بخاری بنزینی از جمله اصلی‌ترین اجزایی هستند که در سیستم‌های موتور خودرو از دیرباز تاکنون استفاده شده‌اند.

ساخت بخاری برای ماشین | ساخت بخاری برقی برای ماشین | قیمت بخاری پژو 405

قیمت انواع بخاری ماشین

سیستم گرمایش درگذشته به‌صورت یک آپشن جداگانه روی خودروها نصب می‌شد، اما در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین ارکان هر ماشین محسوب می‌شود. باتری‌های سوختی و مدل‌های حرارتی در دسته‌بندی وسیعی از مدل‌های عرضه شده انواع کامیون‌ها، سواری‌ها و خودروهای سبک و… مورداستفاده قرار می‌گیرند. سایت آریا گستر در حال حاضر یکی از عرضه‌کنندگان مستقیم انواع بخاری خودروهای داخلی از جمله پراید، پژو، نیسان و… است.

انواع سیستم‌های بخاری ماشین

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد تعویض و تعمیر سیستم‌های حرارتی و بخاری خودروی خود بدانید این است که پس از مدتی واقعاً دیگر نباید هزینه اضافه بابت تعمیر آن پرداخت شود. شما می‌توانید با هزینه به‌مراتب مناسب‌تر و منطقی‌تر، کل سیستم بخاری را تعویض کنید.

انواع سیستم‌های بخاری ماشین در دسته‌بندی مدل‌های انژکتور و کاربراتوری قرار می‌گیرند. بخاری‌های سوخت مستقیم یکی از نمونه‌های بروز موجود هستند که از منبع تغذیه استفاده کرده و روی خودرو قرار دارند. بخاری در خودروها معمولاً دو عملکرد مهم دارد. تولید هوای گرم برای بخش‌های مختلف خودرو و همین‌طور گرمایش داخلی. بخاری‌هایی وجود دارند که به‌صورت جداگانه فقط می‌توانند کابین را گرم کنند. به‌اصطلاح به آن‌ها بخاری گرمایش مداری نیز می‌گویند.

سیستم تولید و کنترل حرارت ماژول گرمایش نیز شامل: پمپ سوخت، نازل، شمع، محفظه احتراق، مبدل حرارتی و فن می‌باشد که البته نوع آن بسته به مدل خودرو متفاوت خواهد بود.

بخاری موتور

پمپ سوخت را به بخاری می‌رساند. جایی که اسپری می‌شود با هوا مخلوط می‌شود و با شمع روشن می‌شود. انرژی حرارتی مخلوط در حال سوختن از طریق مبدل حرارتی، مایع خنک‌کننده را گرم می‌کند. محصولات احتراق توسط یک فن به سیستم اگزوز تخلیه می‌شوند. مبرد از طریق یک مدار کوچک در سیستم خنک‌کننده گردش می‌کند.

سیستم گرمایش خودرو توسط قطعه کوچکی به نام هیتر کور اداره می‌شود. این دستگاه کوچک، بسیار شبیه یک رادیاتور قدیمی، در هوای سرد با هدایت مایع گرم شده رادیاتور از طریق هسته بخاری، گرما را برای کابین مسافران ایجاد می‌کند.

به طور طبیعی، از پایین‌به‌بالا یا به‌زور از پمپ آب استفاده کنید. به‌محض اینکه مایع خنک‌کننده به دمای تنظیم شده رسید، رله فن را روشن می‌کند. سیستم گرمایش و تهویه مطبوع و فضای داخلی خودرو گرم می‌شود. با رسیدن به حداکثر دما، بخاری خاموش می‌شود. هنگام استفاده از طرح های مختلف بخاری سوخت، عملکرد آن را می‌توان مستقیماً با استفاده از دکمه پاور کنترل کرد. تایمر، کنترل از راه دور و ماژول جی اس ام نیز در مدل های جدید وجود دارند که به بخاری اجازه می‌دهند تا روی تلفن همراه کار کند. این شامل تکنولوژی های کنترل با ریموت ها و کی لس ها در خودروها نیز می شود.

بازرگانی آریاگستر نمایندگی امکو بازار تهران یک مجموعه تجاری، خدماتی است که در زمینه تهیه، فروش و توزیع قطعات یدکی خودروهای سواری فعالیت می نماید. این شرکت با تکیه بر دانش مدیریتی که حاصل سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو کشور بودT در اوایل دهه هشتاد شمسی شروع به فعالیت در زمینه توزیع محصولات به صورت گسترده در سراسر کشور نمود.

شرکت با توجه به پیشرفت روز افزون درارائه خدمات، موفق به اخذ نمایندگی فروش و توزیع محصولات تولید کنندگان مطرح قطعات یدکی خودرو گردید تا با گسترش سبد کالایی بتواند پاسخگوی نیازهای تعداد بیشتری از مشتریان محترم باشد.

بخاری برقی

عملکرد معمولی بخاری‌های برقی گرمایش حامل حرارت است. گرمایش هوا، گرمایش کابین و شارژ باتری. بخاری برقی شامل یک المنت گرمایش الکتریکی تا 3 کیلووات است. واحد کنترل الکترونیکی و ماژول شارژ باتری. اصل عملکرد بخاری برقی مشابه بخاری سوختی است. تفاوت اصلی در روش گرمایش مربوط به مایع خنک‌کننده است.

این نوع بخاری در میل‌لنگ نصب می‌شود که بخاری برقی روغن‌موتور را گرم می‌کند. یک بخاری برقی نیز باتری را شارژ می‌کند. چه چیزی هنگام کار با ماشین در دمای پایین هوا مناسب است. این سیستم عمدتاً در خودروهای دیزلی استفاده می‌شود. زیرا هنگام راه‌اندازی موتور دیزلی به‌خصوص در روزهای سرد زمستان بسیار قلق است. بخاری‌های برقی البته میزان مصرف بالایی نسبت به سوخت فسیلی دارند؛ اما یک تکنولوژی فوق‌العاده جدید به‌حساب می‌آیند که از آن‌ها به‌عنوان بخاری‌های هیبریدی نیز یاد می‌شود. تولید حرارت در این بخاری‌ها در بهترین حالت ممکن خواهد بود.

انباشتگر حرارتی

انباشته‌های حرارتی نادرترین نوع بخاری‌ها هستند، اگرچه بسیار کارآمد هستند؛ اما هزینه نگه‌داری فوق‌العاده بالایی دارند. سیستم ذخیره گرما وظایف زیر را انجام می‌دهد. استفاده از انرژی برای خنک‌کردن مایع خنک‌کننده ذخیره‌سازی گرما و ذخیره گرما. استفاده از انرژی برای گرمایش هوا و گرمایش داخلی.

طراحی این سیستم شامل. انباشته کننده حرارت، پمپ خنک‌کننده، شیر کنترل و واحد کنترل. انباشته گرما به‌عنوان یک عنصر از سیستم ذخیره‌سازی گرما برای ذخیره مایع خنک‌کننده گرم شده عمل می‌کند. این یک سیلندر فلزی با عایق خلأ است. پمپ انباشتگر حرارتی را با مایع خنک‌کننده گرم شده شارژ می‌کند و با روشن‌شدن موتور آن را آزاد می‌کند. باتری به طور خودکار مطابق با سیگنال واحد کنترل شارژ می‌شود و به طور دوره‌ای در حین رانندگی تکرار می‌شود.

انواع بخاری ماشین‌های ایرانی

اگر صاحب یکی از خودروهای برندهای داخلی از جمله ایران‌خودرو و سایپا هستید، باید بدانید که تهیه قطعات جانبی این خودروها باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

در پراید و دیگر ماشین‌ها از سیستم برق انژکتور استفاده شده است. قطعات بخاری ماشین شما شامل:

  • ورودی سوخت و هوا
  • پمپ‌های اندازه‌گیری سوخت
  • المنت‌های حرارتی
  • واحدهای کنترل‌کننده و رجیستر
  • دمنده هوای گرم
  • سنسور حرارت و نظارت بر شعله
  • خروجی اگزوز

خواهد بود. بخاری ماشین شما حرارت رادیاتور را گرفته و این گرما را با استفاده از یک فن به داخل ماشین می‌آورد. یکی از مشکلات این سیستم این است که دما وابسته به ساختار موتور و دمای ان تغییر می‌کند. درگذشته پرایدهای قدیمی و کاربراتوری حدود 15 دقیقه زمان نیاز داشتند تا دما را به حرارت مدنظر برسانند؛ اما در حال حاضر و با تغییرات تکنولوژی، این ساختار دیگر قدیمی شده است و بخاری‌های انژکتوری می‌توانند در مدت‌زمان کم‌تر از 90 ثانیه، نتیجه مطلوب را حاصل کنند.

به‌طورکلی نگه‌داری ناصحیح و همین‌طور مشکلات فنی سبب کاهش عمر بخاری می‌شود. بخاری شامل قطعات:

  1. پیچ و پیچ داشبورد
  2. خار
  3. شیرهای تخلیه رادیاتور
  4. بست و دیاق
  5. قطعات لاستیکی
  6. شیلنگ بخاری و لاستیک پایین رادیاتور آب
  7. فولی و فولی واتر پمپ یا همان پمپ آب

می‌شود. ازاین‌رو می‌توان انتظار داشت که هر یک از این قطعات پس از مدتی فرسوده گردند. ازاین‌رو تعویض به‌موقع و سروقت آن‌ها به نفع شما و خودروی‌تان خواهد بود.

راهنمای خرید بخاری خودرو ماشین‌های ایرانی

درصورتی‌که قصد خرید بخاری و سیستم بخاری برای خودروهای داخلی را دارید باید بدانید که این محصولات در بازار داخلی تولید می‌شوند. البته یک بخاری شامل قطعات و بخش‌های مختلفی است؛ درصورتی‌که حالا قصد تعویض کل مجموعه بخاری ماشین را دارید، باید بالاترین هزینه را پرداخت کنید.

همان‌طور که اشاره شد، تکنولوژی کارکرد بخاری ماشین‌های ایرانی انژکتور و کاربراتور است. بهترین قیمت بخاری مختص شرکت‌هایی است که صفر تا صد تولید آن‌ها در داخل است. موتور بخاری خودرو امکو در حال حاضر توسط یک لیبل کاملاً شناخته شده ایرانی تولید می‌شود. درصورتی‌که بخاری خودرو شما به‌خوبی کار نمی‌کند، پس از مدتی ازکارافتاده، در طول روزهای سرد زمستان، پس از مدتی تبدیل به باد سرد می‌شود یا پس از تعمیرات مداوم، هنوز آن‌طور که بایدوشاید عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد، در حال حاضر مجموعه آریا گستر به‌عنوان یکی از عرضه‌کنندگان انواع بخاری‌های:

  • پژو 405
  • نیسان انژکتوری
  • نیسان دیزلی
  • پیکان 15 ولت
  • پراید
  • مزدا

فعالیت می‌کند. می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن با تضمین اصالت کالا، گارانتی و خدمات پس از فروش، قطعات مدنظر را پایین‌تر از قیمت معمول بازار تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا