استان ها

هنرمندان برای عضویت در صندوق اعتباری هنر دنبال مستندات تقلبی نباشند

مجله خانواده/خراسان رضوی رئیس‌گروه هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنرمندان برای عضویت در صندوق اعتباری هنر دنبال مستندات تقلبی و غیر واقعی نباشند.

جواد روشندل سه‌شنبه شب، ۹ خرداد، در دیدار با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر و مه‌ولات که در مجتمع سرو کاشمر برگزار شد، خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری هنر هیچ عزمی برای حذف هنرمندان ندارد. هدف این است که خدمات صندوق به اهالی هنر و کسانی که واقعا شاخصه‌های هنری دارند، اختصاص یابد.

وی افزود: هدف از تمدید مدارک هنرمندان این است که در صندوق یک پالایش انجام شود تا چنانچه در گذشته هنرمندان کنار گذاشته شده‌اند یا از این مزایا استفاده نکرده‌اند، مجددا در مسیر فعالیت قرار گیرند.

رئیس‌گروه هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شرایط تمدید با عضویت متفاوت است، گفت: شخص برای عضوگیری باید هفت مورد مستند داشته باشد ولی با ۲ الی چهار مستند هم عضویت قابل انجام است.

وی گفت: هنرمندان برای عضویت در صندوق اعتباری هنر دنبال مستندات تقلبی و غیر واقعی نباشند چون در نهایت این موضوع پیگیری می‌شود و آن زمان به جای اینکه به مشکلات هنرمند رسیدگی شود، بر مشکلاتش افزوده خواهد شد.

کاشمر در حوزه رسانه دومین شهر خراسان رضوی است

نماینده صندوق اعتباری هنر در استان و مسئول دبیرخانه تکریم اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: کاشمر در حوزه رسانه دومین شهر خراسان رضوی است. مشکلی که اکنون اکثر هنرمندان با آن مواجه هستند، عضویت و یا تمدید عضویت در صندوق اعتباری هنر است.

محمد صفار با بیان اینکه سال گذشته میزان عضوگیری صندوق اعتباری هنر رشد خوبی داشت، اظهار کرد: همچنین تمدید عضویت‌ها به راحتی انجام می‌شد. صندوق اعتباری هنر در زمینه بیمه، بیمه تکمیلی و هنر کارت در هفت رشته و ۴۳ زیررشته به هنرمندان خدمات ارائه می‌دهد.

نماینده صندوق اعتباری هنر در استان و مسئول دبیرخانه تکریم اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از کاشمر ۲۰۷ نفر، از بردسکن ۶۷ نفر، از خلیل‌آباد ۱۵ نفر و از مه‌ولات هفت نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

صفار ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان قادر به فعالیت نیستند، برای تمدید فعالیت‌های آن‌ها مدارک پنج تا ۱۰ سال قبل از آخرین فعالیت‌شان قابل قبول است؛ ضمن اینکه مدارک ارسالی هنرمندان در کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌شود.

 وی تصریح کرد: عضوگیری صندوق مانند سابق نیست و در کارگروه‌های تخصصی امتیازات لازم داده شده و صورت‌جلسه آن در صورت تایید نهایی به صندوق اعتباری هنر ارسال می‌شود.

نماینده صندوق اعتباری هنر در استان و مسئول دبیرخانه تکریم اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی یادآور شد: شهرستان کاشمر از نظر رشد عضویت در دسته سوم و همچنین در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و تعداد روزنامه‌نگار و خبرنگار در رده دوم استان قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا