استان ها

گزارشی از نوای دلنشین مناجات در حرم امام رضا(ع) تا خانه های شیعیان

به گزارش مجله خانواده از خراسان رضوی ، شب ماه مبارک رمضان ، از 30 دقیقه بامداد تا 1:45 بامداد ، یک مراسم دعا با خدای امام خمینی (ره) با خواندن ترانه حاج محمود کریمی به جای یک قطعه بزرگ معبد مقدس چرم امام (ع) هر شب بصورت زنده و زنده از شبکه افق پخش می شود و پس از آن از ساعت 2 بامداد از شبکه سوم شیما پخش زنده می شود. کسانی که می خواهند از ایران و هر جای دنیا به درگاه خداوند دعا کنند از این آیین معنوی در حرم امام چرم بهره مند می شوند.

پایبندی ویژه به پروتکل های سلامتی در آیین های نماز

این مراسم از ساعت 30 دقیقه بامداد آغاز می شود اما اندکی پس از افطار افراد زیادی به پشت درب ایوان امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) می آیند و به محض باز شدن درب سالن وارد مراسم می شوند. . زیرا آنها می دانند که به جای تشریفات نماز در حرم مطهر رزابی ، فقط یک نفر در هر فرش 12 متری به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فواصل اجتماعی حق نشستن دارد. پس از قرار گرفتن در موقعیت مشخص ، درب بسته می شود .

محل قرارگیری ایوان امام خمینی (ره) در حرم امام رضا (ع) شاهد مراسمی بود که بیش از 10 هزار نفر قبل از شیوع تاج در آن حضور داشتند و در حال حاضر جمعیت حاضر در مراسم نماز مجبور به 500 نفر می شوند. و این همه با هدف پیروی مناسب از فاصله اجتماعی است.

علاوه بر پایبندی بسیار ویژه به فاصله اجتماعی در این مراسم ، چندین خادم به نام یک خادم بهداشتی خاص که لباس سبز خاصی پوشیده و یک روپوش بزرگ با پرسنل پزشکی روی آن نوشته شده است. دائما در میان جمعیت حرکت می کند ، بنابراین اگر کسی از ماسک استفاده می کند یا اگر اولین ماسک آغشته به اشک می شود زیرا او در دعای خدا گریه کرده است ، بلافاصله به او ماسک داده می شود و به افرادی که درخواست آن را می دهند ضد عفونی کننده می دهند.

خادم ویژه (علیهم السلام) اقامه نماز الهی در حرم امام رضا (ع) از ساعت 22 شب در ایوان امام خمینی حضور یافته و مقدمات لازم را برای برپایی مراسم مورد نظر فراهم می کند.

پخش مستقیم صوتی و تصویری نماز در صحن پیامبر اعظم (ص)

کیسه امام هومینی (ع) در حرم سیر امام چرم (علیه السلام) به دلیل دوری اجتماعی ، ورود افراد به این مکان را در مراسم نماز محدود می کرد ، اما این آیین انجام می شود. در همان زمان ، پیامبر صحن مقدس (ص) وسلم توسط خادمان حرم هشتم امام تأمین شده است ، بنابراین خانواده هایی که ترجیح می دهند در حرم امام رضا (ع) به درگاه خداوند دعا کنند و از مراسمات همزمان بهره مند شوند در حیاط هستند. لطفاً تصویر این مراسم را از صفحه بزرگ مشاهده و گوش دهید نصب شده است.

هشت دوربین فعال وظیفه تصویربرداری برای مراسم خواندن را بر عهده دارند و یک واحد سیار در حیاط حرم امام چرم (ع) وظیفه پشتیبانی رسانه و عکس را بر عهده دارد.

یک داستان کوتاه از عشق به دعا کردن با خدا در میان کسانی که در این مراسم حضور داشتند

روایت اهل بیت (علیهم السلام) نشان می دهد که خداوند متعال همه بندگان خود را چنان دوست دارد که به او لذت دعا با او را می بخشد. در مراسم مرثیه سرایی حرم مطهر رزابی ، حاج محمود کریمی به عنوان دعا و مرثیه سرایی ، مناجات و طلب آمرزش خدای اول را می کرد.

در میان افرادی که در این مراسم شرکت کردند زنان و مردان ، کودکان و بزرگسالان ، پیر و جوان بودند. در فرش دیده شد که پدرانی که فرزندان خردسال خود را کنار گذاشته اند همچنان از فضای منحصر به فرد دعا با خدا لذت می برند.

البته خادمان امامزاده چرم امامزاده نیز این کودکان را پیش بینی کردند و برخی از خادمان دائماً به محل برگزاری مراسم می رفتند ، بنابراین پدرش با دادن فرزندان به او نماز می خواند ، اگر این مسئله تداخل داشت ، با شکلات یا بیسکویت آرام باشید .

در یک نماز ویژه ماه رمضان در حرم امام رضا (علیه السلام) که اکنون پنج سال دارد ، حاج محمود کریمی یک شب نماز مجیر ، دعای ابوهم زاتمالی ، شب جوشن ساگل و … را خواند اما بسیار مهم بود. معلوم شد که اشتیاق کسانی که در این جلسه شرکت می کنند دعا کردن با خدای تنها است.

48

دکمه بازگشت به بالا