لیستی از تغذیه خوب و بد برای کمر درد

باید اشاره کنیم که زردچوبه ماده ای به نام کورکومین دارد که با خواص ضد التهابی خود منجر به تسکین و رفع التهابات در بدن کمک خواهد شد.

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت  کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

برای کمر درد چی بخورم؟ سبزی هایی مانند کلم، بروکلی و اسفناج را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. عدس، لوبیا و نخود با مواد مغذی بالا را در رژیم خود بگنجانید. میوه هایی مانند سیب، آناناس، انواع توت، گیلاس، انگور و مرکبات را روزانه مصرف کنید. در طول رژیم غذایی خود از برنج قهوه ای، ارزن، کینوا، جو و چاودار استفاده کنید

در کنار برخی مواد غذایی، یک سری غذاهای خوشمزه و مقوی هستند که با خوردن آن ها می توانید بدن خود را تقویت کنید. این غذاها برای تقویت کمر زنان و مردان مفید خواهند بود. برخی از آن ها عبارتند از:

توجه داشته باشید که این غذاها کالری بالایی دارند و مصرف بیش از حد آن ها باعث اضافه وزن خواهد شد. پس در خوردن این غذاهای مقوی مراعات کنید.

بدن به ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی نیاز دارد و کمر نیز از این قاعده مستثنا نیست. کمبود برخی مواد مغذی خاص به کمر درد و برخی آسیب ها در این ناحیه ختم می شوند. به همین دلیل تامین این مواد مغذی از رژیم غذایی یا مکمل های غذایی توصیه می شود. از مهمترین ویتامین ها برای کمردرد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

باید اشاره کنیم که گاهی برخی افراد در تغذیه برای کمر درد خود دچار مشکل می شوند. زیرا این افراد به دلایل مختلفی توانایی مصرف و جذب مواد غذایی را از رژیم خود ندارند. در این موارد استفاده از مولتی ویتامین های مینرال که حاوی انواع مواد مغذی مختلف است، به این افراد توصیه خواهند شد. در این موارد بهتر است با مشورت پزشک مولتی ویتامین مینرال مناسب برای خود را تهیه کنید.

انتخاب نوع تغذیه برای کمر درد بسیار مهم است. زیرا برخی از مواد غذایی دارای مواد و خواصی هستند که باعث افزایش التهاب یا اضافه وزن در بدن می شوند. همه می دانیم که هر چه وزن بیشتر باشد، بیماری هایی مانند آرتروز زودتر به سراغمان می آیند. همچنین داشته اضافه وزن منجر به بروز عوامل التهابی در بدن می شود که تاثیر بسزایی در ایجاد درد دارند.

با کاهش این مواد غذایی، رژیم و بدنی سالم تر خواهید داشت.

در این مقاله با انواع مختلف مواد غذایی مفید و مضر برای روند کمر درد آشنا شدیم. مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که جزئی از بهترین برنامه تغذیه برای کمر درد هستند که در این مقاله به آن ها اشاره ای نشد. در حالت کلی باید بگوییم که رژیم غذایی نقش مهمی در پیشگیری و حتی درمان کمر درد ایفا می کند. اما در مواردی برخی افراد به دلیل رژیم غذایی خاص، برخی بیماری ها یا عادت های نامناسب نمی توانند از رژیم غذایی کامل استفاده کنند. در این مواقع مشورت در مورد رژیم غذایی از افراد متخصکمر درد مشکل رایجی است، اگرچه معمولا به بیماری یا آسیب جدی مربوط نمی شود. بعنوان یک عامل شایع در ایجاد کمردرد مطرح است. بسیاری از موارد کمردرد ممکن است تنها با دنبال کردن چند تغییر ساده در قابل پیشگیری باشد. به افرادی که کمر درد مزمن دارند توصیه می شود یک رژیم غذایی خاص که به رژیم کمر درد شناخته می شود دنبال کنند. این برنامه غذایی معمولا غنی از غذاهای مفید برای کمر درد می باشد، یعنی مواد غذایی که می توانند بدن را تقویت کنند، و در نتیجه مشکلات کمر درد را کاهش دهند. موارد بسیار دیگری هم وجود دارد که می توانید برای مدیریت کمر درد و زندگی بهتر انجام دهید – از جمله استفاده از مواد مغذی و حفظ وزن سالم.

