استان ها

تپه ۸ هزار ساله مانع اجرای طرح کمربندی شهرکرد شد؛ ضرورت بازنگری پروژه در طرح تفصیلی

به گزارش خبرگزاری های آنلاین در چهار محال و بختیاری ، مهندس بهادر عبدالغنی در جلسه گفت که در مورد مأموریت کمربند شهر کیان تصمیم خواهد گرفت. با توجه به اینکه تپه سراب در شهر کیان به سمت پروژه کمربند حرکت می کند ، این پروژه در یک طرح دقیق بررسی می شود.

او افزود: این اصلاحیه به درخواست میراث فرهنگی از طریق شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی ارسال می شود.

شهردار Chafrecord با اشاره به عقب نشینی معابر در منطقه ، اظهار داشت: معابر در منطقه با چالش بیشتر بناهای تاریخی ، عقب نشینی به برنامه های تفصیلی مصوب گذرگاه ها توصیه می شود میراث فرهنگی را به همان شکلی که وجود ندارد حفظ کنید برداشت از حساب.

مرجان دادایی ، معاون معماری و شهرسازی شهرکرد ، جلسه را ادامه داد. واقع در منطقه صنعتی استخر 8000 ساله ، تپه سراب یکی از آثار ملی این ایالت و یکی از برجسته ترین مکان های باستان شناسی است. از دولت

وی افزود: “سازمان میراث فرهنگی از اجرای طرح مصوب زمین صنعت استخر و ساخت كمربند در قسمت جنوبی شهر در این منطقه تاریخی جلوگیری كرده است.”

دادایی ادامه داد: “در این جلسه با توجه به اینكه اقدامات لازم تاكنون انجام نشده و برنامه حل مسئله نیز مورد بازنگری قرار گرفته است ، مباحث و نظرات و نقاط میراث فرهنگی رد و بدل شده است. نظر مشاور پس از بررسی سند مالک ارتباط با راه و برنامه ریزی شهر ، تعیین مالکیت و ایجاد تغییرات لازم برای حرکت کمربند و محافظت از حریم خصوصی ساختمان تاریخی.

وی با اشاره به عقب نشینی معابر در منطقه با چالش بیشتر بناهای تاریخی ، گفت: شهرداری شهرکرد ، از اداره کل میراث فرهنگی ، طبق یک طرح تفصیلی مصوب برای حفاظت از شهر ، استعلامات لازم را انجام دهید ، مقررات سازمان میراث فرهنگی قبل از تصویب برنامه ریزی جامع و تفصیلی ، سمپوزیوم های راه ها و شهرها برای شکل ظاهری و منظره شهر ، توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تأیید شده است. شما باید هزینه طرح پیشنهادی را پرداخت کنید و پرونده را بررسی کنید.

48

دکمه بازگشت به بالا