اقتصادیکسب و کار برتر

بهترین بروکر فارکس با کمترین اسپرد

بهترین بروکر با اسپرد پایین – کمترین اسپرد در کدام بروکر است؟

به عنوان یک معامله گر مبتدی، اولین تصمیم برای ورود به بازار فارکس، انتخاب بهترین بروکر یا Best Cryptocurrency Exchanges با شرایط معاملاتی ایده آل می باشد. شرایط بهترین برای معامله گران چیست؟ بصورت کلی، بهترین عوامل جذب معامله گران در کارگزاری آنلاین فارکس:

  • ثبت نام و احراز هویت سریع و آسان؛
  • پایین بودن کارمزد و هزینه های بروکر؛
  • روش های متنوع واریز و برداشت؛
  • رگوله و مجوزهای معتبر؛
  • پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته و … می باشد.

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب بروکر یا کارگزاری های فارکس، اسپرد پایین در معاملات می باشد.  به تفاوت قیمت خرید و فروش یک دارایی معاملاتی گفته می شود. اسپرد در بروکرهای فارکس در کنار کمیسیون و سواپ (نرخ بهره)، به عنوان مهمترین راه های کسب درآمد از معامله گران به حساب می آید. انتخاب بهترین صرافی خارجی در 2024 نیز خیلی مهم است. میزان اسپرد بروکرها بسته به نوع دارایی معاملاتی، ساعت انجام معاملات، خبرهای مهم اقتصادی، نوع حساب و عوامل دیگر متفاوت می باشد.

مهمترین دلیل انتخاب بهترین بروکر فارکس با کمترین اسپرد یا کارمزد، کسب سود و مدیریت بهتر سرمایه معامله گران است. بسیاری از معامله گران اسلکپر، به دنبال بروکر یا حساب با کمترین اسپرد (یا اسپرد صفر) هستند. با توجه به نوع تریدرهای اسکلپ (باز/بستن پوزیشن در کوتاه مدت)، انتخاب حساب و بروکر با کمترین اسپرد، کمک زیادی به مدیریت سرمایه خواهد کرد. امروز در مقاله خانه فارکس من سعی داریم تا بهترین کارگزاری فارکس برای ایرانیان با کمترین میزان اسپرد را معرفی نماییم.

اسپرد در فارکس

اما در ابتدا، اطلاعات مختصری درباره اسپرد در فارکس و انواع آن را ارائه خواهیم کرد. به عنوان مثال در یک مغازه فروش تلفن های همراه، قیمتی که مغازه دار بابت یک دستگاه موبایل به شما ارائه کرده قیمت فروش یا sell می باشد. اگر قصد فروش همین دستگاه موبایل را شما به مغازه دار داشته باشید، با قیمتی پایین تر به نسبت دستگاه خود، از شما خریداری خواهد کرد.

در این میان، سود مغازه دار از تفاوت قیمت خرید و فروش موبایل بدست می آید. همین موضوع، درخصوص بروکرهای فارکس نیز مصداق پیدا می کند. اسپرد در فارکس، سود بروکر از تفاوت قیمت خرید و فروش نمادهای معاملاتی است. هرچه این فاصله بیشتر باشد، ضرر معامله گر بیشتر بوده و در صورتی که بروکر اسپرد پایین ارائه کند، منفعت معامله گر بیشتر خواهد شد.

انواع اسپرد در فارکس چیست؟

در تقسیم بندی کلی اسپرد در بازار فارکس:

  1. اسپرد ثابت (بروکر یا حساب اسپرد ثابت)؛
  2. و اسپرد شناور می باشد.

بروکرهایی که اسپرد ثابت را به معامله گران ارائه می کنند، با نام بروکرهای بازار ساز یا مارکت میکر نیز شناخته می شوند. بروکرهای مارکت میکر، قیمت نمادهای معاملاتی را با توجه به حجم نقدینگی که در اختیار دارند، به معامله گران ارائه کرده، و از تفاوت خرید و فروش اسپرد ثابت دریافت می کنند.

