اقتصادیکسب و کار برتر

راهکارهای افزایش عمر مفید موتور درب سریع السیر صنعتی

درب سریع السیر صنعتی را می‌توان یکی از پر کاربرد ترین نمونه از درب سشکنال صنعتی در شرکت های بسیار بزرگ دانست. معمولا در کارخانجات صنعتی محصولات تولیدی به کمک لیفتراک و یا سایر وسایل حمل و نقل، جابجا می‌شوند. به درب پر سرعت، درب سریع pvc نیز معروفند.

برای اینکه حرکت این وسایل نقلیه در قسمت های مختلف یک شرکت انجام شود، نیاز به درب سریع السیر صنعتی بوده که دارای سرعت بسیار بالایی جهت باز شدن باشند. درب سریع السیر صنعتی انتخابی صحیح برای چنین مواقعی می‌باشد. درب سریع السیر صنعتی دارای سرعت 0.8 الی 1.5 متر بر ثانیه می‌باشد. بدین ترتیب با سرعت فوق العاده ای می‌توان درب سریع السیر صنعتی باز کرد. معمولا درب سریع السیر صنعتی دارای مزایای بسیار زیادی است که این ویژگی ها باعث شده تا در شرکت های مختلفی از این نوع درب سریع السیر صنعتی استفاده شود.

معمولا ابعاد و اندازه ثابتی برای درب سریع السیر صنعتی وجود نداشته و با توجه به نیاز، می‌توان این نوع از درب سریع السیر صنعتی را با ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و نصب کرد. بدین ترتیب برای مکان های مختلف می‌توان از این نوع درب‌ها تهیه کرد.

درب سریع السیر صنعتی و انواع

درب سریع السیر صنعتی را شرکت های سازنده به دو شکل مختلف تولید می‌کنند. البته هیچ تفاوت خاصی در استفاده از این نوع درب‌ها وجود ندارد. با این حال افرادی که قصد سفارش درب سریع السیر صنعتی را دارند، می‌توانند نوع درب را انتخاب کنند.درب سریع صنعتی را شرکت های سازنده به شکل تا شونده یا Fold up و رول شونده یا Roll up تولید می‌کنند. معمولا این نوع از درب ها هیچ گونه فضای اضافی را اشغال نمی‌کنند و این موضوع باعث شده تا در اغلب شرکت های بزرگ در سراسر کشور از این نوع درب‌ها استفاده شود. درب‌های رول شونده یا Roll up دارای استفاده بیشتری در شرکت های صنعتی بزرگ می‌باشند. زیرا با سرعت بسیار بالا جمع شده و راه را برای عبور و مرور در قسمت های مختلف شرکت باز می‌کند.

درب سریع السیر صنعتی و کاربرد

معمولا استفاده از درب سریع السیر صنعتی بسیار گسترده می‌باشد و نمی‌توان صنایع خاصی را برای استفاده از این نوع درب ها معرفی کرد. با این حال معمولا در سردخانه ها، شرکت هایی که تردد لیفتراک در آنها زیاد بوده، فرودگاه ها، بیمارستان ها و… استفاده از این نمونه درب ها وسیع تر می‌باشد. از این نوع درب ها برای آشیانه هلیکوپتر و هواپیما نیز استفاده می‌شود. در چنین مواردی باید اندازه درب به قدری بزرگ باشد تا هواپیما و هلیکوپتر به راحتی از آن عبور کنند. سالن های بزرگی که فضای آنها به چند سالن تقسیم بندی شده است نیز گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از درب سریع السیر صنعتی می‌باشند.

درب سریع اتوماتیک

درب سریع اتوماتیک یکی از تجهیزات مهم در بسیاری از ساختمان های تولیدی و صنعتی است. در بسیاری از کسب و کارها، فراهم کردن یک شرایط ایمن و با کیفیت برای کار کردن اهمیت زیادی دارد. این شرایط مناسب در هوای تمیز و با کیفیت معنا می‌شود.خصوصا اگر کسب و کار به آزمایشگاه یا برخی از تولیدات، شرایط حساس است، استفاده از تجهیزاتی مثل درب سریع اتوماتیک معنا پیدا می‌کند. درب سریع اتوماتیک می تواند یک شرایط محیطی ایده آل برای تولید، تنفس و به طور کلی کار کردن فراهم کند.

انواع درب سریع اتوماتیک راهی مطمئن برای کاهش هزینه های انرژی هستند. آن ها اجازه نمی‌دهند که انرژی گرمایشی و سرمایشی تلف شود. مقاومت بالا از دیگر ویژگی های یک درب سریع اتوماتیک است. درب سریع اتوماتیک مورد بحث می‌تواند دو بخش از محل را به خوبی از هم مجزا کند.

