وسایل لازم برای پاک کردن مداد نوکی

ابزار قابل اعتماد دانشجویان، هنرمندان، معماران و مهندسان هستند، اما گاهی اوقات نیاز به مراقبت و نگهداری کمی دارند. یکی از مشکلاتی که دیر یا زود با اکثر مدادهای مکانیکی که به خوبی استفاده می شوند ظاهر می شود، گیر کردن نوک اتود است. گیر کردن نوک زمانی اتفاق می‌افتد که مقداری نوک اتود شکسته در مداد نوکی یا مکانیسم آن گیر کرده و آن را مسدود کرده و از پیشروی صحیح نوک جلوگیری می‌کند.

برخی از مدادها دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پاک کردن گرفتگی دارند که در توضیحات محصولشان ذکر شده است. با این حال، برای اکثریت قریب به اتفاق مدادها، تکنیک‌های نشان‌داده‌شده در این راهنما برای پاک کردن بیشتر گیرکردگی‌ها کار می‌کنند.

به چیزی شبیه سیم بلند و سفت نیاز دارید که بتوانید آن را به نوک مداد بچسبانید. برخی از مدادها دارای یک سیم مخصوص به نام “میله تمیز کردن” هستند که در قسمت زیرین پاک کن نصب شده است. شما می توانید تمام مدادهای مکانیکی ما را با میله های تمیز کننده موجود در آن پیدا کنید. میله های پاک کننده معمولاً قابل تعویض هستند، بنابراین اگر هر یک از مدادهای نوکی شما دارای یکی هستند، احتمالاً می توانید از آن برای همه آنها استفاده کنید.

ما همچنین تعدادی پاک کن داریم که همراه با یک میله تمیز کننده ارائه می شود.

اگر مداد نوکی با میله تمیز کردن ندارید، ببینید آیا سیم یدکی دارید یا خیر – مانند نوعی که برای بستن کیسه‌های نان یا کیسه‌های زباله استفاده می‌شود. سیم داخلی باید اندازه مناسبی برای پاک کردن چسب سرب در یک مداد 0.5 میلی متری یا بزرگتر داشته باشد.

در نهایت، اگر همه چیز شکست خورد، می توانید از یک قطعه نوک استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که ما توصیه نمی کنیم این را امتحان کنید مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید. چون نوک ها بسیار شکننده هستند و می توانند به راحتی داخل نوک مداد بشکنند و کار را را بدتر کنند. با این حال، این گزینه ای است که می توانید به عنوان آخرین راه حل امتحان کنید.

طراحی برتر و استفاده از جنس مرغوب در ساخت اتود پری دریایی ، اطمینان می‌دهد که این محصول به مدت طولانی همراه شما خواهد بود و نوشتار دقیق و سهلی را به شما ارائه می‌دهد.

هنگامی که میله تمیز کردن خود را آماده کردید، با برداشتن در مداد شروع کنید.

ما دو تکنیک توصیه شده برای پاک کردن گیر سرب داریم. اولی مؤثرتر است، اما فقط می توان از آن برای برخی از مدادها استفاده کرد. اگر با مداد شما کار نمی کند، به تکنیک دوم بروید.

چگونه مداد نوکی بسازیم | مداد نوکی اتوماتیک چیست | مداد نوکی من

ببینید آیا می توانید پیچ ​​مخروط سری مداد را باز کنید و آیا سری اتود مطابق شکل روی مخروط بینی ثابت است یا خیر. اگر چنین است، میله تمیز کردن خود را از طریق نوک سری اتود به داخل بلغزانید تا تکه‌های نوک شکسته را خارج کنید.

بعد، ببینید آیا مکانیسم با برداشتن مخروط سری آشکار شده است یا خیر. این مکانیسم به طور کلی شامل مجموعه‌ای از شاخک‌ها (یا “فک‌ها”) است که توسط یک حلقه فلزی یا پلاستیکی به هم متصل می‌شوند. در اصطلاح، این نوع مکانیزم کلاچ مینامیم. اگر مداد شما دارای این نوع مکانیسم کلاچ است، دکمه فشار مداد را نگه دارید و با استفاده از یک ناخن حلقه را از نوک فک‌ها به عقب برگردانید.برای خرید لوازم تحریر از سایت ترب کلیک کنید.

این به فک‌ها اجازه می‌دهد تا از هم جدا شوند و هر تکه سرب شکسته‌ای که در داخل آن به دام افتاده است بیفتد. همچنین می توانید از میله تمیز کردن خود برای بررسی داخل مکانیزم برای یافتن تکه های پنهان سرب شکسته استفاده کنید.

پس از اتمام کار، محفظه نگهدارنده نوک مداد را باز کرده و تکه‌های سرب شکسته‌ای را که بیرون آورده‌اید، تکان دهید. ما نمی‌خواهیم دفعه بعد که از اتود استفاده می‌کنید دوباره به نوک آن بیفتند و دوباره آن را گیر کنند.

مخروط نوک را به جای خود بپیچانید، یک نوک به اتود اضافه کنید و سعی کنید از دکمه فشاری برای بیرون دادن نوک استفاده کنید. اگر کار کرد، تبریک می گویم! شما با موفقیت گیر را رفع کنید.

اگر مداد شما نوع مخروط نوک یا مکانیزم کلاچ مناسبی برای استفاده از تکنیک اول ندارد، به جای آن از این روش استفاده کنید.

نوک مداد را به سمت بالا بچرخانید و دکمه فشار را نگه دارید. این کار مکانیزم کلاچ داخل نوک را باز می کند و تمیز کردن آن را آسان تر می کند.

میله تمیز کردن را در نوک قرار دهید. آن را چندین بار به داخل و خارج از نوک بلغزانید، تا جایی که می توانید آن را به اطراف حرکت دهید تا تکه های سرب شکسته که در داخل نوک پنهان شده است از جای خود خارج شود.

در حالی که هنوز نوک مداد را بالا نگه داشته اید، محفظه نگهدارنده نوک مداد را باز کرده و تکه های نوک شکسته را که از جای خود خارج کرده اید، تکان دهید. ما نمی‌خواهیم دفعه بعد که از مداد استفاده می‌کنید دوباره به نوک آن بیفتند و دوباره آن را گیر کنند.منبع : فروشگاه لوازم التحریر خورشید شاپ

یک نوک اتود اضافه کنید و سعی کنید از دکمه فشاری برای بیرون آمدن نوک انود استفاده کنید. اگر کار کرد، مشکل حل شده است!

 

دکمه بازگشت به بالا