در مقابل، اسپرد شناور در بروکرهای بدون میز معامله یا NDD به معامله گران عرضه می گردد. بروکرهای NDD، با موسسات مالی بزرگ و بانک ها در ارتباط بوده و سفارش مشتری را مستقیم به سرمایه گذاران متصل می کند. از این رو، قیمت اسپرد در نمادهای معاملاتی بصورت شناور و بسته به میزان عرضه و تقاضا (خرید و فروش) تعیین می گردد.

منظور از بروکر با اسپرد صفر چیست؟

با اینکه اسپرد یکی از منابع کسب درآمد بروکرها به حساب می‌آید، اما برخی مشتریان تمایل دارند که این هزینه را پرداخت نکنند یا حداقل با کمترین نرخ برایشان حساب شود. برای مشاهده اینجا کلیک کنید

همانطور که می‌دانید، بروکرها دو نوع اسپرد دارند:

  • ثابت
  • شناور

در اسپرد ثابت (Fixed) یک مقدار مشخص برای هر نماد معاملاتی وجود دارد که تغییر نمی‌کند. این نوع اسپرد در برخی بروکرها در دسترس است و برای کسانی مناسب است که از پندینگ اوردرها یا استراتژی مارتینگل استفاده می‌کنند.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که اسپرد ثابت بیشتر از اسپرد شناور محاسبه می‌شود. در واقع اسپرد ثابت تا دوبرابر اسپرد شناور ممکن است محاسبه شود. از این رو در بروکرهایی که اسپردشان ثابت است، انتظار اسپرد صفر نداشته باشید. اسپرد شناور مرسوم‌ترین نوع دریافت کارمزد در بروکرهای فارکس است. این نوع اسپرد مقدار مشخصی ندارد و در هر نماد مدام در حال بالا و پایین رفتن است! این نوع اسپرد به دلیل زیرساخت‌های فنی و نوع آنها، ارزانتر محاسبه می‌شود و گاهی تا نزدیک صفر هم می‌رسند!

چه نوع بروکری کمترین اسپر را دارد؟

وقتی به دنبال بروکر با اسپرد صفر یا کمترین اسپرد هستید، باید به یک نکته بسیار مهم دقت کنید! با اینکه بروکر مقدار اسپرد دریافتی خود را مشخص می‌کند، اما نهایتا “نوع حساب معاملاتی” در بروکر است که تعیین کننده اصلی مقدار اسپرد است نه خود بروکر!

به طور معمول بروکرهایی که از روش اجرایی ECN/STP پشتیبانی می‌کنند، کمترین اسپرد را دارند. هر بروکری که حساب‌هایی داشته باشد که سفارشات شما را به تامین کننده نقدینگی ارجاع دهد، می‌تواند اسپرد بسیار کمی را به شما ارائه دهد.

این نوع حساب‌ها معمولا با نام‌های زیر در بروکرها مشاهده می‌شود:

  • حساب ECN
  • حساب ECN Pro
  • حساب Zero
  • حساب Raw
  • حساب Prime

نحوه انتخاب بهترین بروکر با اسپرد کم

در انتخاب بهترین بروکر با اسپرد کم نکاتی وجود دارد که در اینجا برخی از آنها را بیان می کنیم. بسیاری از کارگزاری ها ادعا می کنند که اسپرد صفر دارند، اما توجه کنید که این می تواند گمراه کننده باشد. در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات وجود دارند که حداقل اسپرد آنها 0 یا نزدیک به 0 است، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها، برای معاملات، اسپردهای بالاتری دریافت می کنند.