به این ترتیب آلودگی های بخشی از ساختمان مثل انبار یا محل دفع زباله به بخش تولید نفوذ پیدا نمیکند. با توجه به اینکه سرعت عمل درب سریع باز شو بالاست، به هیچ عنوان زمان هدر نمی‌رود و بهره وری در کار تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.


روشهای سرویس و نگهداری درب اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک از اپراتورهای کنترل کننده‌ تشکیل شده است. برای این که بتوان کارکرد درب اتوماتیک را در حالت مطلوب نگه داشت و عمر مفید آن را افزایش داد، نیاز به سرویس و نگهداری درب اتوماتیک وجود دارد. به همین دلیل می‌توان با یک سری اقدامات تاثیر بسیار خوبی بر روی کاهش استهلاک و افزایش عمر مفید درب اتوماتیک ایجاد کرد. این اقدامات شامل مواردی است که در زیر آن ها را مطرح نموده ایم:

روغن کاری در اکثر قطعات یک وسیله مکانیکی تاثیر مثبتی در افزایش کیفیت کاری آن ایجاد خواهد کرد، اما باید گفت درباره درب اتوماتیک این قضیه تا حدودی صدق نمی‌ کند. به عبارت دیگر نباید تمامی قسمت‌ های مکانیکی درب اتوماتیک را روغن کاری کرد، چون که این کار باعث کاهش عمر مفید درب اتوماتیک خواهد شد. تنها در قسمت‌ هایی که در دفترچه راهنما به آن ها اشاره شده است می‌ توان عمل روغن کاری را انجام داد. هنگام نصب اولیه درب اتوماتیک از یک سرویس کار متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا درب را به شکل درست و اصولی نصب کند. به این موضوع باید توجه داشت که نصب اصولی و درست درب می‌تواند کارکرد و راندمان کاری و عمر مفید درب اتوماتیک را افزایش داده و در کاهش استهلاک آن موثر باشد.

در صورتی که درب در حالت اتوماتیک قرار دارد، از فشار آوردن بر آن و یا باز و بسته کردن درب خودداری کنید. به این معنا که وقتی درب به ‌صورت برقی در حال انجام فعالیت است، با فشار دست در باز و بسته شدن آن ممانعت ایجاد نکنید. بهتر است برای سرویس و نگهداری درب اتوماتیک به صورت دوره ای سیستم های مکانیکی آن را چک کنید. این کار باید توسط یک فرد متخصص سرویس کار درب اتوماتیک برای هر ۶ ماه یک بار انجام شود.علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد، از تجهیزات ایمنی هم بر روی درب اتوماتیک استفاده کنید تا عمر مفید درب اتوماتیک افزایش یابد.

راهکارهایی که مورد بررسی قرار گرفت موارد کلی درباره کلیه درب های اتوماتیک هستند. با توجه به این که انواع مختلفی از درب های اتوماتیک در بازار وجود دارد، هر کدام نیز روش‌ های اختصاصی خود را برای افزایش عمر مفید درب اتوماتیک دارند. از سوی دیگر با توجه به این که درب در چه مکانی نصب شده است میزان سرویس و نگهداری درب اتوماتیک متفاوت خواهد بود. در صورتی که درب در قسمت ورودی یک بانک فروشگاه و یا بیمارستان نصب شده باشد، استفاده‌ های بسیار زیادی دارد و در نتیجه نیاز به سرویس و نگهداری درب اتوماتیک بیشتر احساس می‌ شود.

راه هایی جهت افزایش عمر مفید درب های اتوماتیک

بهترین راه برای افزایش عمر مفید درب های اتوماتیک این است که با شرایط نگهداری این نوع درب آشنا باشید و اصول آن را رعایت کنید تا بتوان کارایی درب را برای مدت طولانی تضمین کرد. درب اتوماتیک در ساختمان جز قطعات و تجهیزات بزرگ و متحرکه یک خانه و یا قسمت ورودی یک فروشگاه و غیره به حساب می‌ آید و به طور مداوم نیاز به سرویس و نگهداری دارند. به همین دلیل هم برای سرویس و نگهداری درب اتوماتیک می بایست به صورت ادواری سخت‌ افزارهای درب، غلتک‌ ها، چشمه‌ های درب و کابل ها مورد ارزیابی قرار بگیرند.
در صورتی که قطعه خاصی در آن دچار شکستگی، فرسودگی و یا سایش شده باشد باید آن را تعویض کرد. علاوه بر  آن چشمه‌ های درب و قطعات سخت افزاری آن بیشتر تحت فشار و تنش هستند و اگر دچار آسیب شوند می‌ توانند به تمامی درب آسیب وارد کنند.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که ریل‌ ها، لولاها، غلتک و چشمه‌ ها نیاز دارند که به صورت دوره‌ ای روان کاری شوند. برای این کار می‌ توان از دفترچه راهنمای درب نیز کمک گرفت. برای روان کاری قسمت‌ هایی که نیاز به روغن‌ کاری دارد باید از سیلیکون اسپری و یا روغن لیتیوم سفید استفاده کرد.
یک درب اتوماتیک سالم باید حرکت آرام داشته باشد و با مقاومت کم حرکت کند. اگر غیر از این بود باید از یک فرد متخصص حرفه‌ ای بخواهید که سیستم درب را تنظیم نماید. بهتر است ریموت کنترل درب را از دسترس کودکان دور نگه دارید. همچنین هنگامی که در در حال حرکت است، حرکت آن را مختل نکنید و اجازه دهید که عملیات باز یا بسته شدن درب به طور کامل انجام شود.

نحوه انتخاب درب صنعتی مناسب

برای اینکه بتوانید یک درب اتوماتیک صنعتی مناسب انتخاب کنید ابتدا باید به این دو سوال پاسخ داده شود. آیا قرار است این درب را داخل کارخانه یا شرکتی نصب کنیم؟ آیا می خواهیم از درب های صنعتی در فضاهای بیرونی محل کار استفاده کنیم؟ پس از پاسخ به این دو سوال، باید محیط کار و محل نصب درب اتوماتیک را نیز مشخص کرد.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا جنس درب‌های صنعتی را بشناسید و بفهمید که چه نوع متریالی برای چه نوع دری استفاده می‌شود تا نیاز شما را برآورده کند. برخی از درب های اتوماتیک صنعتی مانند درب های آهنی صنعتی فولادی بوده و در محیط هایی که خطر سرقت آنها بسیار زیاد است استفاده می شود. لازم به ذکر است که درب های اتوماتیک صنعتی دیگری نیز از وینیل یا آلومینیوم وجود دارد. اگر تصمیم دارید محل کار خود را به درب اتوماتیک صنعتی مجهز کنید، حتما به موارد زیر توجه کنید:

نحوه باز شدن درب صنعتی:

درب های صنعتی معمولا به روش های مختلف باز و بسته می شوند. برخی از این درها به سمت بالا باز و بسته می شوند، در حالی که برخی دیگر به چپ یا راست باز و بسته می شوند. برای اینکه مطمئن شوید کالا به طور صحیح به محل کار شما حمل می شود و مشکلی برای باز و بسته کردن درب صنعتی ندارید، باید نحوه باز شدن صحیح آن را بدانید. فضای نصب درب های اتوماتیک نیز بسیار مهم است.

نوع کنترل:

معیار بعدی که در خرید درب های اتوماتیک صنعتی باید در نظر گرفته شود نحوه کنترل این درب ها می باشد.آیا ترجیح می دهید آن را از راه دور کنترل کنید یا ترجیح می دهید آن را به صورت دستی روشن و خاموش کنید؟ پاسخ به این سوال نیز می تواند منجر به خرید بهتر برای شما شود.

اندازه درب:

هیچ چیز بدتر از صرف هزینه برای خرید درب اتوماتیک صنعتی و عدم استفاده صحیح از آن نیست. با توجه به جایی که می خواهید درب صنعتی خود را نصب کنید، اندازه مناسب را انتخاب کنید. برای اطلاع از روش صحیح و دقیق اندازه گیری موقعیت نصب می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره تخصصی ما استفاده نمایید.

گزینه های زیادی برای در نظر گرفتن درب کارخانه وجود دارد. یکی از این گزینه ها درب صنعتی کرکره ای است. این درب ها بسیار انعطاف پذیر بوده و در عین حال از سفتی و مقاومت بالایی برخوردار هستند. با استفاده از این گزینه، دسترسی سریعتر برای تردد بار و وسایل نقلیه باز و بسته می شود، بنابراین کار می تواند به سرعت انجام شود.این نوع درب در جاهایی استفاده می شود که نیاز به جداسازی خوب باشد اما فضای زیادی وجود ندارد. درب های کرکره ای فضای کارآمدی را بین منطقه تولید کارخانه و انبار ایجاد می کنند. نکته مهمی که در این شرایط باید به خاطر داشته باشید این است که درهای نرم در مقابل سارقان مقاومت چندانی ندارند. باز و بسته شدن سریع این درب ها یکی از مزیت های بزرگ آنهاست زیرا از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و به صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند.

دکمه بازگشت به بالا