اقتصادی

بهترین راه مشارکت مردم فعالیتهای تعاونی است

بهترین راه مشارکت مردم فعالیتهای تعاونی است

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی بر ضرورت سوق دادن اقتصاد به سمت تعاون و مشارکت‌های مردمی تاکید کرد و گفت: بهترین راه مشارکت مردم، فعالیت‌های تعاونی است و بخش اعظمی از مشکلات کشور از طریق تعاونی‌ها قابل حل است.

هادی ابوی در گفت‌وگو با مجله خانواده، با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد:در طول سال‌های گذشته بسیاری از شعارهای سال با رویکرد اقتصادی و مبتنی بر تولید بوده است.شعار امسال نیز با هدف مشارکت دادن مردم در  امر تولید و تقویت و جهش آن نامگذاری شده است.
وی افزود: یکی از راه‌های مشارکت مردم قالب تعاونی است تا افراد با تجمیع سرمایه های خرد در تولید نقش آفرینی کنند و بستر توزیع عادلانه درآمد فراهم شود.
رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی با اشاره به وجود تعاونی‌های بزرگ در رشته های متعدد گفت:اگر اقتصاد را به سمت تعاون و مشارکت‌های مردمی ببریم بخش قابل توجهی از مشکلات کشور قابل حل است.در اقتصاد تعاونی چون افراد عضو تعاونی می شوند همه سود می برند و در قالب فعالیت‌های تعاونی و جمعی اقتصاد به رشد و پویایی هرچه بیشتر می‌رسد.

این فعال تعاونی در عین حال تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون را یادآور شد و تصریح کرد: با اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴ و اعمال مشوق‌های پیش‌بینی شده بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی تعاون دور از انتظار نیست.
به گفته ابوی در قانون برای بخش تعاون تخفیف‌های بیمه‌ای و معافیت‌های مالیاتی دیده شده که اگر به طور کامل عملیاتی شود، تعاونی‌ها از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا