چرا رب انار تلخ میشود؟

رب انار یک ادویه فوق العاده است. این ادویه طعم ترش و شیرینی دارد که با افزودن آن به غذاهای اصیل ایرانی ما را به طعم های جالب و فراموش نشدنی سوق می دهد. اما گاهی اوقات در تهیه روغن انار اتفاقاتی می افتد که آن را خوشمزه تر می کند. دکتر انار تلخ شکایتی ندارد. اما ما آن را نادیده نخواهیم گرفت. یک راه آسان برای از بین بردن تلخی رب انار وجود دارد.

از بین بردن طعم تلخ رب انار یک ترفند ساده برای کسانی است که نمی توانند رب انار هنری درست کنند. اما گاهی باید رب انار خانگی تهیه کنید. اما با این روش از مهارت کافی استفاده نمی کنید، با رب اناری مواجه می شوید که تلخ شده است. گاهی اوقات خود رب انار صنعتی طعم جذابی ندارد و تلخ است. در تمام این موارد می توانید از ترفند حذف طعم تلخ رب انار استفاده کنید.

تسکین درد رب انار، چرا تسکین درد رب انار؟

قبل از هر توضیحی در مورد ترفند از بین بردن تلخی رب انار، خوب است بدانید که چرا اینقدر خوشمزه است. به این ترتیب با رعایت برخی توصیه ها برای تهیه یا نگهداری رب انار می توانید از تلخی رب انار جلوگیری کنید.

رب انار ادویه غلیظی است که رنگ آن از قرمز روشن تا تیره متغیر است. شدت رنگ پودر انار بستگی به رنگ دانه های اناری که تهیه کرده اید دارد. علاوه بر رنگ، طعم پودر انار نیز بسیار مهم است. این طعم جذاب رب انار است که جنبه های مختلف طعم را در غذاهای اصیل ایرانی نشان می دهد. طعم پودر انار از شیرین تا ترش متغیر است. بسته به طرز تهیه این رب آجیل خوشمزه، رب انار نهایی شما طعم ترش، شیرین یا تلخ خواهد داشت. همه این طعم ها برای پخت و پز مناسب هستند. حتی پودر انار شمال با طعم بسیار ترش به بهترین ادویه برای تهیه غذاهای شمال تبدیل شده است.

شمالی ها دارای انار وحشی هستند. اما اگر چنین انارهایی دم دست ندارید، می توانید آب یا آب پرتقال اضافه کنید تا ترشی رب انار را بیشتر کنید. برای گرفتن رنگ مشکی آن باید در حین پختن رب انار، یک تکه آهن را داخل آن بریزید. اما چالش جدی ما زمانی است که با رب انار تلخ مواجه می شویم. حالا برای رفع تلخی رب انار چه کنیم؟ torshvash.ir

چرا رب انار تلخ است؟

تلخی رب روما جایی در مراحل تهیه آن است. واقعیت این است که در مرحله غلیظ شدن آب انار و تشکیل رب انار باید مدام هم بزنید تا آب انار نسوزد. اگر شعله خیلی داغ باشد یا آب انار را خوب هم نزنید، در تماس با بدنه داغ قابلمه مقداری از آن می سوزد. بنابراین، غرق می شود. این قسمت فرو رفته آب انار سوخته است که طعم تلخی دارد.

تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است. اما چالش زمانی است که شما به دمیدن کامل ادامه می دهید و دانه های سوخته را نادیده می گیرید. این قسمت های سوخته از ته دیگ جدا شده و با قسمت های بزرگ دیگر مخلوط می شوند. مخلوط قسمت های سوخته در آب انار غلیظ شده رب انار را تلخ می کند.

برای رفع طعم تلخ رب انار چه کنیم؟

اول از همه، بهتر است آب تمیز را روی دستان خود بریزید. باید بگوییم که رب انار تند قابل شکست نیست. طعم تلخ آن را می توان با افزودن ترشی هایی مانند آبغور به دست آورد و یا با افزودن شکر آن را خنثی کرد. اما در نهایت تلخی تند رب انار شما را فرا خواهد گرفت.

پیشگیری بهترین اقدام برای غلبه بر تلخی انار است یعنی در همان فرآیند تهیه رب انار تلاش کنید و آب آن را خوب مخلوط کنید و همزمان شعله اجاق را در حالت جوش تنظیم کنید بدون اینکه خطر سوختن و چسبیدن آن را تهدید کند. .

اما اگر توانایی هم زدن آب انار پخته را از دست دادید و به اصطلاح پایه داشت، دیگر آب انار را در ظرف هم نزنید. اجازه ندهید قابلمه کاملا بسوزد و آب انار را با آب انار مخلوط کنید. در حین تهیه رب انار اگر احساس کردید ظرف پر شده است بلافاصله آن را از فر خارج کرده و آب انار را به آرامی در ظرف دیگری بریزید. سپس انار سوخته را از ظرف خارج کنید. اجازه ندهید مخلوط آب انار در حال جوشیدن غلیظ شود. چون کلا بهش آسیب میزنه

هنگام درست کردن پوره انار، بدانید که چگونه تلخی پوره انار را از بین ببرید. اما اگر طعم تلخی کم باشد، می توان با افزایش مقدار انار از میزان تلخی آن کم کرد. بهتر است از آبگوشتی با طعم ترش غالب استفاده کنید. برای شیرین کردن پوره انار از شکر استفاده نکنید. چون سریع روکش می شود و پوره انار را خراب می کند.

دکمه بازگشت به بالا