تغذیه سالم

بدن شما زمانی به بهترین شکل کار می کند که گستره ای از غذاهای سالم را مصرف کنید. اکثر مردم با رعایت رژیمی متعادل حاوی غلات، میوه های تازه و سبزیجات و غذاهای دارای چربی، نمک و شکر کم احساس بهتری خواهند داشت. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مصرف مایعات کافی می تواند به شما در تامین سطح انرژی بیشتر، و حفظ وزن تان کمک کند و به شما حس خوبی ببخشد که ممکن است علائم شما را بهبود دهد. قبل از تغییر رژیم غذایی، همواره از پزشک یا متخصص تغذیه خود کمک بخواهید. شما ممکن است بی دلیل مصرف مواد غذایی خود را محدود کنید یا محصولات خاصی (مانند مکمل های معدنی) را بیش از حد مصرف کنید که ممکن است هیچ تاثیری بر وضعیت شما نداشته باشد. برخی از مکمل ها همچنین ممکن است با داروهای شما تداخل داشته باشد.

آمپول تقویتی برای کمر درد | برای درمان کمر درد چه بخوریم نی نی سایت | برای کمر درد چه قرصی بخوریم

چربی های امگا 3

غذاهای حاوی چربی امگا 3 به کاهش التهاب مربوط به بعضی از انواع آرتروز کمک میکنند. این اثرات در مقایسه با دارو خفیف می باشد.
چربی های امگا 3 دارای عوارض جانبی اندکی هستند و از مزایای سلامتی دیگری مانند کاهش بیماری قلبی برخوردار می باشند.

انواع توت و غذاهای حاوی آنتی اکسیدان

تمام انواع توت و بری شامل توت فرنگی، شاتوت، زغال اخته، تمشک و قره قاط حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین هستند که دارای اثر ضد التهابی در بدن می باشد. این میوه ها نه تنها باعث کاهش التهاب می شوند بلکه از سلول ها در برابر آسیب های التهابی محافظت می کنند، و در نتیجه در کاهش کمر درد نقش حیاتی ایفا می کنند.

علاوه بر انواع توت ها، غذاهای زیر نیز غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین هستند:

  • کیوی
    •آلو
    •آناناس
    •سیب
    • موز قرمز
    • انگور
    • پاپایا
    • چغندر
    •انار
    به منظور دریافت حداکثر فواید میوه ها را به همراه پوست مصرف کنید. فقط مطمئن شوید که پوست آنها کاملا تمیز شده باشد.

    دیسکوهرب بهترین پماد دیسک کمر  است

شیر پاستوریزه حاوی هورمون، و آنتی بیوتیک و فاقد آنزیم های طبیعی است. اگر بدن شما قادر به هضم درست شیر نباشد، ممکن است باعث التهاب در بدن شما شود. سعی کنید برای مدت یک ماه از شیر و محصولات لبنی خودداری کنید و ببینید آیا از کمر درد رهایی پیدا می کنید. اگر چنین است، شیر و لبنیات کارخانه ای با سایر منابع کلسیم و پروتئین مانند شیر بادام یا شیر نارگیل را جایگزین کنید. اگر می توانید به شیر گاوهای بومی (و یا حتی بهتر، به طور مستقیم از مزرعه) دسترسی داشته باشید، آن را جایگزین کنید.

غذاهایی که باید پرهیز شوند

در حالی که غذاهای خاصی به کاهش مشکلات کمردرد کمک می کنند، غذاهای دیگری وجود دارند که می توانند آن را تشدید کنند. از این رو، افرادی که از مشکلات کمر درد مزمن به طور مداوم رنج می برند، باید از چنین غذاهایی پرهیز کنند.

مرجع: آدورامین

دکمه بازگشت به بالا