بهترین راه برای اطمینان از تجارت فارکس با هزینه های کم، بررسی میانگین اسپردها است، زیرا این موارد منعکس کننده هزینه های واقعی هستند که توسط کارگزار دریافت می شود. کارمزدهای پایین معاملاتی جزو معیارهای اصلی انتخاب بهترین بروکر با اسپرد کم است. در بروکر ها حساب های معاملاتی مختلفی می توان ایجاد کرد. به این دلیل بعد از انتخاب بروکر باید حساب های بروکر را بررسی کرده و حسابی با کمترین اسپرد را انتخاب کنیم. معتبر بودن بروکر ، خدمات به ایرانیان ، واریز و برداشت بدون کارمزد ، از جمله معیار هایی هستند که هنکام انتخاب بهترین بروکر با اسپرد کم باید به آنها توجه شود.

چگونه از بروکر ها تخفیف اسپرد فارکس بگیریم؟

تخفیف اسپرد فارکس سرویسی است که به معامله گران اجازه می دهد تا از معامله ارز مورد علاقه خود، سود کسب کنند. در این مورد مهم نیست که یک موقعیت خاص با ضرر یا سود بسته شده باشد. این تخفیف که توسط انواع بهترین بروکر با اسپرد کم ارائه می شود، در واقع نوعی برنامه تشویقی است. اتحادیه بروکرها این خدمات تخفیف را ارائه می دهد. این خدمات به معامله گران اجازه می دهد تا غرامت جزئی برای اسپرد خود دریافت کنند. برای دریافت تخفیف اسپرد باید مراحل ساده زیر را دنبال کنید که عبارتند از:

ابتدا معامله گر باید در خدمات تخفیف ثبت نام می کند و یک فرآیند شناسایی مختصر را تکمیل نماید. سپس معامله گر با یک کارگزار که با اتحادیه معامله گران شریک است و جزو بهترین بروکر با اسپرد کم می باشد، حساب باز می کند. در ادامه معامله گر سپرده گذاری کرده، خدمات را به حساب های کارگزار خود متصل می کند و شروع به انجام معاملات می کند. معامله گر برای هر تراکنش مبلغی دریافت می کند، حتی اگر آن تراکنش به سود منتهی نشود. با اتحادیه معامله گران، مشتریان بهترین بروکر با اسپرد کم می توانند تا 100٪ از هزینه اسپرد را به صورت تخفیف دریافت کنند.

آیا حتما باید بروکر با اسپرد صفر را انتخاب کنیم؟ – سخن پایانی

واقعیت این است که اسپرد حق قانونی بروکر است! بروکر در ازای خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، کارمزد دریافت می‌کند. حال اگر این کارمزد را در اسپرد از شما نگیرد، با گرفتن کمیسیون آن را جبران می‌کند. اگر بروکری ادعا کرد که اسپرد و کمیسیون از شما نمی‌گیرد، حتما به معتبر بودن آن شک کنید! اسپرد و کمیسیون منبع درامد بروکرها هستند. با این‌حال، در حساب‌هایی که سفارشات شما به تامین کننده ارجاع می‌شود، اسپردها به صورت خام محاسبه می‌شوند و بروکر چیزی به آنها اضافه نمی‌کند، به همین دلیل است که مقدار آنها کمتر است.

اینکه تمایل داشته باشید از حساب‌های با اسپرد کم استفاده کنید یا خیر، مستقیما به استراتژی و سبک معاملاتی شما بر می‌گردد. اگر اسکلپر هستید، سرمایه زیادی دارید، تمایل دارید به قیمت اصلی بازار دسترسی داشته باشید یا از استراتژی استفاده می‌کنید که 1 پیپ هم برای شما ارزشمند است، از حساب‌های ذکر شده در بالا در بروکرها استفاده کنید. بروکر با اسپرد صفر برای تریدرهای حرفه‌ای‌تر پیشنهاد می‌شود. اما اگر یک تریدر معمولی هستید که 1 پیپ کمتر یا بیشتر برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید از بروکر با اسپرد صفر استفاده نکنید و از همان حساب‌های معمولی و استاندارد در بروکرهای فارکس استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا