جامعه

بهترین تغذیه برای بزرگسالان مبتلا به تاج

طبق مطالعات و شواهد انجام شده تا به امروز ، افراد مسن و افرادی که مریض هستند بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به کروناویروس قرار دارند و در صورت بروز این امر ، ممکن است بیشتر از سایر گروهها مبتلا شوند. . .

به گزارش مجله خانوادهیکی از مهمترین مواردی که هنگام غذا خوردن باید به خاطر بسپارید این است که بدن را به صورت عادی کار کنید. در Quaid 19 به خصوص برای افراد مسن که طبیعی مستعد کم آبی بدن هستند باید از کمبود آب بدن مراقبت کرد و باید به مشکلات تنفسی توجه شود. مراقبان این گروه سنی همچنین به دلیل شرایط جدید که متابولیسم بدن زیاد است و بدن مستعد ابتلا به عفونت ثانویه و یبوست است ، می توانند احتمال کاهش وزن را در نظر بگیرند. در رژیم غذایی بزرگسالان ، بر مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های A ، C ، E که در انواع میوه ها و سبزیجات تازه یافت می شود ، تأکید کنید.

روغنهای گیاهی مایع مانند ذرت ، آفتابگردان ، سویا ، کلزا ، کنجد و روغن زیتون منابع خوبی برای ویتامین E هستند و مصرف متعادل آنها به تأمین این ویتامین کمک می کند. اهمیت استفاده از مایع و رژیم غذایی با فیبر بالا باید برای بیمار توضیح داده شود تا وی بتواند مراقب را همراهی کند.

براساس اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ، توصیه های کلی در مورد تغذیه برای بزرگسالان مبتلا به Quaid 19 وجود دارد که:

مصرف روزانه 3 تا 3.5 لیتر مایعات و کاهش دمای بدن برای جلوگیری از کم آبی بدن

خوردن یک رژیم غذایی با کالری بالا و خوردن غذاهای نرم ، مگر اینکه بیمار اضافه وزن یا چاق داشته باشد

– وعده های غذایی کوچک و غذای بیشتری بخورید

برای جلوگیری از یبوست بر مصرف غذاهای پر فیبر مانند نان سنگاک ، نان جو ، غلات سبوس دار و انواع سبزیجات و میوه های تازه تأکید کنید.

– استفاده از آب میوه و آب میوه های گیاهی مانند هویج و آب گوجه فرنگی که باعث ایجاد مایعات بیشتر ، کالری و تا حدی فیبر در رژیم غذایی می شود.

– نوشیدن مایعات گرم مانند چای سبک در مقادیر زیاد توصیه می شود ، به خصوص در صورت وجود احتقان و احتقان بینی و گلو درد.

– تا حد امکان از کربوهیدرات هایی مانند شکر ، شکر و روغن های جامد ، کره و گوشت ، محصولات شیر ​​پر چرب ، کرم و غیره خودداری کنید.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت ها ، غذاهای حاوی ویتامین های E ، C ، B6 ، سلنیم و روی بخورید. منابع غذایی ویتامین E شامل دانه آفتابگردان ، جوانه گندم ، سیب زمینی و میگو است. منابع غذایی ویتامین C شامل خربزه ، کلم بروکلی ، گل کلم و انواع میوه ها است. منابع غذایی ویتامین B6 شامل جگر گاو ، سیب زمینی ، موز ، عدس و اسفناج است.

استفاده از مکمل های مولتی ویتامین به ویژه ویتامین های A و C.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا