فرهنگ و هنر

به توفیق هنرمندان برای تولید اثر هنری در فرهنگ رضوی غبطه می‌خورم

مجله خانواده/آذربایجان شرقی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری خطاب به هنرمندان حاضر در جشنواره تئاتر رضوی گفت: بنده بسیار به شما که افتخار کار و فعالیت به نیت امام هشتم را داشتید غبطه می‌خورم.

محمود سالاری روز جمعه در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با بیان خاطره‌ای به کرامت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امام(ع) فرمود: «هرجا اسم ما باشد حرم ما آنجاست» به این ترتیب میان شما که حرف از فرهنگ رضوی می‌زنید، بخشی از حرم آقا امام رضا (ع) است، بنده بسیار به شما که افتخار کار و فعالیت به نیت امام هشتم را داشتید غبطه می‌خورم و به حقیقت نسبت به وجود شما احساس کوچکی در این سالن می‌کنم.

وی با اشاره به تجلیل از استاد لزیری گفت: قطعا این هنرمند پیشکسوت تئاتر تبریز کاری کرده که به چشم امام رضا خوش آمده است، قدم برداشتن برای اهل بیت(ع) توفیقی است که ابتدا به لطف و اذن اهل بیت و بعد گام‌های بعدی است.

وی افزود: توفیق زیارت و خدمت به اهل بیت(ع) بسیار عظمت دارد که به هر کسی داده نمی‌شود، در دیدار با جمعی از پیشکسوتان هنر کشور که برای زیارت امام رضا (ع) دعوت شده بودند عنوان شد که هر کدام‌شان مشکل مالی نداشتند اما توفیق زیارت پیدا نمی‌کردند به این ترتیب از اینکه چنین توفیقی نصیبشان شده بود بسیار خوشحال بودند، یکی نصیبش ساخت فیلم عنکبوت مقدس می‌شود که لعنت دائم برای خود می‌خرید و دیگری توفیق عرض ادب برای علی ابن موسی الرضا را پیدا می‌کند.

وی در پایان از تمامی مسئولین و هنرمندانی که این جشنواره را برپا کردند تقدیر کرد و برایشان آرزوی توفیق برای خدمت به امام رئوف کرد.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از یک تا پنج خرداد ماه سال جاری با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای از ۹ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد، قزوین و استان تهران برگزار و عصر امروز طی مراسمی برگزیدگان خود را شناخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا