استان ها

آغاز سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با اجرای مجلس امام رضا (ع)

آغاز سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با اجرای مجلس امام رضا (ع)

دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اجرای شادمانه مجلس تعزیه امام رضا (ع) و استقبال باشکوه مردم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مجله خانواده؛ دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار همزمان با شام ولادت امام هشتم با استقبال باشکوه مردم در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) آغاز به کار کرد.

ثارالله انکوتی دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل تقارن با ایام دهه کرامت و ایام ولادت امام هشتم، نخستین تعزیه سوگواره، اجرای مجلس تعزیه امام رضا (ع) انتخاب شد که به صورت شادمانه اجرا شد.

وی با بیان اینکه این سوگواره از دهم خرداد الی ۲۲ خرداد ماه به مدت ۱۳ شب برگزار می‌شود گفت: در این دوره سوگواره گروه‌های تعزیه از استان‌های تهران، قزوین، قم، اصفهان، مرکزی و استان کرمان حضور دارند و از بعضی از استان‌ها دو گروه پذیرفته شده است.

دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۴۰۰ ذاکر تعزیه خوان از سراسر کشور به استان کرمان و روستای ده زیار به‌عنوان روستای تعزیه ایران و یکی از خاستگاه‌های تعزیه کشور سفر می‌کنند و اجرای تعزیه دارند افزود: در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار مجالس تعزیه شهادت امام رضا (ع)، مسلم بن عقیل (ع) و شهادت هانی بن عروه، شهادت حضرت عباس (ع) ، حضرت علی اکبر (ع)، حربن یزید ریاحی، طفلان مسلم (ع)، شهادت امام حسین (ع)، طارق بن کثیر، عمر بن عبدود، و مجلس تعزیه شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) شبیه‌خوانی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری استانداری کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری استان کرمان در برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده زیار گفت: مسئولان محلی از جمله بخشدار و امام جمعه محترم چترود، حوزه مقاومت بسیج فجر چترود و نیروی انتظامی بخش در برگزاری این رویداد ملی و مذهبی همکاری بسیار خوبی دارند که جای تقدیر دارد.

انکوتی از اجرای گروه تعزیه شهر خمین زادگاه حضرت امام خمینی (ره) در شب ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سوگواره ملی تعزیه ده زیار هر ساله به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و به همین دلیل اجرای گروه شهر خمین در این دوره سوگواره انتخاب شده است.

وی با تقدیر از همکاری بسیار خوب مردم روستای ده زیار در برگزاری سوگواره و فضای اربعینی ایجاد شده در روستا به واسطه مشارکت مردم در پذیرایی و اسکان شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالهای آینده با تامین زیرساخت‌ها مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود.

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده زیار این سوگواره را یک کارگاه آموزشی بسیار موثر برای تعزیه‌خوانان استان دانست و گفت: حضور و اجرای اساتید تعزیه ایران در این سوگواره باعث شده تا با انتقال تجربیات سطح کیفی تعزیه استان نیز ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا